شناسهٔ خبر: 11010091 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

سخنگوی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات:

در اولین فرصت نتیجه نهایی بررسی صلاحیت‌های انتخابات مجلس اعلام می‌شود

سخنگوی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات گفت: کاندیداهای تایید صلاحیت شده خبرگان می‌توانند از 22 بهمن تبلیغات خود را با رعایت حدودی که در قانون مطرح شده، آغاز کنند.

صاحب‌خبر -

سخنگوی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات گفت: کاندیداهای تایید صلاحیت شده خبرگان می‌توانند از 22 بهمن تبلیغات خود را با رعایت حدودی که در قانون مطرح شده، آغاز کنند.

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سیامک ره‌پیک ضمن تشریح آخرین وضعیت بررسی صلاحیت‌ها و همچنین روند تبلیغات کاندیداهای مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان اظهار کرد: کاندیداهای تایید صلاحیت شده خبرگان می‌توانند از 22 بهمن تبلیغات خود را با رعایت حدودی که در قانون مطرح شده است، آغاز کنند.

سخنگوی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات درباره‌ بررسی به اعتراض کاندیداهای مجلس که صلاحیت‌شان تایید نشده بود،‌ گفت: بعد از بررسی اولیه‌ای که در شورای نگهبان صورت گرفت چند کار انجام شد. ابتدا رسیدگی به اعتراضات کسانی بود که قبل از بررسی شورای نگهبان، عدم تایید صلاحیت آنها محرز شده بود.

وی ادامه داد: سپس تعداد کمی حدود 147 نفر کسانی بودند که صلاحیت‌شان در مراحل قبل مورد تایید قرار گرفته بود اما در شورای نگهبان بنا بر اطلاعات جدید صلاحیت‌شان رد شده بود. این 147 نفر کسانی هستند که بعد از مرحله رسیدگی شورای نگهبان می‌توانستند اعتراض کنند.

سخنگوی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات تاکید کرد: اکنون در مرحله بررسی این افراد هستیم، البته پرونده‌ها آماده شده و در اولین فرصت ممکن نتیجه اعلام می‌شود.

وی اظهار کرد: بنابراین کسانی که تایید صلاحیت می‌شوند و به طور کلی مجموع کاندیداهای تایید صلاحیت شده مجلس می‌توانند تا یک هفته قبل از اخذ رای تبلیغات خود را انجام داده و مطابق قوانین انتخاباتی مجاز هستند دیدگاهها و شایستگی‌های خود را اعلام کنند تا مردم هم بتوانند انتخاب خود را انجام دهند.

انتهای پیام

نظر شما