شناسهٔ خبر: 11040034 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

ظریف: به دنبال طایفه گری در کشورهای منطقه نیستیم

وزیر امور خارجه در نشست امنیتی مونیخ با بیان اینکه کشورهای غربی و آمریکا نمی خواستند ایران به حق خود در برنامه هسته ای برسد، گفت: ظریف: ما به دنبال طایفه گری در کشورهای منطقه نیستیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران در سخنانی در کنفرانس امنیتی مونیخ گفت زمانی که ما مرحله جدید مذاکرات هسته ای را در سال 2013 آغاز کردیم وزرای شرکت کننده در این مذاکرات تلاش کردند بررسی دقیق این مشکل را از زاویه ای متفاوت آغاز کنند.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به موفق بودن توافق هسته ای بین ایران و غرب از طریق مذاکره ، اعلام کرد: این موفقیت می تواند الگویی برای حل تمام مسائل منطقه باشد.
اقای ظریف در اجلاس امنیتی مونیخ سخن می گفت، افزود: ما معتقدیم که هیچ چیز نمی تواند درمنطقه وجود داشته باشد که نتوان آن را حل و فصل کرد. وزیر امور خارجه ایران از فرقه گرایی به عنوان یک چالش مهم در کنار بحران پناهندگی یاد کرد و افزود : با همکاری عربستان سعودی و ترکیه ما خواهیم توانست مسائل و مشکلات منطقه را حل کنیم.

 

محمدجواد ظریف در اجلاس مونیخ

فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هم در کنفرانس امنیتی مونیخ گفت به طور قطع در سال دو هزارو پانزده میلادی یک خبر خوب داشتیم و آن توافقی بود که توانستیم در چهاردهم ژوئیه درباره برنامه هسته ای ایران دست پیدا کنیم. پس از دوازده سال مذاکره و گفتگو این توافق میسر شد. علت اصلی اینکه توانستیم به این توافق دست پیدا کنیم  سرمایه گذاری سیاسی و شجاعت زیاد رهبران سیاسی بود که تصمیم گرفتند این ریسک را متقبل شوند که به طور جدی وارد این فرایند دیپلماتیک شوند.

مهم ترین محورهای سخنان محمدجواد ظریف در اجلاس امنیتی مونیخ به شرح ذیل می باشد:

وزیر امور خارجه در نشست امنیتی مونیخ: کشورهای غربی و آمریکا نمی خواستند ایران به حق خود در برنامه هسته ای برسد.
ظریف: غرب و آمریکا قانع شد که برنامه هسته ای ایران مسالمت آمیز است.
وزیر امور خارجه: خطر تروریسم همه کشورهای منطقه و غرب را تهدید می کند. 
ظریف: ما به دنبال طایفه گری در کشورهای منطقه نیستیم.
وزیر امور خارجه: ما برای مبارزه با تروریسم در منطقه آماده همکاری هستیم.

دانلود

 

نظر شما