شناسهٔ خبر: 11167769 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

یک نامزد خبرگان، حوزه انتخابیه خود را از اصفهان به سمنان تغییر داد

اصفهان-ایرنا- رئیس کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات استان اصفهان گفت: یکی از نامزدهای خبرگان رهبری، حوزه انتخابیه خود را از اصفهان به سمنان تغییر داد.

صاحب‌خبر -

احمدرضا ضیایی عصر چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: به استناد ماده 23 آئین نامه اجرایی قانون انتخابات مجلس خبرگان، فعالیت تبلیعاتی نامزدها از روز 22 بهمن آغاز شده است و تا 24 ساعت قبل از شروع اخذ رای ادامه می یابد.
بر این اساس، هرگونه فعالیت تبلیغاتی 24 ساعت قبل از شروع اخذ رای به کلی ممنوع است.
برای انتخابات مجلس خبرگان در حوزه انتخابیه اصفهان 61 داوطلب ثبت نام کرده بودند که پس از بررسی صلاحیت 14 نفر از آنان تایید شد و هفت نفر انصراف دادند.
پیش از این نیز یکی از نامزدهای مجلس خبرگان، حوزه انتخاباتی خود را از اصفهان به آذربایجان غربی تغییر داد و شمار نامزدهای انتخابات مجلس خبرگان در این حوزه به 13 تن کاهش یافت.
فضل الله کفیل فرماندار اصفهان، میانگین رقابت داوطلبان مجلس خبرگان رهبری برای هر کرسی در کشور را دو نفر اعلام کرد و افزود: در استان اصفهان، میانگین رقابت داوطلبان مجلس خبرگان رهبری برای هر کرسی بیش از سه نفر است.
استان اصفهان با بیش از چهار میلیون و 800 هزار نفر جمعیت دارای پنج کرسی در مجلس خبرگان است.
انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان همزمان با انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان اصفهان روز هفتم اسفند همزمان با سراسر کشور در 15 حوزه انتخابی اصلی و 35 حوزه انتخابی فرعی برگزار می شود.
پ/6027/8114/8116

نظر شما