شناسهٔ خبر: 1076343 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

معاون رئیس جریان صدر: منطقه "آمرلی" به زودی آزاد می‌شود

"کاظم العیساوی"، معاون رئیس جریان صدر از آغاز عملیات نظامی برای شکستن محاصره شهرک ترکمن و شیعه نشین آمرلی در استان صلاح الدین خبر داد.

صاحب‌خبر -
به گزارش   سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از پایگاه خبری سومریه نیوز، "کاظم العیساوی"، معاون رئیس جریان صدر از آغاز عملیات نظامی برای شکستن محاصره شهرک ترکمن و شیعه نشین آمرلی در استان  صلاح الدین خبر داد.

العیساوی گفت: گردانهای صلح، مبارزان  وابسته به گروههای مقاومت ، نیروهای داوطلب مردمی و نیروهای ارتش عراق از جمعه شب عملیات نظامی گسترده‌ای برای شکستن محاصره شهرک آمرلی آغاز کردند که از دو ماه پیش در محاصره  عناصر داعش قرار دارد .

وی افزود؛ مجاهدان عراقی به زودی خبر  لغو محاصره شهرک آمرلی را به اطلاع مردم عراق خواهند رساند .

"حاکم الزاملی" از نمایندگان تشکل الاحرار هم دیروز گفت نیروهای امنیتی عراق با پشتیبانی گردانهای صلح و نیروهای مردمی  خود را برای ورود به منطقه آمریکا در استان صلاح الدین  آماده می‌کنند .

الزاملی افزود جنگنده‌های آمریکایی هیچ نقشی در اجرای این عملیات ندارند.

گردان‌های صلح وابسته چهارشنبه گذشته اعلام کرده بود  مبارزان عراقی در 17 کیلومتری منطقه آمرلی مستقر هستند و با همکاری ارتش در روزهای آینده طرح نظامی مشترکی را برای پایان محاصره آمرلی اجرا خواهند کرد .

در همین حال  وزارت دفاع عراق  در بیانیه ای از آزادی تعدادی از روستاها در مسیر منطقه آمرلی و هلاکت دست‌کم 59 تن از عناصر  داعش خبر داد.

وزارت دفاع عراق گفت نیروهای ارتش تیپ پنجم  با همکاری نیروهای داوطلب  مردمی استان دیاله  تعدادی از روستاها را از محاصره عناصر داعش خارج کردند.



انتهای پیام/

نظر شما