شناسهٔ خبر: 10835999 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

حبیبی: انتخابات امسال خطیرتر از سال92

حبیبی: با توجه به تفاوت فاحش انتخابات دهمین دوره مجلس با دوره های گذشته، اصولگرایان هیچ راهی جز ائتلاف ندارند.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، دبیر کل حزب موتلفه اسلامی در همایش عزت ملی به بحث انتخابات اشاره کرد و افزود: شرایط انتخابات امسال هیچ شباهتی با شرایط انتخابات مجلس در دوره های هشتم و نهم ندارد و کاملا با آن متفاوت است.

حبیبی ادامه داد: در انتخابات دوره‌های هشتم و نهم مجلس، صرفا اصولگرایان با هم رقابت کردند چون طرف مقابل رقیب جدی نبود و دیدیم که مجلس با حضور اصولگرایان شکل گرفت.

عضو شورای مرکزی ائتلاف اصولگرایان در ادامه گفت: اما اینکه این دوره مجلس شورای اسلامی نیز مثل دو دوره قبل است این طور نیست چراکه با آمدن دولت یازدهم اصلاح طلبان جان گرفتند و در واقع تصمیم به ائتلاف با اعتدالیون دارند و این تصمیمشان نیز مربوط به اکنون نیست و از دو سال قبل چنین تصمیمی را گرفته‌اند.

حبیبی افزود: عارف پیشتر گفته بود با اعتدالیون نامزدهای واحدی را به میدان می‌آوریم و این کار را تا آنجا که توانستند کردند.

وی با بیان اینکه ما طعم تلخ تفرق را در انتخابات سال 92 (ریاست جمهوری) چشیدیم، گفت: در آن دوره حرف ما این بود که اگر اصولگرایان جز با یک نامزد به میدان بیایند حتما شکست می خورند و دیدید که اینگونه شد.

حبیبی افزود: برخی می گفتند آنها (اصلاح طلبان) کسی نیستند و اگر اصولگرایان با هم رقابت کنند، یک اصولگرا رئیس جمهور می شود اما آمدند و با هم رقابت کردند که شرایط اینگونه شد.

وی ادامه داد: ما شرایط را اکنون بسیار خطیرتر از انتخابات سال 92 ریاست جمهوری می دانیم به ویژه که برخی خیال می کنند خطر رفع شده است از آنها عذرخواهی می‌کنم خیالشان باطل است.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی گفت: آنها (اصلاح طلبان) که می دانستند افراد نزدیک به فتنه و حتی زندان رفته فتنه، در صورت ثبت نام ردصلاحیت می شوند اما آمدند و اسم نوشتند.

حبیبی افزود: اصلاح طلبان در واقع لایه‌های دوم و سوم نیز پیش بینی کردند که در لایه سوم آنها هیچ اصلاح طلب به ظاهر شناخته شده‌ای نباشد و پس از رای آوری یکباره قد علم کنند.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی افزود: هرکس با روحیه گروهی و قشری به صحنه بیاید و به ائتلاف اصولگرایان نیندیشد در واقع فرش قرمزی زیر پای اصلاح طلبان پهن کرده است.

شکست قطعی اصولگرایان در صورت نداشتن ائتلاف


دبیر کل حزب موتلفه اسلامی گفت: با انگیزه حزبی نیامده ایم بلکه با انگیزه اصولگرایی آمده ایم.

حبیبی  افزود: اگر ما اصولگرایان همه باهم باشیم شاید در مجلس آینده غلبه داشته باشیم اما اگر ائتلاف کامل بین ما نباشد شکست ما قطعی است.

وی گفت: من تعجب می کنم که برخی می گویند معتدلین اصولگرایان و اصلاح طلبان باهم ائتلاف کنند که نمی دانم این حرف ها را از کجا آورده اند؟

حبیبی افزود: معتقدم هیچ حزبی، گروهی و قشری حق ندارد اگر راستگو و اصولگراست در اصولگرایی به خودش بیندیشد، باید به سرنوشت اصولگرایی اندیشید.

وی گفت: ما گفتیم اگر مجلسی با غلبه کامل اصلاح طلبان تشکیل شود و 50 تا عضو رسمی کارت دار موتلفه در آن مجلس حضور داشته باشند و در مقابل مجلسی تشکیل شود با غلبه اصولگرایان باشد حتی اگر یک نفر از حزب موتلفه در آن نباشد ما دومی را ترجیح می دهیم.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی افزود: اگر از دوستان ما در حزب موتلفه مرکزی حتی دبیرکل در لیست 30 نفره نباشد، به نفع بقیه اصولگرایان انصراف می‌دهیم.

حبیبی ادامه داد: ما با انگیزه حزب نیامده‌ایم بلکه با انگیزه اصولگرایی آمده‌ایم.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی در ادامه گفت: «آقا» کلمه لیست را بکار بردند چون به نظرم خطر بسیار جدی است به ویژه که در یک سال اخیر از اصلاح طلبان گفته بودند که ما اشتباه کردیم به کف خیابان آمدیم، اکنون باید به پای صندوق های رای برویم.

حبیبی افزود: یعنی میدان نبرد عوض شده و موضوع عوض نشده است و تنها با حضور مردم در 9 دی سال 88 تودهنی خوردند.

وی گفت: اگر قرار باشد در جایی که دلشان با آمریکایی هاست نفوذ کنند کجا بهتر از مجلس.

حبیبی افزود: تقاضایم این است که ما یک‌صدا و با یک فهرست وارد عرصه شویم که در این شرایط احتمال پیروزی وجود دارد.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی در ادامه گفت: ما از دو سال پیش در تمام ائتلاف ها هستیم و حضور فعالی داشته و داریم و این ائتلاف اصولگرایان در تهران نعمت الهی است.

حبیبی ادامه داد: خیلی ها حتی تا سه ماه پیش پیش بینی نمی کردند این ائتلاف شکل بگیرد.

وی افزود: این ائتلاف یک گام بسیار مهم در این شرایط حساس است و من امیدوارم روز به روز این ائتلاف بیشتر شود.

حبیبی ادامه داد: پس از اینکه 200 نفر از اصولگریان در تهران اسم نوشته بودند ما دیدیم 30 نفر بیشتر نمی خواهیم که این تعداد 6 برابر مورد نیاز بود بنابراین حدود 10 شاخص برای امتیازدهی به افراد درنظر گرفتیم و براساس سهمیه بندی امتیاز را انطباق دادیم.

وی گفت: ما از طرف حزب موتلفه قول می دهیم در صورتی که در لیست نهایی نباشیم همه انصراف بدهیم اما اینکه همه گروه ها در صورتی که در لیست نباشند انصراف بدهند تضمینی وجود ندارد.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی افزود: متاسفانه بعضی ها خیال می کنند در صورتی که آنها از لیست حذف شوند آسمان کن فیکون می شود.

حبیبی گفت: اصولگرایان در بعضی جاها (استانها و شهرستانها) 10 برابر افراد مورد نیاز به میدان آمده اند که اکنون مصیبت مهم ما این است که احساس تکلیف نکنند و اکنون جای این احساس تکلیف نیست.

وی افزود: ما در تهران 20 نفر را به شورای مرکزی ائتلاف معرفی کردیم که اگر هرکدام از ما در فهرست تهران قرار نگیریم انصراف می دهیم و نمی مانیم.

حبیبی گفت: ائتلاف مرکز از دو ماه گذشته شکل جدی به خود گرفت که البته استانی‌ها از قبل فعالیت می کنند اما در شورای مرکزی ائتلاف قاعده بر دخالت نکردن در استانهاست مگر در شرایط استثنایی.

پیچیده ترین کار دشمن جنگ نرم است

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی گفت:‌ آخرین و پیچیده ترین کار دشمنان جنگ نرم و بحث نفوذ است که خطر آن از جنگ نظامی بیشتر است.

حبیبی با تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی افزود: در پیروزی انقلاب عزت جدید پیدا کردیم که این عزت به علت مردم ، توحید و رهبری بود. 

وی با بیان اینکه در رأس همه، کلمه توحید قرار گرفته است گفت: ما با تکیه برکلمه توحید می‌خواهیم بگوئیم با تمام قوا در مقابل لیبرال ایستاده ایم و دارای مکتب و ایدئولوژی هستیم . 

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه دشمنی غرب و آمریکا در مقابل جمهوری اسلامی ایران ایدئولوژیک است افزود: یک عده این موضوع را شوخی گرفته‌ اند و خیال می‌کنند اگر با آمریکا مذاکره کننده مشکل حل می‌شود ، در صورتی که این گونه نیست.

وی گفت: مهمترین حرف دشمن با جمهوری اسلامی ایران به علت قدرت ایدئولوژی اسلامی آن است و بارها هم این موضوع را بیان کرده‌ اند . 

حبیبی با بیان اینکه دشمنان از اسلامی که ادعای حکومت دارد و از آن جهاد بیرون می‌آید، هراس دارند افزود: انقلاب ما بر مبنای یک ایدئولوژی مشخص و تعریف شده پیروز شد و اگر این مکتب نبود و مردم نیز با اتحاد به میدان نمی‌آمدند نمی‌توانستیم پیروز شویم. 

وی با بیان اینکه دشمنان ما در زمان انقلاب با انواع فتنه‌ها و حیله‌ها خواستند مردم را به خانه‌هایشان بفرستند گفت: حتی آقای بازرگان هم پس از انقلاب می‌گفت که انقلاب تمام شده و مردم باید به خانه‌هایشان بازگردند اما به اعتقاد ما انقلاب تازه شروع شده بود.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی افزود: افقی که برای انقلاب ترسیم شده است نشان می‌دهد راه چقدر طولانی است و اینکه بگوییم انقلاب تمام شده است و مردم بروند به خانه هایشان حرف نادرستی است مردم باید باشند تا انقلاب تداوم یابد.

وی در ادامه به نقش رهبری در انقلاب اشاره کرد و افزود: در انقلاب های اخیر از جمله مصر مردم از نبود رهبری مشخص در کنار مردم رنج بردند.

حبیبی با طرح این سوال که چرا عمده ترین تلاش دشمنان برای شکست رهبر و رهبری است افزود: بر اینکه آنها فهمیده‌ اند آن حرکت عظیمی که رهبری نشود ، نتیجه ندارد و مانند حجم سنگین آب است و به جای اینکه مدیریت شود به سیل تبدیل می شود و مخرب است .  

وی به بیان خاطره ای از دی ماه سال 57 (قبل از پیروزی انقلاب) اشاره کرد و افزود:‌ در آن مقطع برخی مانند مرحوم بازرگان و دکتر سنجابی حضور داشتند و معتقد بودند نمی توان شاه را برکنار کرد بلکه باید به مجلس برویم و شاه را وادار کنیم که سلطنت کند نه حکومت و شاه بماند .

حبیبی ادامه داد : اما حضرت امام می فرمودند "شاه باید برود" که بنده معتقدم اگر در آن مقطع تسلیم حرف مهندس بازرگان ، دکتر سنجابی و هم فکرانش می شدیم ممکن بود شاه چند سالی سلطنت می کرد اما با یک قدرت قوی تری به حکومت می پرداخت و انقلابی نیز اتفاق نمی افتاد.

وی گفت: در آن مقطع مردم حاضر بودند با دست خالی به خیابان ها بروند و کشته شوند اما این همه زیر ذلت نباشند.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود به بحث نفوذ اشاره کرد و افزود: دشمنان پس از پیروزی انقلاب 8 سال برای ما جنگ تدارک دیدند و جنگیدند ، بعد از آن تحریم ها را اعمال کردند ، اما دیدند انقلاب همچنان مانده است . 

وی ادامه داد : پس از آن، تبلیغات شبانه روزی راه انداختند و هر کاری خواستند کردند و حتی مطرح کردند که گزینه نظامی روی میز  است.

حبیبی گفت: معتقدم آمریکایی ها کاری که علیه ما نکردند نتوانستند نه اینکه نخواستند و اگر امروز بعد از برجام به این نتیجه برسند که با یک حمله سریع ایران را با خاک یکسان کنند و به هدف پلید خود که نابودی انقلاب است برسند دریغ نخواهند کرد.

وی با بیان اینکه آخرین و پیچیده ترین کار دشمن جنگ نرم و نفوذ است افزود: به نظر می رسد کسانی که خیال می کنند خصومت ما و آمریکا یک موضوع توهمی است خودشان در توهم به سر می برند بلکه تخاصم ما جدی و مبنایی است و یکی از اقلام جنگ نرم که خطرش از جنگ فیزیکی و مستقیم بیشتر است ، همین نفوذ است.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفت: همه می دانند انقلاب تا زمانی که در مبانی اصلی باقی بماند ماندنی است اما برخی از این آقایان تصور می کنند مسئله نفوذ توهمی است و خیال دارند آدم های خود را در برخی جاها نفوذ بدهند و بعد خودشان وارد شوند که خطرات این موضوع از خطرات جنگ خیلی بیشتر است .

حبیبی ادمه داد: در واقع در نظر دارند با تغییر ذهن های مردم و با دست خود مردم کاری برای انقلاب انجام دهند که به طور مستقیم نمی‌توانند، تنها راه مبارزه با آن نیز بصیرت افزایی مردم است که بسیار ضروری است.

نظر شما