شناسهٔ خبر: 11043461 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

عملکردآمریکا عامل بی اعتمادی/ تلاش تهران برای حل مشکلات منطقه

وزیر امور خارجه عملکرد خصمانه امریکا را عامل حدود چهل سال بی اعتمادی تهران به واشنگتن دانست.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، ظریف پس از سخنرانی اش در نشست امنیتی مونیخ تاکید کرد: امریکا برای بهبود روابط با ایران باید حسن نیت نشان دهد.

ظریف افزود: ایران در مورد توافق برجام به تعهداتش عمل می کند و بهترین حسن نیت آمریکا نیز اجرای تعهداتش، نه براساس الزامات حقوقی بلکه بر مبنای سیاست تضمینی باید باشد.

وزیر امور خارجه در سخنانی در نشست امنیتی مونیخ با اشاره به موفق بودن توافق هسته ای بین ایران و غرب از طریق مذاکره گفت: این موفقیت می تواند الگویی برای حل تمام مسائل منطقه باشد.

ظریف افزود: ما معتقدیم که هیچ چیز نمی تواند در منطقه وجود داشته باشد که نتوان آن را حل و فصل کرد.

ظریف از فرقه گرایی به عنوان چالشی مهم در کنار بحران پناهندگی یاد کرد و افزود: با همکاری عربستان سعودی و ترکیه ما خواهیم توانست مسائل و مشکلات منطقه را حل کنیم.

دراین نشست که تا یکشنبه ادامه دارد 23 نفر از سران کشورها و ده ها وزیر خارجه از جمله وزیر امور خارجه ایران حضور دارند.

محمد جواد ظریف همچنین پیش از آغاز نشست امنیتی مونیخ با معاون دبیرکل سازمان ملل، وزیر دفاع پاکستان و وزیران امور خارجه اوکراین، هلند، گرجستان و رئیس جمهوراسلوونی دیدار کرد.

روابط با ایران و مهمترین مسائل منطقه و جهان از جمله بحران سوریه و یمن محور گفتگوهای ظریف با این مقامات بود.

وزیر امور خارجه در حاشیه نشست مونیخ در جمع صاحبان صنایع و رئیسان ارشد بانکها و موسسات پولی و مالی اروپایی و آلمانی گفت: با توجه به لغو جامع تحریم های اروپا و برداشته شدن تحریم های ناعادلانه تجاری اقتصادی و پولی، ایران آماده گسترش هرچه بیشتر روابط با

مجموعه اروپاست. پنجاه و دومین نشست امنیتی مونیخ تا فردا ادامه دارد.


 

نظر شما