شناسهٔ خبر: 10989243 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

حدادعادل در نشست خبری:

معیشت٬امنیت و پیشرفت شعار ائتلاف اصولگرایان برای انتخابات مجلس دهم است

خبرگزاری میزان- سخنگوی شورای ائتلاف گفت:شورای ائتلاف اصولگرایان با شعارمعیشت٬امنیت و پیشرفت در انتخابات شرکت می‌کند.

صاحب‌خبر -
معیشیت٬امنیت و پیشرفت شعار ائتلاف اصولگرایان برای انتخابات مجلس دهم استبه گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری میزان، غلامعلی حداد عادل سخنگوی شورای ائتلاف گرایان در نشست خبری با اصحاب رسانه با گرامیداشت ایام یوم الله دهه فجر اظهار کرد: شورای اصولگرایان پس از برگزاری 9 جلسه به منظور تهیه لیست انتخاباتی جامع برای اصولگران و شرکت در انتخابات 7 اسفند لیست نهایی خود را متشکل از نمایندگان طیفهای مختلف سیاسی تهیه کرد.

وی افزود: انتخابات یک فرصت مناسبی است که در آن میدان رقابت برای جناحهای سیاسی مختلف وجود دارد که این موضوع ظاهر انتخابات است ولی باطن آن توجه به این نکته است که پیروزی جناحهای مختلف نباید مهم تلقی شود بلکه حضور مردم در عرصه انتخابات باید مد نظر ما قرار بگیرد.

سخنگوی شورای ائتلاف اصولگرایان تصریح کرد: این شورا در فرآیند دستیابی به فهرست 30 نفره چندین مرحله را طی کرد که در مراحل ابتدایی یک گروه مامور شدند تا امر شناسایی افراد را انجام دهند که در نهایت پس از طی شدن چند مرحله و اعلام نتایج صلاحیتها بر اساس کارآمدی، مقبولیت، تجربه و نوآوری لیست نهایی اصولگرایان تهیه و تنظیم شد.

حداد عادل تصریح کرد: در فهرستی که تهیه شده است همه جهات مد نظر اصولگرایی مورد توجه قرار گرفته است.

وی تاکید کرد: شورای ائتلاف اصولگرایان در انتخابات مجلس دهم با شعار معیشت، امنیت و پیشرفت فعالیتهای انتخاباتی خود را انجام خواهد داد.

حداد عادل با اشاره به ترکیب لیست ائتلاف اصولگرایان تاکید کرد: 12 نفر از افراد این لیست در حوزه اقتصاد 6 نفر در حوزه اجتماعی 10 نفر در حوزه فرهنگی و بقیه در موضوعات دیگر دارای تجربه کاری هستند.


وی افزود: در لیست اصولگرایان 25 نفر دارای درجه دکتری و 5 نفر دارای مدرک کارشناسی ارشد و تحصیلات حوزوی هستند.

سخنگوی شورای ائتلاف اصولگرایان تاکید کرد: در بین نامزدهای انتخاباتی ما 12 نفر سابقه نمایندگی ندارند و میانگین سنی دواطلبان ما 54.6 است.

حداد عادل با اشاره به گرایشهای سیاسی نامزدهای اصولگرایان اظهار کرد: 9 نفر در این لیست به هیچ تشکلی تعلق خاطر ندارند و در هیچ جریان سیاسی هم عضویت نداشته اند اما 7 نفر سابقه عضویت در جبهه پایداری، 6 نفر در جمعیت ایثارگران، 6 نفر در جبهه پیروان و 2 نفر در تشکل های دیگر را در سابقه کاری خود دارند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر افزایش هجمه ها و تخریبها نسبت به لیست ارائه شده از سوی اصولگرایان اظهار کرد: تخریب در شرایط فعلی انتخابات به طور حتم امر بدیهی است زیرا عده ای فکر می کردند که اصولگرایان نمی توانند به وحدت برسند ولی تصورشان اشتباه در آمد از این رو ما به آنها توصیه می کنیم که اینگونه بد اخلاقی های سیاسی را کنار بگذارند.

سخنگوی شورای ائتلاف اصولگرایان تاکید کرد: ما اعتقاد داریم که مجلس باید مکانی باشد که در آن همه طیف های سیاسی حضور پیدا کنند لذا توجه به این نکته که هر دولتی دوست دارد مجلسی را در اختیار داشته باشد از منظر ما قابل قبول نیست.

حداد عادل تصریح کرد: تجربه ثابت کرده است که هر چقدر مجلس معتدل باشد بهتر است از این رو تصور ما این است که مردم خواهان مجلسی هستند که بر محوریت خودشان شکل بگیرد.

وی تاکید کرد: البته باید به این نکته نیز اشاره کنم که اصولگرایان بنای ضربه زدن و دشمنی با دولت را ندارند اما امیدواریم مجلس آینده مجلسی اصولگرا باشد.

سخنگوی شورای ائتلاف اصولگرایان در پاسخ به این سوال که فکر می کنید چه کسانی مخاطبان اصلی این ائتلاف در انتخابات آینده باشند تاکید کرد: مخاطب ما کسانی هستند که در دوره های قبل به اصولگرایان رای دادند.

وی افزود: با توجه به مواضع اصولگرایان و حوادثی که در کشور ما رخ داده است هسته اصلی ما مردمی هستند که در روز 9 دی به صحنه آمدند.

حداد عادل درباره اینکه آیا ممکن است لیست های دیگری نیز از سوی اصولگرایان در انتخابات آینده منتشر شود گفت: اینکه فهرستهای دیگری از اصولگرایان در انتخابات مجلس دهم منتشر شود یا نشود ما نمی توانیم با آن مخالفت کنیم زیرا این ملت است که تصمیم می گیرد چه کسانی را انتخاب کند.

سخنگوی شورای ائتلاف اصولگرایان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه نامزدهای لیست اصولگرایی چه برنامه هایی را برای بهبود وضع اشتغال و رکورد کشور در نظر گرفته اند اظهار کرد: اصولگرایان در راستای توجه به مطالبات مردم شعار انتخاباتی خود را نیز در راستای تحقق خواسته های مردم قرار دادند لذا ما در صورت حضور در مجلس دهم نیز بر همین اساس وارد عمل خواهیم شد از این رو در حال حاضر برنامه ای جامعی را در ابعاد مختلف به صورت مکتوب برای انتخابات مجلس آینده تهیه کرده ایم.

حداد عادل درباره اینکه آیا افرادی که در این لیست حضور دارند می توانند در لیست های انتخاباتی دیگر نیز حضور داشته باشند تصریح کرد: فهرستهای انتخاباتی در دو قالب در انتخابات فعالیت می کنند که در نوع اول لیست های انتخاباتی مربوط به جریانات سیاسی است از این منظر به طور حتم شورای ائتلاف اصولگرایان نیز معتقدند افرادی که در این لیست حضور دارند نباید در لیست های دیگری قرار بگیرند.

وی تاکید کرد: در مورد نوع دوم لیست های انتخاباتی که معمولا به انجمن های صنفی و تشکل های غیر سیاسی مربوط است نیز ما معتقدیم که نظارت بر آنها در اختیار ما نیست از این رو منعی ندارد که افرادی که در لیست انتخاباتی ما قرار دارند اسامی شان در این لیست ها قرار بگیرد.

سخنگوی شورای ائتلاف اصولگرایان با بیان اینکه انتخابات یک فرآیند مهم سیاسی است تصریح کرد: ضرورت تبعیت از قانون در انتخابات امری بدیهی است زیرا به طور حتم اگر قانون در فرآیند انتخابات مد نظر قرار نگیرد این موضوع به یک تهدید تبدیل می شود که برای جامعه خطرناک است.

حداد عادل خاطر نشان کرد: انتظار است تمامی جریانات سیاسی تبعیت از قانون را در سرلوحه کاری خود قرار دهند و بر این اساس در انتخابات حضور پیدا کنند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا در انتخاب نامزدهای مورد نظر خود در لیست نهایی سهمیه بندی را برای جریانات سیاسی در نظر گرفته بودید اظهار کرد: در فهرست 30 نفره ای که اعلام شد اصل سهم دهی به احزاب و تشکل های سیاسی به هیچ وجه مد نظر نبود و کارگروه ما بنا نداشت به اعضا و تشکل ها سهمیه بدهد.

سخنگوی شورای ائتلاف اصولگرایان تاکید کرد: فرایند انتخاب نامزدهای ما بر اساس رای گیری و ملاحظاتی همچون شایستگی صورت گرفت.

حداد عادل با اشاره به اینکه مشی سیاسی همه نامزدهای ما اصولگرایان است تاکید کرد: وجود اختلاف سلیقه میان اصولگرایان امری طبیعی است اما آنچه باید مد نظر داشته باشیم این است که ما برای وحدت تلاش کرده ایم و در این راستا نیز به موفقیت رسیدیم اما ذکر توجه به این نکته نیز حائز اهمیت است که در لیست شورای ائتلاف اصولگرایان جای خالی برای نمایندگان جدید وجود نداشت از این رو ما تلاش کردیم با توجه به اینکه عموم نمایندگان تهران اصولگرا بودند بر اساس معیارهای لازم نامزدهای خود را تعیین کنیم.

وی با اشاره به اینکه قدرت انتخاب ما در روند گزینش نامزدهای نهایی بسیار وسیع نبود تاکید کرد: ما تعدادی از نمایندگان فعلی و چهره های جدید را انتخاب کردیم اما این موضوع به معنای این نیست که برخی از چهره ها که در لیست ما حضور ندارند اصولگرا نیستند.

سخنگوی شورای ائتلاف اصولگرایان اظهار کرد: پیام ما به دوستانی که نامشان در این لیست نیامده این است که با انصراف از حضور در عرصه انتخابات به رای آوری این لیست در انتخابات مجلس دهم کمک کنند زیرا از نظر ما کسانی که خواهان پیروزی اصولگرایان باشند کاری نخواهند کرد که رای این طیف سیاسی در انتخابات آینده شکسته شود.

حدادعادل درباره اینکه آیا تضمینی وجود دارد که افرادی که در این لیست حضور دارند نامشان در تشکل‌های دیگر اصولگرایی نباشد گفت: ما به طور حتم بر روند این موضوع نظارت خواهیم داشت زیرا با اجماع نظر این فهرست را نهایی کردیم از این رو نامزدهای این لیست نیز باید به نظر شورای همگرایی اصولگرایان پایبند باشند.

وی افزود: قابل توجه است به این نکته نیز اشاره کنم که پشتیبانی و حمایت اصولی آیت‌الله یزدی، آیت‌الله موحدی کرمانی و آیت‌الله مصباح یزدی در تمامی مراحل شکل دهی این لیست در پشت سر ما وجود داشته و به طور حتم ما نیز تلاش خواهیم کرد در تمامی مراحل به خصوص عرصه انتخابات از راهنمایی‌های آنها استفاده کنیم.

حداد عادل در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه چرا از طیف آقای لایجانی فردی در لیست نهایی شورای ائتلاف اصولگرایان حضور ندارد گفت: طیف آقای لاریجانی در مجلس با توجه به گرایش‌شان به برخی از جریانات به خصوص جریان حامی دولت درصدد هستند در قالب دیگری به فعالیت‌های خود ادامه دهند لذا آنها خودشان از این ائتلاف استقبالی نکردند اما در عین حال در فهرست شورای ائتلاف اصولگرایان افرادی از فراکسیون رهروان که به آقای لاریجانی تمایل دارند حضور دارند.

وی تاکید کرد: در ارائه لیست انتخاباتی شورای ائتلاف اصولگرایان حذف هیچ طیف سیاسی مطرح نبوده است از این رو ما نبودن نماینده‌ای را از طیف آقای لاریجانی در لیست‌مان به معنای نفی نمایندگان متمایل به وی نمی‌دانیم.

سخنگوی شورای ائتلاف اصولگرایان درباره چینش نامزدهای لیست ائتلاف اصولگرایان و اینکه سرلیست این فهرست مشخص شده است یا نه گفت: درباره اینکه سرلیست ما چه کسی خواهد بود کار را به کارگروه تبلیغات خود واگذار کرده‌ایم و در حال حاضر معلوم نیست که یک یا دو نفر سر لیست داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه اخبار منتشر شده در برخی از رسانه‌ها مبنی بر اینکه بنده به شرط ریاست مجلس دهم بعضی از افراد را در لیست شورای اصولگرایان قرار داده‌ام کذب محض است تاکید کرد: شرط قرار گرفتن نامزدها در لیست به جهت ریاست مجلس بنده دروغ است و باید به این نکته اشاره کنم که بنده هیچ وقت با نیت کسب قدرت وارد مجلس نشده‌ام و در مجلس آینده نیز هر آنچه که تکلیف باشد براساس آن عمل خواهم کرد.

سخنگوی شورای ائتلاف اصولگرایان اظهار کرد: به طور حتم در صورت حضور در مجلس آینده از اصولگرایی و وحدت آنها استقبال می‌کنم.

حداد عادل در پاسخ به سوالی درباره عدم تایید صلاحیت بسیاری از نامزدهای اصلاح‌طلب و فضای انتخابات آینده اظهار کرد: با توجه به اخبار منتشر شده اصلاح‌طلبان خودشان به این موضوع اشاره کرده‌اند که به اندازه کافی برای انتخابات مجلس دهم نامزد دارند لذا به طور حتم فضای انتخابات آینده پر شور و رقابتی خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: درباره اینکه چرا برخی از افراد در لیست ما حضور ندارند نیز باید به این نکته اشاره کنم که از 190 نفر دایره انتخاب ما تنها به 30 نفر محدود می‌شد لذا قطعا یک عده‌ای نمی‌توانستند در لیست ما قرار گیرند از این رو اگر دوستانی اسمشان در لیست ما قرار نگرفته است باید بدانند که هر چیزی بهایی دارد و بهای وحدت اصولگرایان نیز توجه به این اصول است.

سخنگوی شورای ائتلاف اصولگرایان در پاسخ به سوال خبرنگار میزان درباره لیست شورای ائتلاف اصولگرایان در سایر استانها اظهار کرد: اصولگرایان به هیچ وجه از تهران برای شهرستانها نامزد تعیین نمی‌کنند از این رو ما از همه اصولگرایان در سراسر کشور خواسته‌ایم با ساختارهای متناسب به خودشان به وحدت برسند که این موضوع در بسیاری از استانها محقق شده است.

وی تصریح کرد: در برخی از شهرستانها هنوز لیست اصولگرایان نهایی نشده است از این رو سعی شده با حکمیت این موضوعات حل شود ولی اگر در جایی حکمیت نیز کارساز نباشد ما از تهران برای شهرستانها لیست نهایی را از افراد بومی آن منطقه انتخاب خواهیم کرد.

سخنگوی شورای ائتلاف اصولگرایان درباره اینکه اصولگرایان چه اقدامی را انجام خواهند داد تا به مانند انتخابات سال 92 با شکست مواجه نشوند گفت: تمامی تلاشهای اصولگرایی بر این اساس بوده است که با یک لیست در انتخابات شرکت کنند و ما امیدواریم این وحدت در بین اصولگرایان در سراسر کشور برقرار شود.

حداد عادل در پایان با اشاره در پیش بودن راهپیمایی 22 بهمن خاطر نشان کرد: از تمامی مردم عزیز برای شرکت در راهپیمایی 22 بهمن به منظور اعلام استمرار انقلاب در ایران و وفاداری ملت به آرمانهای انقلاب دعوت به عمل می‌آورم.

بر اساس این گزارش در این نشست خبری برخی از نامزدهای لیست نهایی شورای ائتلاف اصولگرایان حدادعادل را همراهی کردند.

انتهای پیام/

نظر شما