شناسهٔ خبر: 68407054 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فرمانده نیروی زمینی ارتش:

نیروی زمینی ارتش با تمام ظرفیت امدادی و درمانی خود در خدمت مردم است

تهران-ایرنا- فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه نیروی زمینی ارتش در اقصی‌نقاط کشور حضوری گسترده و فعال دارد، گفت: نیروی زمینی ارتش با تمام ظرفیت امدادی و درمانی خود، به انجام فعالیت‌های مردم‌یاری، نوع‌دوستانه و سلامت‌محور، براساس وظایف و مسئولیت‌های محوله به این نیرو مبادرت می‌ورزد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، امیر سرتیپ کیومرث حیدری روز چهارشنبه در مراسم گرامیداشت روز پزشک که در ستاد نیروی زمینی ارتش برگزار شد، گفت: اهمیت، ارزش و کرامت اداره بهداشت، امداد و درمانی نیروی زمینی ارتش در کارکنان شریف، خادم و مسئولیت‌پذیری است که موجب تداوم خدمت‌رسانی بی‌وقفه و خالصانه نیروی زمینی ارتش شده‌اند.

وی افزود: مجاهدتی که کادر درمانی در دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون انجام داده‌اند، با تأسی از شهدای گران‌قدری همچون شهید دکتر «هجرتی» است که با وجود آگاهی از سختی‌ها و مشکلات غیرقابل اجتناب در این حوزه، همچنان با ایمان و اعتقاد وافر قلبی و اراده خستگی‌ناپذیر و آهنین خود، موفق شده‌اند خدمات ارزشمند و ماندگاری را در تاریخ نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به ثبت برسانند.

سرتیپ حیدری در ادامه درباره فعالیت‌های مداوم و گسترده نیروی زمینی ارتش تصریح کرد: نیروی زمینی ارتش در اقصی‌نقاط کشور از مرزهای شمال‌غرب تا کرانه‌های جنوب‌شرق کشور، حضوری گسترده، چشم‌گیر و فعال دارد و این نیرو با تمام ظرفیت امدادی و درمانی خود، به انجام فعالیت‌های مردم‌یاری، نوع‌دوستانه و سلامت‌محور، حسب وظایف و مسئولیت‌های محوله به این نیرو مبادرت می‌ورزد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه این نیرو در دوران دفاع مقدس بیش از ۴۶ هزار شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است، خاطرنشان کرد: مطابق برآوردها در شرایط وقوع نبرد، به ازای هر یک شهید، نزدیک به ده تن مجروح و مصدوم شده‌اند؛ به همین سبب می‌توان حدس زد که چه گستره وسیعی از مجروحین، مصدومین و نیازمندان به درمان و امداد در دوران هشت سال دفاع مقدس در زنجیره درمانی کشور وجود داشته‌اند که باید به بهبود وضعیت و رفع نیازهای درمانی آن‌ها پرداخته می‌شد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش درباره خدمات اداره بهداشت، امداد و درمان نیروی زمینی ارتش در سالیان اخیر گفت: در دوران کرونا، نیروی زمینی ده شهید را تقدیم نظام سلامت و امنیت بهداشتی و درمانی کشور کرده است. همچنین این اداره، بیش از ۱۲ هزار نفر از کارکنان خود را جهت کاهش بلایا و پیامدهای ناگوار ناشی از همه‌گیری کرونا بسیج کرد و در طی سال‌های گذشته، هشت بیمارستان را بازسازی، بهسازی و یا احداث کرده است که نمونه‌ موفق، الگو و مطرح آن‌ها، توسعه بیمارستان «حضرت علی بن‌ ابی‌طالب» شهرستان زاهدان و نیز «داروخانه ۲۹ فروردین» است.

سرتیپ حیدری درباره اینکه هم‌اکنون از میان تمام ۵۶ بیمارستان نیروهای مسلح کشور، ۲۸ بیمارستان زیر نظر نیروی زمینی ارتش به خدمت‌رسانی به متقاضیان مبادرت می‌ورزند، تصریح کرد: این تعداد از بیمارستان‌های خدمت‌رسان به بیماران و نیازمندان درمانی، نشان از حجم گسترده و مسئولیت‌پذیری نیروهای بهداشتی و درمانی خدمت‌رسان نزاجا است.

وی با بیان اینکه نیروی زمینی ارتش در کنار دیگر نهادهای متولی به خدمت‌رسانی و مردم‌یاری در خصوص رفع آسیب‌های بهداشتی و درمانی ناشی از وقوع بلایا و حوادث طبیعی پرداخته است، خاطرنشان کرد: ‌نیروی زمینی ارتش هم از باب نیروی انسانی خبره، متخصص و پای کار و هم از لحاظ امکانات، در سطح مطلوب و اثربخشی است؛ با این‌حال می‌توان با تلاش، همت و مجاهدت مضاعف، در راستای پیشرفت بیشتر و توسعه روزافزون‌ گام برداشت.

نظر شما