شناسهٔ خبر: 10959372 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

منتخبین ائتلاف اصولگرایان استان مرکزی تا پایان هفته جاری مشخص می شوند

اراک- ایرنا- رئیس ائتلاف اصولگرایان استان مرکزی گفت: در اجماع گروه های اصولگرا و نشست های مستمر کارشناسی، داوطلبان پیشنهادی مورد بحث و بررسی قرار گرفته اند و لیست منتخبان این ائتلاف تا پایان هفته جاری مشخص می شود.

صاحب‌خبر -

عبدالرحیم علیپور روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: هم اکنون ائتلاف اصولگرایان استان مرکزی بر چهار کاندیدا برای حوزه انتخابی شهرستان های اراک، خنداب و کمیجان و 10 کاندیدا برای دیگر شهرستان های این استان به توافق رسیده اند و در نشستی که آخر هفته جاری برگزار می شود لیست نهایی تعیین و در زمان مشخص نیز اعلام عمومی می شود.
وی بیان کرد: میزان شناخت کامل اصولگرایان استان و حتی کشور از کاندیدا و افکار سنجی عمومی دو شاخص اصلی ائتلاف اصولگرایان برای انتخاب کاندیداهای این جبهه است.
رئیس ائتلاف اصولگرایان استان مرکزی در خصوص میزان همکاری این جناح با شورای همگرایی اصولگرایان نیز گفت: ائتلاف اصولگرایان و شورای همگرایی بر اساس اهداف و آرمان های مشترک گام بر می دارند و منافاتی بین این دو وجود ندارد.
وی ادامه داد: انتخاب اصلح مهمترین هدف ائتلاف اصولگرایان استان مرکزی است و در این میان کاندیداها هم باید با وحدت، همدلی و گذشت و فداکاری به آراِی ائتلاف اصولگرایان احترام گذاشته و در صورت بسته شدن لیست نهایی این جناح، از تک روی پرهیز کنند.
علیپور با بیان اینکه منتخبان ائتلاف اصولگرایان پس از معرفی به مردم به هیچ عنوان قابل تغییر نیست، بیان کرد: ممکن است پس از معرفی لیست نهایی برخی از همین جناح اعلام استقلال کنند که در این صورت هیچ اقدامی از سوی ائتلاف اصولگرایان امکان پذیر نیست.
وی حضور پر شور و گسترده مردم در انتخابات را هدف اصلی همه جناح های سیاسی در نقاط مختلف کشور عنوان کرد و گفت: در جریان انتخابات باید اهداف و رویکردهای گروه برای همه اعضاء روشن و مبرهن باشد و همه به آن اهداف معتقد و وفا دار باشند و اعضایی که مورد پذیرش همه گروه هستند وارد مرحله نهایی انتخابات شده و همه احساس تکلیف نکنند.
استان مرکزی با یکهزار و 414 نفر جمعیت دارای هفت کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است.
برای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان مرکزی در مجموع 344 نفر در سطح شش حوزه انتخابیه اصلی این استان ثبت نام کردند که صلاحیت 183 نفر تایید شد ، 14 نفر انصراف دادند، یک نامزد فوت شده و صلاحیت سایر داوطلبان از سوی هیات های نظارت و شورای نگهبان تایید نشده است.
3017/6012

نظر شما