شناسهٔ خبر: 11161232 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

گرم شدن نسبی تبلیغات نامزدهای خبرگان رهبری در استان مرکزی

اراک- ایرنا- تبلیغات انتخابات نامزدهای خبرگان رهبری در استان مرکزی که در نخستین روزهای مجاز شدن تبلیغات به شکل محسوسی کم رنگ بود با نزدیک شدن به هفتم اسفند هر روز گرمتر می شود.

صاحب‌خبر -

اکنون در گوشه و کنار شهر های استان عکس ها، بنرهایی از نامزدهای مجلس خبرگان رهبری به چشم می خورد آنان با دایر کردن ستادهای خود، اقلام تبلیغی را در اختیار مردم قرار می دهند.
در این اقلام نامزدها به شرح زندگینامه، آثار و تالیفات، حضور در دفاع مقدس، سوابق تحصیلی در حوزه علمیه، شرکت در دروس حوزوی، بهره گیری از درس آیات عظام برجسته، فعالیت های مبارزاتی، سوابق امامت جمعه، مسئولیت های سیاسی، اداری و قضایی پرداخته اند.
اهمیت مجلس خبرگان رهبری، وظایف این قانون، توضیح ولایت فقیه به عنوان یک اصل مترقی از نظر شرع و قانون اساسی از دیگر موارد مطرح شده در تبلیغات نامزدها است.
گروههای سیاسی نیز در لیست های خود، برخی از نامزدهای خود را گنجانده و به حمایت از آنان می پردازند که آیات احمد محسنی گرکانی و محسن محمدی عراقی (راکی) مورد حمایت ائتلاف اصولگرایان و حجت اسلام سید جواد موسوی و احمد دانش زاده مومن نامزدهای مورد حمایت ائتلاف اصلاح طلبان استان مرکزی هستند.
مصاحبه ها با رسانه ها، حضور در خبرگزاری ها و سخنرانی در محافل عمومی از دیگر برنامه های نامزدهای خبرگان رهبری برای معرفی برنامه هایشان به مردم است.
فعالیت های تبلیغی نامزدهای خبرگان رهبری استان مرکزی درحال حاضر برمحمل تبلیغات رسانه ای نیز جریان دارد و صدا و سیمای استانی (شبکه آفتاب) از روز شنبه در قالب برنامه هدفمند پخش تصویری و صوتی مصاحبه نامزدها را آغاز کرده است.
فضای مجازی نیز به صورت نسبی مورد استفاده نامزدهای خبرگان در استان مرکزی قرار گرفته و این فضا نیز از حال و هوای انتخاباتی بی نصیب نمانده است و برخی از نامزدها نسبت به دایر کردن کانال در تلگرام اقدام کرده اند.
هیات نظارت بر انتخابات استان مرکزی در این خصوص گفت: نامزدهای مجلس خبرگان مجوز استفاده از صدا و سیما برای تبلیغات برنامه های خود را دارند و در خصوص سایر امور همانند مجلس شورای اسلامی باید مسائل قانونی را رعایت کنند.
سید باقر تقوی عراقی افزود: نامزدهای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی باید در تبلیغات خود بایدها و نبایدهای قانون انتخاباتی را سرلوحه کار خود قرار دهند و اعمال و رفتارهای خلاف قانون خودداری کنند.
وی اظها ر کرد: بایدها و نبایدهای تبلیغاتی، روش نصب و استفاده از بنر و دست نوشته و برگزاری نشست ها در زمان تبلیغات در قانون مشخص و دستورالعمل ها توسط فرمانداری ها در اختیار نامزدها قرار می گیرد.
وی ادامه داد: خودداری از تبلیغات سوء نامزدها علیه دیگر نامزدهای انتخاباتی، صداقت در گفتار و رفتار در زمان تبلیغات، انجام تبلیغات در محیط های سربسته به منظور جلوگیری از ایجاد مزاحمت برای دیگران، رعایت مسائل شرعی و ندادن وعده هایی که در چارچوب وظایف و اختیارهای آنها نیست از جمله وظایفی است که نامزدها در زمان تبلیغات باید به آنها عمل کنند.
رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی نیز گفت: آقایان احمد دانش زاده مومن، کاظم سپاسی آشتیانی، احمد محسنی گرکانی، محسن محمدی عراقی (اراکی) و سید جواد موسوی به عنوان نامزذ قطعی در انتخابت خبرگان استان مرکزی حضور دارند.
نامزدهای انتخاباتی مجلس خبرگان رهبری از 22 بهمن ماه تا پنجم اسفند فرصت دارند تا تبلیغات محیطی و مجازی خود را در محافل عمومی انجام دهند.
شکرالله حسن بیگی افزود: بر اساس قانون برای معرفی برنامه ها و ویژگی های شخصیتی و کاری هر یک از نامزدهای انتخاباتی مجلس خبرگان رهبری در استان 75 دقیقه برنامه تلویزیونی و 75 دقیقه برنامه رادیوئی پیش بینی شده است.
حسن بیگی اظهار کرد: مطابق قانون انتخابات، نامزدهای انتخاباتی پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری از روز ششم اسفند ماه باید هرگونه فعالیت تبلیغی را متوقف کنند.
در پنجمین دوره رقابت های انتخاباتی مجلس خبرگان رهبری نیز 17 داوطلب ثبت نام کردند که صلاحیت پنج نامزد تایید شده ، سه نفر انصراف دادند و بقیه رد صلاحیت شدند.
استان مرکزی با یک میلیون و 414 هزار نفر جمعیت دو کرسی نمایندگی در مجلس خبرگان رهبری دارد.
6013/6012/1955

نظر شما