شناسهٔ خبر: 10945680 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شهروند | لینک خبر

تا انتخابات

صاحب‌خبر -

رئیس ستاد انتخابات تهران: وضعیت صلاحیت ۵۶ نفر در تهران هنوز معلوم نیست
معاون سیاسی استانداری تهران گفت: وضع بررسی صلاحیت ۵۶ داوطلب اعلام نشده و شورای نگهبان همچنان درحال بررسی صلاحیت آنها است. به گزارش ایلنا، سیدشهاب‌الدین چاوشی با اشاره به بررسی صلاحیت داوطلبان استان تهران عنوان کرد: طبق آمار اعلام شده در استان تهران در 6 حوزه انتخابیه 1261 نفر تأیید صلاحیت شدند. به عبارت دیگر 54‌درصد داوطلبان رد و 46‌درصد آنها تأیید صلاحیت شدند. وی افزود: در شهر تهران هم 1133 نفر تأیید صلاحیت شدند. معاون سیاسی استانداری تهران در مورد اسامی برخی که هنوز وضع صلاحیت‌شان به آنها اعلام نشده است، گفت: هنوز وضع بررسی صلاحیت 56 نفر از داوطلبان مشخصا اعلام نشده و شورای نگهبان همچنان درحال بررسی صلاحیت این افراد است.

مصباحی‌مقدم خبر داد: اختلاف‌نظر جامعتین بر سر حمایت از‌ هاشمی‌
سخنگوی جامعه روحانیت مبارز گفت که اعضای این تشکل با حضور آیت‌الله‌ هاشمی در فهرست مورد حمایت برای انتخابات خبرگان موافقت کردند؛ اما جامعه مدرسین با این امر مخالف است. به گزارش ایسنا، غلامرضا مصباحی‌مقدم درباره لیست مورد حمایت جامعتین در انتخابات خبرگان اظهار کرد: جامعه مدرسین حوزه علمیه قم جناب آقای‌ هاشمی را در لیست خود نیفزودند؛ اما جامعه روحانیت از آغاز بحث در مورد انتخابات خبرگان برای حضور آقای ‌هاشمی در لیست مورد حمایت خود رأی‌گیری کرد و ایشان رأی لازم را به دست آورد.

سیداحمد خاتمی: تخریب رقبای انتخاباتی در جامعه التهاب ایجاد می‌کند
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری با سخنان التهاب‌آور فضای جامعه را متشنج نکنند. به گزارش تسنیم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیداحمد خاتمی با اشاره به موضوع رد صلاحیت برخی از نامزدهای انتخاباتی ادامه داد: راه قانون و اعتراض باز است و هیچ‌کس هم نگفته و نمی‌گوید شورای نگهبان معصوم است؛ پس از طریق مجرای قانونی اعتراض را مطرح کنیم و اگر صلاحیت آنان تأیید نشد در پست‌های دیگری به نظام خدمت کنند.

دبیرکل موتلفه: اشتباه ‌سال ۹۲ را تکرار نمی‌کنیم
دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به تجربه انتخابات‌ سال ۹۲ گفت: اصولگرایان یک اشتباه را دو بار تکرار نمی‌کنند. به گزارش ایلنا، محمد نبی حبیبی در پایان نشست دبیران این حزب سخن می‌گفت، در مورد انتخابات تأکید کرد: به‌زودی فهرست اصولگرایان منتشر می‌شود و امیدواریم یک صدا برای ترویج و تبلیغ آن اقدام شود. وی افزود: ما از این فهرست دفاع می‌کنیم و هر فهرست موازی دیگر به اسم اصولگرایان را مضر می‌دانیم چرا که همه اضلاع و افراد و شخصیت‌های اصولگرا در شکل‌گیری این فهرست مشارکت کردند و اگر کسی غیر از این فهرست، لیست یا افرادی را تبلیغ کند در زمین رقیب بازی می‌کند.

مطهری: لیست «صدای ملت» هفته آینده اعلام می‌شود
علی مطهری از ارایه لیست «صدای ملت» برای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی تا اوایل هفته آینده خبر داد. به گزارش باشگاه خبرنگاران وی افزود: فهرستی تحت عنوان صدای ملت ارایه خواهد شد که با نظارت بنده و دوستان دیگر این لیست تهیه شده و تا 25 بهمن منتشر خواهد شد. به گفته نماینده مردم تهران در مجلس نهم جبهه مستقلین و اعتدالگرایان هم فهرست دیگری را برای انتخابات دهمین دوره مجلس ارایه خواهد کرد. وی در پایان خاطرنشان کرد: در این لیست بنده را به‌عنوان سرلیست معرفی می‌کنند؛ اما به این معنی نیست که من در رابطه با افراد تشکیل‌دهنده لیست اظهارنظری داشته باشم.

لیست انتخاباتی اصلاح‌طلبان امروز منتشر می‌شود
 قائم مقام رئیس ستاد تهران ائتلاف اصلاح‌طلبان گفت: از میان کاندیداهای شورای سیاست‌گذاری برای انتخابات مجلس دهم تنها دو نفر یعنی محمدرضا عارف و مصطفی کواکبیان تأیید شدند. به گزارش ایرنا، محمود میرلوحی اظهار کرد: ارزیابی ما در ارتباط با تجدید نظر شورای نگهبان در ارتباط با تأیید صلاحیت‌های کاندیداهای اصلاح‌طلب این است که اتفاق جدیدی نیفتاده و روند عدم احراز صلاحیت‌ها مانند گذشته است. میرلوحی ادامه داد: ‌در تهران مراجعات خوبی صورت گرفته است و در روزهای اخیر حامیان دولت و اصلاحات به ستاد تهران مراجعه کردند ما نظرات آنها را شنیده‌ایم و ظرف امروز لیست تکمیل شده اصلاح‌طلبان در انتخابات آتی را منتشر می‌کنیم.

برچسب‌ها:

نظر شما