شناسهٔ خبر: 10425221 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

استاد دانشگاه سلطان قابوس عمان:

حوزه‌های علمیه اساس فهم دین و تبلیغ اسلام باشند

استاد دانشگاه سلطان قابوس عمان با اشاره به اینکه دشمنی استکبار با مسلمانان و ایرانیان به دلیل دینی بودن نظام جمهوری اسلامی است، گفت: حوزه‌های علمیه در این کشور باید اساس فهم دین و تبلیغ اسلام قرار گیرند.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار «خبرگزاری دانشجو» از بندرعباس، احسان صادق عصر امروز در همایش بین المللی سید الساجدین که در بندرعباس در حال برگزاری است، طی سخنانی با بیان اینکه حوزه های علمیه باید اساس فهم دین و تبلیغ اسلام باشند، تصریح کرد: طلاب علوم دینی باید تمام همت خود را صرف کسب علم در راستای هدایت بشریت کنند.
 
وی افزود: عصبانیت و دشمنی استکبار و دوستی ملت های آزادی خواه جهان با نظام جمهوری اسلامی به خاطر حاکم بودن نظام مبنی بر اصول و ارزش های دینی در این کشور است. 
 
استاد دانشگاه سلطان قابوس عمان با بیان اینکه جمهوری اسلامی امروز در بین دو نگاه واقع شده است، بیان داشت: یکی نگاه دوستان و علاقمندان به این نظام و دیگری نگاه دشمنان و هر دوی این نگاه ها حاصل دینی بودن آن است. 
 
صادق گفت: آثار و برکات انقلاب اسلامی ملت ایران به رهبری امام خمینی(ره)، باعث آگاهی و بیداری مردم سایر کشورها شده و امروز سایر ملت ها توجه شان به سمت اسلام معطوف شده و علیه استبداد به پا خاسته اند.
 
این متفکر جهان اسلام بیان داشت: بدون شک علوم 50 سال پیش جواب گوی نیاز امروز جامعه نیست و باید متناسب با نیاز روز تلاش کرد.
 
وی خاطرنشان کرد: البته این علم به تعبیر روایت شریفه نوری است که خداوند متعال در دل هر که بخواهد قرار می دهد؛ پس باید دل را با تزکیه آماده پذیرش این علوم و معارف کرد.
 
صادق تصریح کرد: دین مبین اسلام شامل مذاهب مختلفی است که این مذاهب مشترکات فراوانی دارند و ما باید با توجه به مشترکات و پرهیز از اختلافات در راستای وحدت جهان اسلام تلاش کنیم.
 
امام جمعه شیعیان مسقط خاطرنشان کرد: دشمنان اسلام برای دستیابی به اهداف شومشان به دنبال ترویج اختلافات بین مذاهب اسلامی هستند و ما باید برای ناکام گذاشتن دشمن از مباحث تفرقه انگیر دوری کنیم.

نظر شما