شناسهٔ خبر: 10935852 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه تعادل | لینک خبر

زلزله بزرگي در تايوان برج‌هاي مسكوني را واژگون كرد

صاحب‌خبر -

گروه جهان
زمين لرزه‌يي به بزرگي 6.4ريشتر در جنوب تايوان برج‌هاي مسكوني را واژگون كرده است. اين زمين‌لرزه در ساعات اوليه بامداد روز شنبه به وقت شرق آسيا روي داد كه بسياري از مردم شهر تاينان در خواب بودند.
به گزارش بي‌بي‌سي، گروه‌هاي امداد تلاش مي‌كنند مصدومان را از زير آوار نجات دهند. گزارش شده كه دست‌كم چهار برج مسكوني بر اثر زلزله واژگون شده است. آمار دقيقي از قربانيان اين زمين‌لرزه هنوز منتشر نشده اما مقام‌هاي تايواني مرگ دست‌كم سه نفر از جمله يك كودك در جريان سقوط يكي از برج‌هاي مسكوني را تاييد كرده‌اند. امدادگران تاكنون توانسته‌اند ۲۲۰نفر را نجات دهند. تايوان اعلام كرده رييس‌جمهوري، ما ينگ‌جئو در شهر جنوبي تاينان از نزديك اوضاع را بررسي مي‌كند. در تصاوير تلويزيوني امدادگران و آتش‌نشان‌ها ديده مي‌شوند كه تلاش مي‌كنند با نردبان و وسايل امداد، مصدومان را از داخل برج‌هاي سقوط كرده بيرون آورند.
خبرگزاري رسمي تايوان گزارش كرده دست‌كم ۲۳ نفر در جريان سقوط يكي از اين برج‌ها مجروح شده‌اند. برجي با حدود ۲۰۰سكنه كه به هنگام زلزله در ۶۰ واحد مسكوني اين برج اقامت داشتند. يك شهروند بريتانيايي كه در تايوان اقامت دارد به بي‌بي‌سي گفته با وجود اينكه او در فاصله ۱۴۰كيلومتري شهر تاينان زندگي مي‌كند اما زلزله را به‌طور واضح احساس كرده است. پنج پس‌لرزه هم بعد از موج اصلي اين زمين‌لرزه روي داده است. تاينان حدود 2ميليون نفر جمعيت دارد. همزمان دولت تايوان از تشكيل كميته بحران خبر داده است. به گزارش مركز زمين‌شناسي امريكا، اين زلزله نزديك به سطح زمين روي داده و به همين علت مي‌تواند خسارات گسترده‌تري برجاي بگذارد. گزارش‌ها از قطع برق در بخش‌هايي از اين شهر جنوبي تايوان خبر مي‌دهند. تايوان در تقاطع دو سنگ‌كره واقع شده و از اين نظر زلزله‌خيز محسوب مي‌شود. زلزله‌يي به بزرگي 7.6 در مقياس ريشتر در سال ۱۹۹۹ جان حدود ۲۳۰۰نفر را در مناطق مركزي تايوان گرفت.
 

نظر شما