شناسهٔ خبر: 1102573 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

العربيه:نيروهاي عراقي به پانزده کيلومتري موصل رسيدند

صاحب‌خبر - تهران / واحد مرکزی خبر / سیاسی 1393/06/10
00:32:40.01

شبکه العربیه گزارش داد: نیروهای عراقی در ادامه پیشروی به پانزده کیلومتری موصل رسیدند.
جاسم محسن گزارشگر شبکه تلویزیونی العربیه، درباره پیشروی نیروهای مشترک ارتش عراق و پیشمرگ ها گفت: نیروهای مشترک موفق شدند شهر آمرلی را که حدود سه ماه در برابر داعش مقاومت کرد، آزاد کنند. داعش در این مدت با محاصره شهر آمرلی از ورود آب و غذا به این شهر جلوگیری می کرد. درگیریهای شدید در اطراف آمرلی دو روز ادامه داشت و نیروهای مشترک تلفات و خسارت های سنگینی را به جنگجویان داعش وارد آوردند. جاده آمرلی به طوزخورماتو باز شد.
در ادامه این گزارش آمده است: منابع کردی از فرار جنگجویان داعش به سوی تپه های حمرین در شمال تکریت خبر دادند. نیروهای عراقی برای آزاد کردن سلیمان بیک در فاصله دوازده کیلومتری شمال آمرلی تلاش می کنند. نیروهای مشترک در جنوب منطقه کردستان توانستند کنترل بسیاری از شهرها و روستاهایی را در به تصرف داعش درآمده بود، در دست بگیرند. نیروهای مشترک به منطقه تلکیف در پانزده کیلومتری موصل رسیده اند. ارتش عراق و پیشمرگ ها تلکیف را در محاصره خود دارند و برای آزادسازی این شهر آماده می شوند. پس از آن زمینه برای جنگ بزرگ در موصل دومین شهر بزرگ عراق فراهم خواهد شد.
گزارشگر این شبکه خاطر نشان کرد: منابع نظامی در عراق می گویند نیروهای مسلح و افراد مسلح قبایل در استان الانبار هم پیشروی هایی داشتند. درگیریها در حدیثه، جلولا و السعدیه در استان الانبار ادامه دارد. پیشروی نیروهای عراقی و کردی در دو منطقه جلولا و السعدیه به علت مین گذاری داعش در اطراف این دو منطقه با تاخیر همراه شده است.
00:35:03.18

نظر شما