شناسهٔ خبر: 11177428 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی اعلام کرد:

رقابت ۱۷۵ نفر در استان مرکزی برای انتخابات مجلس/حضور ۱۱ داوطلب زن

اراک- رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی گفت: تعداد نهایی نامزدهای انتخاباتی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در شش حوزه انتخابیه استان مرکزی ۱۷۵ نفر است که از این تعداد ۱۱ نفر زن هستند.

صاحب‌خبر -

شکرالله حسن بیگی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: تعداد نامزدهای نهایی انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه اراک، کمیجان و خنداب ۵۳ نفر، حوزه انتخابیه تفرش، آشتیان و فراهان ۳۴ نفر، حوزه انتخابیه ساوه و زرندیه ۲۶ نفر، حوزه انتخابیه شازند ۲۴ نفر، حوزه انتخابیه محلات و دلیجان ۲۰ نفر و حوزه انتخابیه خمین ۱۸ نفر است و در مجموع تعداد کل نامزدهایی که در این دوره برای نمایندگی مجلس در استان مرکزی رقابت می کنند ۱۷۵ نفر است.

وی افزود: تعداد داوطلبان نمایندگی زن در حوزه های انتخابیه استان شامل سه داوطلب زن در حوزه انتخابیه اراک، کمیجان و خنداب، دو داوطلب زن در حوزه انتخابیه تفرش، آشتیان و فراهان، سه زن در حوزه انتخابیه ساوه و زرندیه، یک زن در حوزه انتخابیه محلات و دلیجان و دو زن در حوزه انتخابیه خمین است.

رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی بیان داشت: طی روزهای ثبت نام داوطلبان نمایندگی مجلس در استان مرکزی ۳۴۴ نفر ثبت نام کرده بودند که از این تعداد ۲۴ نفر از داوطلبی انصراف داده اند.

حسن بیگی با اشاره اینکه فعالیت های تبلیغاتی داوطلبان نمایندگی مجلس از امروز آغاز شده و تا پایان روز پنجم اسفندماه ادامه دارد، از تمامی نامزدهای نمایندگی مجلس در استان خواست از ارائه وعده های بی پایه و غیرعملی، تخریب نامزدهای انتخاباتی دیگر، توهین، افترا و نشر اکاذیب خودداری کنند و اظهار داشت: مطابق قانون انتخابات این اقدامات جرم تلقی شده و با مرتکبین این اعمال براساس ضوابط برخورد خواهد شد.

دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری هفتم اسفندماه سال جاری به صورت همزمان در کشور برگزار می شود.

گفتنی است استان مرکزی با دارا بودن ۱۲ شهرستان و شش حوزه انتخابیه، هفت کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد.

نظر شما