شناسهٔ خبر: 11165993 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

چهار هزار و 602 شعبه اخذ رای در حوزه انتخابیه تهران ایجاد می شود

تهران - ایرنا - فرماندار شهرستان تهران گفت: چهار هزار و 602 شعبه اخذ رای برای جمع آوری آرای ماخوذه مردم در این حوزه انتخابیه شامل شهرستان های تهران، ری، اسلامشهر، شمیرانات و پردیس ایجاد می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، عیسی فرهادی روز چهارشنبه در حاشیه نشست هماهنگی هیات های نظارت و اجرایی حوزه انتخابیه اصلی تهران در جمع خبرنگاران افزود: از این تعداد سه هزار و 528 شعبه اخذ رای آن مربوط به شهر تهران است.
وی با اشاره به اینکه در هریک از شعب اخذ رای هفت عضو هیات اجرایی و دو نماینده فرماندار حضور خواهند داشت، اظهار کرد: از مجموع دو هزار و 442 نامزد ثبت نام شده برای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه تهران، در نهایت صلاحیت یک هزار و 179 نامزد به تایید شورای نگهبان رسید که اسامی و کد نامزدی آنها امروز به صورت رسمی اعلام خواهد شد.
فرماندار شهرستان تهران گفت: نامزدهای تایید صلاحیت شده نمایندگی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تهران از ساعت 24 امشب به مدت یک هفته مجاز به انجام فعالیت های تبلیغاتی هستند.
فرهادی اظهار کرد: براساس قانون تبلیغات رسمی نامزدهای انتخابات مجلس شورای از 29 بهمن ماه آغاز و در پایان روز پنجم اسفندماه(24 ساعت قبل از برگزاری انتخابات) به پایان می رسد.
وی با اشاره به اینکه در انتخابات هفتم اسفندماه 50 نفر توسط مردم در حوزه انتخابیه تهران انتخاب خواهند شد، تصریح کرد: این افراد شامل 30 نفر به عنوان نماینده مردم این حوزه در مجلس شورای اسلامی، 16 نماینده مجلس خبرگان رهبری و چهار نماینده اقلیت های دینی در مجلس شورای اسلامی هستند.
به گفته وی، به همین منظور در هر یک از شعب اخذ رای انتخابات هفتم اسفندماه، دو صندوق یکی برای انتخاب نمایندگان مجلس شورای اسلامی و یکی برای انتخاب اعضای مجلس خبرگان رهبری درنظر گرفته خواهد شد.
فرهادی گفت: یک هفتم مجموع نمایندگان مجلس شورای اسلامی مربوط به حوزه انتخابیه اصلی تهران (تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس) هستند.
وی با اشاره به اینکه برای اقلیت های دینی چهار هیات اجرایی در سطح حوزه تشکیل شده افزود: شهروندان اقلیت های دینی این حوزه انتخابیه می توانند در روز برگزاری انتخابات با مراجعه به 35 صندوق اخذ رای در سه منطقه تهران از میان 16 نامزد اقلیت های دینی، چهار نفر را به عنوان نماینده خود در مجلس شورای اسلامی انتخاب کنند.
فرماندار تهران در مورد آموزش عوامل اجرایی حاضر در شعب اخذ رای نیز گفت: حدود 80 درصد عوامل اجرایی شعب اخذ رای در حوزه تهران در دوره های آموزشی مربوطه شرکت کرده اند و مابقی افراد نیز در روزهای آینده آموزش های لازم را فرا خواهند گرفت.
نشست هماهنگی هیات های نظارت و اجرایی حوزه انتخابیه اصلی تهران با حضور سید عبدالوهاب میراشرفی رییس هیات نظارت بر انتخابات شهر تهران و جمعی از مسئولان برگزاری انتخابات از جمله سه نفر از نمایندگان مناطق 18 گانه شهر (رئیس آموزش و پرورش، نماینده فرمانداری و نماینده هیات نظارت) تشکیل شد.
حوزه انتخابیه اصلی تهران(تهران، ری، اسلامشهر، شمیرانات و پردیس) دارای 30 کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است.
استان تهران با شش حوزه انتخابیه اصلی 35 نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد.
انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، هفتم اسفندماه بصورت همزمان برگزار می شود.
تهرام/1699// 1625

نظر شما