شناسهٔ خبر: 10627704 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

الحوثی: اظهارات «کری» در قبال یمن دشمنانه است

خبرگزاری شبستان: «محمد علی الحوثی» اظهارات «جان کری» در قبال یمن را دشمنانه توصیف کرد و تاکید کرد که تجاوز به یمن تصمیم آمریکا بوده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از اسپوتنیک، «محمد علی الحوثی» رئیس کمیته انقلابیون یمن در اظهاراتی به خبرگزاری یمن(سبأ) گفت: اظهارات «جان کری» وزیر امور خارجه آمریکا در نشست با همتایای خلیجی اش در ریاض در قبال یمن دشمنانه است و این اظهارات جدید نیست.

الحوثی افزود: ایالت متحده آمریکا حمایت و پشتیبانی از عربستان را ادامه می دهد و این مسئله تاکید براین است که حمله به یمن تصمیم آمریکایی است.

وی ادامه داد: پس از 300 روز جان کری این اظهارات را ایراد می کند تا تلاش های سازمان ملل متحد برای حل سیاسی در یمن را پایان دهد؛ مسئله ای که دبیرکل سازمان ملل در سخنانش در شورای امنیت تاکید دارد و آن را تصویب کردند تا «اسماعیل ولد الشیخ» نماینده سازمان ملل در یمن وظیفه آن را برعهده دارد.

رئیس کمیته انقلابیون یمن تاکید کرد: اظهارات این مسئول آمریکایی نشانه ادامه خونریزی، تخریب و ویرانی در یمن است.

الحوثی، ایالت متحده آمریکا را مسئول پیامدهایی دانست که عربستان و کشورهای  دیگر ائتلاف عربی در یمن انجام می دهند و به تخریب و محاصره، نقض قوانین و حاکمیت و حمایت از تروریست ها اقدام می کنند.

وی تاکید کرد: آنها کسانی هستند که از گفتگو و راه حل سیاسی جلوگیری می کنند و به تجاوز و کشتار در یمن اقدام می کنند و یمنی ها معتقدند که آمریکا ملت یمن را می کشد.

رئیس کمیته انقلابیون یمن از ملت انقلابی یمن خواست تا در همه عرصه ها به خصوص نظامی مبارزه خود را برای مقابله آمریکا و همپیمانانش  ادامه دهند.

برچسب‌ها:

نظر شما