شناسهٔ خبر: 1062930 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

برگزاری نماز جمعه در اطراف آمرلی

خبرگزاری تسنیم: همزمان با حملات هوایی سنگین نیروی هوایی عراق وهلاکت و زخمی شدن ده ها تروریست تکفیری بعثی، نیروهای گردان‌های صلح مقتدا صدر در اطراف ناحیه آمرلی نماز جمعه با نام آمرلی "ما می‌آییم" برگزار کردند.

صاحب‌خبر -

 به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از شبکه السومریه، یک منبع وابسته به گردان های صلح وابسته به جریان صدر اعلام کرد: گردان های صلح وابسته به مقتدا صدر ظهر امروز به وقت محلی در اطراف ناحیه آمرلی در صلاح الدین به امامت شیخ کاظم العیساوی معاون مقتدا صدر نماز جمعه برگزار کردند.

این منبع بیان کرد: این نماز با نام "آمرلی ما می‌آییم "همزمان با آماده شدن برای عملیات نظامی که با همین نام با هدف شکستن محاصره آمرلی شروع خواهد شد برگزار شد.

محمد البیاتی مدیر ناحیه سلیمان بیک نیز از حضور گسترده نیروهای ارتش و مردمی در نزدیکی ناحیه آمرلی و شروع عملیات امنیتی گسترده از سه محور برای شکستن محاصره خبر داده و افزوده بود: بیش از هزار نفر هوایی به اطراف آمرلی اعزام شده اند و جنگنده های آمریکای و عراقی در عملیات مشارکت دارند.

از سوی دیگر منابع عراقی از حمله گسترده هوایی به روستاهای دوره، مار و اخیزل وابسته به آمرلی که بر اثر آن 39 تروریست کشته و 67 نفر دیگر زخمی شدند.این منابع از انهدام هشت خودرو متعلق به داعش خبر دادند.

یک منبع امنیتی در بابل اعلام کرد: بر اثر حملات هوایی به مناطق الفارسیه و عبد ویس در جرف الصخر در شمال بابل هشت تروریست تکفیری بعثی به هلاکت رسیدند.

همزمان ارشد الصالحی نماینده طایفه ترکمن ها در پارلمان عراق خواستار تشکیل نیروهای محلی ترکمنی برای مقابله با داعش شد و افزود: قبلا از ورود داعش به نینوا و دیگر استان های عراقی وجود چنین نیرویی احساس می شد و هم اکنون این نیاز بیشتر احساس می شود زیرا خود ترکمن آشنایی کاملی به مناطق محل سکونت خود دارند و نقاط ضعف داعش را می شناسند.

وی از جامعه بین المللی و گروه های سیاسی خواست که از نیروهای ترکمنی حمایت کنند.

انتهای پیام/پ

نظر شما