شناسهٔ خبر: 1045188 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه وطن‌امروز | لینک خبر

خط مقدم کرانه باختری

صاحب‌خبر -

گروه سیاسی: ستاد کل نیروهای مسلح در بیانیه‌ای تاکید کرد خط مقدم مبارزه با رژیم صهیونیستی، کرانه باختری است. در این بیانیه که به مناسبت پیروزی اخیر مقاومت در غزه صادر شده، آمده است: پیروزی رزمندگان حماس و جهاد اسلامی فلسطین در جنگ 51 روزه رژیم جعلی و جلاد صهیونیستی علیه مردم مظلوم و مقاوم غزه، فصل نوینی را در تاریخ مقاومت اسلامی ملت فلسطین رقم زد و با پدیدار ساختن جلوه‌ای نوین، آموزنده و شگفت‌انگیز از اقتدار و توانمندی‌های دفاعی جبهه مقاومت ضدصهیونیستی نشان داد قدرت نظامی پوشالی اشغالگران قدس شریف، رو به اضمحلال است و حامیان آنان باید خود را برای عاری شدن منطقه از لوث وجود پلید و کثیف اسرائیل آماده سازند. به گزارش  باشگاه خبرنگاران به نقل از معاونت فرهنگی و تبلیغات دفاعی، در ادامه این بیانیه آمده است: پیروزی بزرگ رزمندگان فلسطینی در جنگ غزه وحدت، مقاومت و اراده ملی برای گشودن جبهه‌ای فراگیر علیه اشغالگران را به مثابه یک پیامد و ضرورت راهبردی مورد تاکید قرار داد به‌گونه‌ای که هم‌اینک طنین وحدت و یکپارچگی برابر دشمن صهیونیستی بیش از هر زمان دیگری از سرزمین‌های اشغالی و فراتر از آن به گوش می‌رسد. این بیانیه با تاکید بر لزوم همت امت اسلام و نقش حمایت و پشتیبانی کشورهای اسلامی در تحقق آرمان آزادی قدس شریف و پیشتازی جمهوری اسلامی و ملت شریف ایران در این راستا تصریح کرده است: پیام فتح‌الفتوح ملت فلسطین در جنگ غزه، همه دولت‌ها و ملت‌های اسلامی را به مقاومت تمام‌عیار علیه نظام سلطه و استکبار فرامی‌خواند که خط مقدم آن هم‌اینک تسلیح کرانه باختری در جدال با رژیم غاصب صهیونیستی است. در پایان این بیانیه با تبریک پیروزی بزرگ و غرور‌آفرین مقاومت اسلامی فلسطین به آحاد امت اسلامی بویژه مردم مقاوم غزه و رزمندگان عزیز و مجاهد حماس و جهاد اسلامی و تکریم و تعظیم به مقام شامخ شهدای مقاومت در جنگ 51 روزه تاکید شده است: تبیین و تشریح ابعاد و زوایای پذیرش بی‌قید و شرط آتش‌بس توسط رژیم صهیونیستی به عنوان یک نقطه عطف راهبردی در روند مقاومت اسلامی منطقه که ترجمان تحمیل اراده رزمندگان فلسطین بر ماشین جنگی اشغالگران و متجاوزان و حامیان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای آنان بویژه آمریکای جنگ‌افروز و جنایت‌پیشه است؛ باید توسط اصحاب رسانه بویژه جبهه‌ رسانه‌ای حامی مقاومت اسلامی فلسطین در دستور کار قرار گیرد و در این رهگذر بازخوانی و برجسته‌سازی مواضع حکیمانه مقام معظم رهبری امام خامنه‌ای مدظله العالی ولی امر مسلمین پیرامون راه‌حل‌های کلیدی حل مسأله فلسطین و استیفای حقوق حقه مردم مظلوم و مسلمانان آن بسیار راهگشا خواهد بود.
تشکر مجاهدان فلسطینی از رهبر انقلاب
ناصر ابوشریف، رئیس دفتر جنبش جهاد اسلامی فلسطین در تهران تاکید کرد تحمیل  آتش‌بس بی‌قید و شرط و طولانی‌مدت به صهیونیست‌ها سرآغاز مبارزه‌ای طولانی برای آزادی همه خاک فلسطین خواهد بود. ‌ وی در بیانیه‌ای مطبوعاتی که روی سایت ندای قدس این نمایندگی  در تهران منتشر شد همچنین از اقدامات و فعالیت‌های ملل اسلامی در حمایت از ملت فلسطین و بویژه اقدامات ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران و در راس آنها رهبر معظم انقلاب اسلامی ولی امر مسلمین حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در حمایت همه‌جانبه از مبارزات ملت مظلوم فلسطین و مقاومت در غزه تشکر و قدردانی کرد. به گزارش «وطن امروز»، متن این بیانیه
مطبوعاتی به شرح زیر است:
بسم‌الله الرحمن الرحیم
مقاومت ملت فلسطین موفق شد صهیونیست‌ها را مجبور به پذیرش آتش‌بسی طولانی‌مدت و بدون سقف زمانی کند. این آتش‌بس در چارچوب آخرین پیشنهادی بود که دولت مصر آن را ارائه کرد و مورد موافقت هیات فلسطینی قرار گرفت. بر اساس این توافق، آتش‌بس نامحدودی در نوار غزه اعمال می‌شود و صهیونیست‌ها حق تجاوز به نوار غزه را از این پس نخواهند داشت. صهیونیست‌ها موظف به گشودن همه گذرگاه‌ها برای ورود کاروان‌های امداد‌رسان و بازسازی خواهند بود. همچنین عمق کشتیرانی و حضور در دریا برای ماهیگیران فلسطینی افزایش می‌یابد و قرار شد بقیه مسائل در فرصت‌های آینده مورد بررسی قرار گیرد. ما در جنبش جهاد اسلامی فلسطین تاکید می‌کنیم که آتش‌بس به معنای کنار گذاردن سلاح نخواهد بود و مبارزان گردان‌های قدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین همانند بقیه مبارزان فلسطینی هوشیارانه تحرکات رژیم صهیونیستی را زیر نظر خواهند گرفت. پذیرش بی‌قید و شرط آتش‌بس توسط رژیم صهیونیستی بیانگر شکست این رژیم در این جنگ است تا در چهارمین جنگ پیاپی خود این بار شکستی واضح را به چشم خود ببیند. همبستگی مثال‌زدنی و اسطوره‌ای ملت مظلوم و ستمدیده غزه و بقیه مناطق فلسطین یکی از مهم‌ترین ابعاد این پیروزی است و به همگان نشان داد که صهیونیست‌ها آنگونه که ادعا می‌کنند، شکست‌ناپذیر نیستند. ما در جنبش جهاد اسلامی فلسطین تاکید می‌کنیم که این پیروزی مقدمه‌ای برای پیروزی‌های دیگر تا آزادی کامل فلسطین و همه خاک فلسطین از بحر تا نهر (دریا تا رودخانه) خواهد بود و همانگونه که شهرک‌نشینان صهیونیست مجبور شدند از شهرک‌های اطراف نوار غزه کوچ کنند به طور حتم در آینده‌ای نه‌چندان دور به یاری خداوند شاهد بازگشت همه صهیونیست‌ها به مناطق اصلی محل سکونت خود در خارج از فلسطین خواهیم بود. در پایان از همه ملل جهان که به یاری ملت فلسطین شتافتند تشکر و قدردانی کرده و در این چارچوب بویژه از مواضع ملت و دولت اسلامی ایران و در راس آنها مواضع حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی در حمایت از مقاومت غزه تشکر و قدردانی می‌کنیم.
ناصر ابوشریف
نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در تهران

نظر شما