شناسهٔ خبر: 11008221 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

رئیس هیئت نظارت انتخابات شورای نگهبان زنجان:

تایید صلاحیت 4 نفر برای مجلس خبرگان رهبری از زنجان؛ آغاز فرصت 14 روزه تبلیغات از فردا

رئیس هیئت نظارت انتخابات شورای نگهبان زنجان گفت: صلاحیت 4 نفر برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری از زنجان از سوی شورای نگهبان اعلام شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین میرزاپور امروز در گفت و گو با خبرنگار  موج رسا, اظهار داشت: اسامی قطعی کاندیداهای مجلس شورای اسلامی از سوی شورای نگهبان اعلام شده است.

وی با اشاره به ثبت نام 19 نفر برای کسب کرسی مجلس خبرگان رهبری از زنجان، افزود: در نهایت چهار نفر تایید صلاحیت شدند.

رئیس هیئت نظارت انتخابات شورای نگهبان زنجان با بیان اینکه دو نفر از ادامه مسیر با اعلام انصراف باز ماندند، تصریح کرد: تایید صلاحیت 13 نفر نیز از سوی این شورا احراز نشد.

میرزاپور خاطرنشان کرد:عبدالله امیر خانی،ابوالقاسم دولابی،جواد مجتهد و اسماعیل نوری از جمله کاندیداهای تایید صلاحیت شده زنجان برای کاندیداتوری مجلس خبرگان رهبری هستند.

وی با بیان اینکه اسامی این افراد امروز از سوی فرمانداری منتشر می شود، ادامه داد: مردم می توانند از بین این چهار نفر یک نفر را برای کرسی مجلس خبرگان رهبری انتخاب کنند.

رئیس هیئت نظارت انتخابات شورای نگهبان زنجان با اشاره به آغاز تبلیغات نامزدهای مجلس خبرگان از فردا، گفت: این افراد می توانند از 22 بهمن نسبت به تبلیغات مواضع و فعالیت های خود اقدام کنند.

میرزاپور ادامه داد: این افراد به مدت 14 روز می توانند تبلیغات کرده و یک روز قبل از انتخابات تبلیغات ممنوع است.

گفتنی است،با پایان یافتن آزمون شفاهی فقهای شورای نگهبان از داوطلبان نمایندگی پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری،اسامی تأیید، رد و عدم ‌احراز صلاحیت‌شدگان نمایندگی مجلس خبرگان رهبری از سوی شورای نگهبان به وزارت کشور اعلام  و وزارت کشور هم این اسامی را برای اطلاع داوطلبان در اختیار استانداری ‌ها و فرمانداری ‌ها قرار داده است.  طبق تقویم برگزاری انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، داوطلبان در روزهای سه‌ شنبه و چهارشنبه (ششم و هفتم بهمن‌ ماه) از نتایج آزمون و وضعیت‌ شان از حیث رد، تأیید و عدم‌احراز صلاحیت مطلع شدند.  داوطلبانی که به هر دلیل صلاحیت‌شان برای نمایندگی در پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری احراز نشده، طی روزهای پنجشنبه و جمعه (هشتم و نهم بهمن ‌ماه) فرصت داشتند تا مراتب شکایت خود را به شورای نگهبان ارسال کنند که بر همین اساس فقهای شورای نگهبان نیز طبق آئین‌نامه قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبری از روز شنبه؛ دهم بهمن به‌مدت 5 روز کاری فرصت داشتند تا به شکایات داوطلبان رد و یا عدم‌احراز صلاحیت‌ شده رسیدگی و نتایج را به وزارت کشور اعلام کنند .

20 بهمن ماه سال جاری اسامی قطعی کاندیداهای انتخابات برای تبلیغات اعلام شد.

انتهای پیام/گ

نظر شما