شناسهٔ خبر: 10817748 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

حزب الله: درکنارارتش با تروریست ها می جنگیم/ با دلارهای سعودی نمی توان ازلبنان دفاع کرد

بیروت – ایرنا - « محمد رعد» رئیس فراکسیون حزب الله( وفاداری به مقاومت) در پارلمان حزب الله تاکید کرد که در کنار ارتش لبنان با تروریست های تکفیری می جنگیم و از خاک لبنان و همه ملت آن از طوایف مختلف دفاع می کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، محمد رعد خطاب به برخی از گروه های سیاسی لبنانی اظهارداشت: هنگامی که در مرزها و بلندی های منطقه بقاع می جنگیدیم ، گفتید، اگر به تروریست های تکفیری در بلندی های شهرک عرسال حمله کنیم، لبنان با پیامدها و مشکلات طائفه ای و مذهبی رو به رو می شود اما امروز اهالی عرسال و پناهجویان سوری در اطراف این شهرک در اثر تشدید درگیری های بین گروه های تکفیری در معرض تهدید قرار دارند.
چند روزی است که دو گروه تروریستی تکفیری داعش و جبهه النصره در بلندی ها و اطراف شهرک عرسال در شمال شرق لبنان و نزدیک مرزهای سوریه به شدت درگیر شده و تاکنون تعدادی از عناصر مسلح دو طرف به هلاکت رسیده و یا زخمی شده اند.
برخی رسانه های لبنانی نسبت به احتمال حمله داعش به داخل خاک لبنان هشدار داده اند.
رئیس فراکسیون وفاداری به مقاومت خاطرنشان کرد: برای تجهیز ارتش لبنان به منظور اجرای ماموریت هایش و رویارویی با تروریست های تکفیری چه کرده اید؟ آیا مانع مسلح شدن ارتش و ایجاد پوشش سیاسی برای آن نشدید تا بتواند با سیطره کامل بر شهرک عرسال جلوی خطری که اهالی این شهرک را تهدید می کند، بگیرد.
« نهاد المشنوق» وزیر کشور لبنان که عضو حزب جریان المستقبل به ریاست « سعدالحریری» همپیمان اصلی آل سعود در لبنان است، دیروز بعداز ملاقات با شیخ « عبداللطیف دریان» مفتی کل اهل سنت لبنان تاکید کرد: درست است ، بارها گفته ام که عرسال لبنان در اشغال تکفیری ها است اما ما با آزادسازی آن از طریق جنگ موافق نیستیم و آن را تشویق نمی کنیم.
براساس این گزارش، محمد رعد در بخشی دیگر از سخنان خود تاکید کرد: دشمن اسرائیلی با وجود همه تلاش هایش برای تقویت بنیه نظامی خود در هر جنگ آینده نمی تواند در مقابل نیروهای مقاومت که در آمادگی کامل به سر می برند و در بهترین شرایط نظامی و تسلیحاتی قرار دارند، کاری از پیش ببرد و شکست خواهد خورد.

** قدرت لبنان در تمسک به معادله ارتش، ملت و مقاومت است نه هبه سعودی ها
شیخ « نبیل قاووق» نایب رئیس شورای اجرایی حزب الله هم تاکید کرد: قدرت لبنان در تمسک آن به معادله ارتش، ملت و مقاومت است نه هبه یک میلیارد دلاری که مشخص شده ادعائی دروغین بوده است.
«سعد الحریری» رئیس حزب جریان المستقبل پیشتر اعلام کرده بود که سعودی ها مبلغ یک میلیارد دلار به صورت هبه به او داده اند تا صرف تجهیز ارتش و نیروهای امنیتی لبنان شود.
وزارت کشور لبنان به تازگی با صدور بیانیه ای اعلام کرد که سعودی ها این هبه را پرداخت نمی کنند.
نایب رئیس شورای اجرائی حزب الله بر اهمیت حفظ کرامت و احترام لبنانی ها تاکید کرد و گفت که شانه خالی کردن سعودی ها از پرداخت این هبه ، یک رسوائی اخلاقی و توهینی بزرگ به لبنانی ها است و کسانی که با صدور بیانیه ها پرداخت این هفته را تبریک گفته بودند باید از ملت بخشنده و بزرگوار لبنان عذرخواهی کنند.
وی با بیان این که « لبنان به فضل همکاری ارتش و مقاومت همچون دژی مستحکم در مقابل طرح های تروریستی تکفیری قرار گرفته است»، تاکید کرد که با تمسک به معادله ارتش ، ملت و مقاومت به تروریست های تکفیری مانند داعش و جبهه النصره اجازه نمی دهیم تا لبنان را به امارت خود تبدیل کنند و حتی آنها را تا پشت مرزهای لنبان و داخل خاک سوریه تعقیب می کنیم.
شیخ نبیل قاووق ، موضع رژِیم سعودی را که شکست تکفیری های تروریست در سوریه را شکست خود قلمداد کرده است، شگفت انگیز خواند و اظهارداشت: این گونه مواضع ، نیت های سعودی ها را فاش می کند و ناظری بر حمایت های آشکار مالی و تسلیحاتی آنها از باندهای ترویستی تکفیری است.
نایب رئیس شورای اجرائی حزب الله گفت: از همه می خواهیم رژیم سعودی و تروریست های تکفیری وابسته به آن را وادار کنند تا به محاصره شهرک های کفریا و الفوعه و نبل و الزهراء در سوریه پایان دهند.
وی همچنین انفجارهای تروریستی انتحاری در منطقه زینبیه دمشق و مسجد امام رضا(ع) در شرق عربستان را محکوم کرد و با اشاره به پرورش تروریست های تکفیری در مدارس وهابی ها در عربستان و اقدامات تحریک آمیز رسانه های سعودی در تشویق انتحاری ها ، گفت که « رژیم سعودی مسئول ریخته شدن خون بی گناهان در سراسر جهان توسط تروریست های تکفیری است.
شیخ نبیل قاووق با اعتراض به ادامه مداخلات سعودی ها در امور داخلی لبنان افزود: متاسفانه شاهد هستیم ،یک گروه مورد حمایت سعودی ها در لبنان (14 مارس) که شریک ما در کشور هم می باشد، همچنان اشغال بخش وسیعی از بلندی های شهرک های عرسال ، راس بعلبک و القاع توسط تکفیری ها را نادیده می گیرد.
نایب رئیس شورای اجرائی حزب الله خاطرنشان کرد: آنها این سیاست را اتخاذ کرده اند زیرا از طرح های سعودی ها تبعیت می کنند که به فرسایش قدرت و توان مقاومت و سوریه با استفاده از ابزار تکفیری ها دل بسته اند.
وی تاکید کرد که نادیده گرفتن اشغال بلندی های شهرک های لبنانی توسط داعش و جبهه النصره را بزرگترین اشتباه خواند زیرا به نقل کرامت و حاکمیت لبنان منجر می شود اما بدانند کسانی که طعم کرامت ، شرافت و آقائی را چشیده باشند هرگز اشغال خاک لبنان توسط داعش و جبهه النصره را فراموش نمی کنند و ساکت نمی نشینند.
خاورم ** 1324

نظر شما