شناسهٔ خبر: 10965224 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فرماندار شیراز: شمار داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان در فارس به 9 نفر رسید

شیراز- ایرنا- فرماندار شیراز گفت: با تغییر حوزه انتخابیه یک داوطلب انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، شمار داوطلبان این انتخابات از حوزه انتخابیه فارس به 9 نفر افزایش یافت.

صاحب‌خبر -

حیدر عالیشوندی، دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: پیش از این هشت نفر از 29 داوطلبی که در حوزه انتخابیه فارس برای این دوره از انتخابات نام نویسی کرده بودند، به عنوان داوطلبان تایید صلاحیت شده از سوی شورای نگهبان معرفی شده بودند.
وی اظهار کرد: یک داوطلب انتخابات مجلس خبرگان رهبری که از حوزه انتخابیه تهران نام نویسی کرده بود، با تغییر حوزه انتخابیه در حوزه فارس در این دوره شرکت می کند.
فرماندار شیراز گفت: از 29 داوطلب ثبت نامی در انتخابات مجلس خبرگان رهبری از حوزه انتخابیه فارس، شش نفر انصراف دادند و هنوز نتایج بررسی مجدد صلاحیت ها از سوی شورای نگهبان در اختیار این فرمانداری قرار نگرفته است.
عالیشوندی درباره انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز گفت: تاکنون چهار داوطلب که از حوزه انتخابیه این شهرستان شیراز نام نویسی کرده بودند، با سپری کردن مراحل قانونی درخواست خود را برای انتقال به حوزه های انتخابیه مرودشت، ارسنجان، پاسارگاد، کازرون، سپیدان و نورآباد ممسنی به این فرمانداری ارایه کرده اند.
وی بیان کرد: امکان تغییر حوزه انتخابیه داوطلبان انتخابات مجلس دهم که از روز هفدهم بهمن ماه جاری آغاز شده است تا پایان روز بیست و یکم همین ماه امکان پذیر است.
فرماندار شیراز گفت: داوطلبان تایید صلاحیت شده، فقط برای یک بار در مرحله اول انتخابات می توانند با مراجعه به ستاد انتخابات شهرستان شیراز و ارایه درخواست کتبی، برای تغییر حوزه انتخابیه خود اقدام کنند.
به گفته عالیشوندی، از 285 داوطلب ثبت نامی انتخابات مجلس دهم در حوزه انتخابیه شیراز، هیات مرکزی نظارت بر انتخابات 46 نفر از داوطلبان را تایید صلاحیت، 150 داوطلب عدم احراز و 74 داوطلب را رد صلاحیت کرد و سایر داوطلبان انصراف دادند.
بنا بر اظهار هادی پژوهش جهرمی رئیس ستاد انتخابات استان فارس، 90 نفر دیگر از داوطلبان در مرحله بررسی مجدد صلاحیت ها توسط شورای نگهبان از حوزه انتخابیه شیراز تایید صلاحیت شده اند.
در مجموع شمار داوطلبان تایید صلاحیت شده در حوزه انتخابیه شیراز به 136 نفر افزایش یافت که در این دوره از انتخابات در شیراز با توجه به این که این شهر چهار کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد هر 34نفر برای کسب یک کرسی با هم رقابت خواهند داشت .
دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری به طور همزمان هفتم اسفند 94 برگزار می شود.
2027 /6118

نظر شما