شناسهٔ خبر: 10964921 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

سخنان صالحی، ظریف و دهقان در مراسم تقدیر از تلاشگران برجام

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه و علی‌ اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی و حسین دهقان وزیر دفاع کشورمان در مراسم تقدیر از تلاشگران برجام سخنرانی کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، روحانی رئیس جمهور ایران امروز «نشان لیاقت» به محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه و «نشان شجاعت» به حسین دهقان وزیر دفاع و علی اکبر صالحی معاون رئیس جمهور که همچنین رئیس سازمان انرژی اتمی این

کشور است، اعطا کرد.

صالحی پس از دریافت این نشان گفت: مایه بسی مباهات است که به عنوان خدمت گزاران کوچک میهن عزیز اسلامی در مراسم تقدیر از تلاش گران و فعالان جبهه دیپلماسی هسته ای حضوریافته ایم.

وی افزود: طی چند روز گذشته با خود می اندیشیدیم که به راستی چه کسانی شایسته تقدیر و قدردانی هستند.

صالحی تصریح کرد: براین باورایم که مراسم امروزآئین قدردانی و تقدیر از ملت بزرگ ایران است که با پای مردی و استقامت ستودنی خویش، خدمت گزاران و خادمان خود را در کسب حداکثری منافع ملی در این کارزار دیپلماتیک یاری رساندند.

اوادامه داد: مراسم امروز در حقیقت آیین قدردانی از رهبر فرزانه انقلاب است که با درایت و هوشمندی مثال زدنی خویش مسیر را برای حرکت عزتمندانه ما در این راه پرفراز و نشیب هموار کردند.

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: مراسم امروز را باید آئین قدردانی از دولت خدمت گزار و ریاست جمهوری بدانیم که ایشان با ره توشه ای از تجارب و اندوخته سالیان متمادی در صحنه سیاست و درعرصه روابط بین الملل تدابیرخرد مندانه و شجاعانه ای اتخاذ کردند.

وی افزود: مراسم امروز آئین قدردانی از همدلی و همراهی قوای سه گانه در پیشبرد اهداف نظام اسلامی در حوزه سیاست خارجی است و ما برخود فرض می دانیم تا به نقش آفرینی ریاست محترم مجلس شورای اسلامی اشاره  و از تلاشهای ایشان قدردانی کنیم.

صالحی گفت: بالاتر از همه باید متذکر شد که عبور پیروزمندانه از این گذرگاه بیش از پیش به یمن الطاف الهی و به برکت خون پاک شهدای گران قدر انقلاب و شهدای والامقام صنعت هسته ای میسر شد.

وی ادامه داد: امروز ملت بزرگ و تمدن ساز ایران با ره توشه ای بی بدیل و گران بها از میراث عظیم فرهنگی و کارنامه درخشان درارائه شیوه های کارآمد حکم رانی مبتنی بر ولایت فقیه و مدیریت کلان بار دیگر لیاقت، توانمندی و ظرفیت بی پایان خود را جلوه گر ساخته است.

رئیس سازمان انرژی اتمی اظهار داشت: اکنون با قاطعیت و به روشنی می توان به این واقعیت اذعان کرد که ملت بزرگ ایران برسکوی یک جهش بزرگ به سمت تعالی و پیشرفت قرار گرفته است.

وی افزود: خوشبختانه در جریان مذاکرات هسته ای زمینه ای فراهم شد تا ضمن رفع تحریم های ظالمانه و رفع موانع موجود در مسیر تعامل سازنده با جهان، دستاوردها و زیرساخت های صنعت هسته ای به تمامی حفظ شود.

صالحی گفت: از این فرصت استفاده  و بار دیگر اعلام می کنیم که فعالیت های ما در زمینه غنی سازی، تحقیق و توسعه، بهسازی و نوسازی راکتور آب سنگین اراک، اکتشاف و استخراج و احداث نیروگاههای جدید ادامه خواهد یافت.

وی ادامه داد: افزون بر این بر اساس برنامه ریزی انجام شده مقرراست تا خدمات و دستاوردهای این صنعت راهبردی در حجم وسیع در اختیار بخش صنعت و کشاورزی و سلامت قرار گیرد.

صالحی در پایان از تلاش های محمد نهاوندیان سرپرست نهاد ریاست جمهوری و حسین فریدون دستیار ویژه رئیس جمهور به خاطر تلاش درعرصه مذاکرات هسته ای قدردانی کرد.

 وزیر امورخارجه کشورمان نیز گفت: منافع همه در این است که برجام را رعایت بکنند.

ظریف تصریح کرد: با توجه به 30 ماه مذاکرات و نتایج بدست آمده، عقل حکم می کند که همه آن را اجرا کنند چون همه روش هایی را که برای فشار آوردن به مردم ایران دنبال می کردند، پاسخ نداد، و آنها مجبور شدند به مذاکرات برگردند.

وزیرامورخارجه همچنین گفت: باید هوشمندانه و با هوشیاری اجرای برجام را رصد کنیم.

دهقان در مراسم تجلیل از خانواده شهدای هسته‌ ای و افتخار آفرینان برجام گفت: ملت ایران، دولت و رئیس‌ جمهور ذره‌ ای از تقویت توان دفاعی کشور و از جمله توان موشکی که خار چشم دشمن است غفلت نخواهد کرد.

وی ادامه داد: ملت ایران باید دو دستاورد بزرگ را مورد عنایت قراردهند اول تثبیت حقوق هسته‌ ای که ناشی از مقاومت ملی و فناوری های بومی است و دوم رد این اتهام ناجوان مردانه به ملت ایران که از مسیر صلح آمیز هسته ای بیرون رفتند.
 
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح از رئیس‌ جمهور که به نمایندگی از مردم به تعدادی از دست اندرکاران این اتفاق بزرگ تقدیر کردند، سپاس گزاری کرد و یادآور شد: ملت باید خود را قدردان تدبیر و امید آفرینی رئیس‌جمهور بدانند.
 
دهقان ادامه داد: این دستاورد، مدیون مقاومت ملت، هدایت رهبری، عزم، اراده و مسئولیت پذیری، هدایت مدبرانه رئیس‌جمهور، تلاش خستکی ناپذیر دست اندرکاران پیشبرد مذاکرات در صحنه عملی متکی بر عزم و اراده ایمان و اعتقاد و دانستن همه پیچ و خم های این حرکت پیچیده است.
 
 
 
 

نظر شما