شناسهٔ خبر: 10626095 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

واکنش انصارالله یمن به اظهارات جان کری درباره ائتلاف عربستان

بین الملل > خاورمیانه - ایسنا نوشت: رئیس کمیته انقلابیون یمن از اظهارات جان کری درباره حمایتش از ائتلاف عربستان انتقاد و تاکید کرد که این اظهارات نشان می‌دهد تجاوز به یمن تصمیم آمریکا بوده است.

صاحب‌خبر -

محمدعلی الحوثی، رئیس کمیته انقلابیون یمن در گفتگو با خبرگزاری یمنی سبأ ضمن محکوم کردن اظهارات جان کری، وزیر خارجه آمریکا درباره حمایتش از ائتلاف متجاوز عربستان گفت: ادامه حمایت آمریکا از عربستان نشان می‌دهد که تجاوز به یمن تصمیم آمریکا بوده است و مسئله جدیدی نیست.

وی افزود: پس از 300 روز جان کری می‌آید و چنین اظهاراتی را ایراد می‌کند تا به این ترتیب تلاش‌های سازمان ملل را برای حل سیاسی بحران ناکام بگذارد؛ مسئله‌ای که دبیرکل سازمان مل و فرستاده این سازمان به سوریه بر آن تاکید کرده‌اند.

الحوثی تاکید کرد: اظهارات کری نشان دهنده ادامه کشتار و ویرانی در سراسر یمن است.

کری در دیدار با عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان گفته بود که انصارالله و القاعده خطری علیه یمن هستند.

رئیس کمیته انقلابیون یمن آمریکا را مسئول عواقب اقدامات عربستان و دیگر کشورها در یمن و محاصره و نقض قوانین دانست.

وی گفت: این مسئله نشان می‌دهد که آن‌ها برای کارشکنی در حل سیاسی بحران و ادامه تجاوز و کشتار در یمن تلاش می‌کنند همانطور که خود یمنی‌ها به این مسئله اعتقاد دارند و می‌گویند که آمریکا مردم یمن را می‌کشد.

الحوثی از مردم یمن خواست تا به مبارزه در تمامی سطوح برای مقابله با قلدری آمریکا و عربده کشی هم پیمانانش شد.

وی از مردم کشورهای عربی و اسلامی خواست به مسئولیت خود در قبال مردم یمن عمل کرده و خطر نتایج ائتلاف آمریکا را که اجرای برنامه‌های صهیونیستی است، درک کنند و مسئولیت نخست خود را شکستن محاصره غزه و آزادی فلسطین به جای اجرای طرح استعماری قرار دهند.

261 50

نظر شما