به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، هابیل درویش در حاشیه مراسم تست سرد مترو فرودگاه مهرآباد که صبح امروز با حضور جمعی از مدیران شهرداری برگزار شد، اظهار داشت: این خط از مترو بیش از 2 کیلومتر طول دارد و در ایستگاه بیمه به خط 4 متصل میشود که از این طریق میتوان به سایر نقاط شهر و ایستگاههای دیگر مترو دسترسی پیدا کرد.
وی با بیان اینکه پیشبینی میکنیم با راهاندازی این بخش از مترو روزانه 50 هزار نفر مسافر جابهجا میکند، ادامه داد: قطارهای این خط طبق استانداردهای جهانی طراحی و توسط واگنسازی تهران ساخته شده است. این قطارها طراحی خاص فرودگاه را دارند و در آن نقاطی برای قرارگیری بار و چمدان مسافر تعبیه شده است.
مدیرعامل شرکت متروی تهران و حومه تصریح کرد: به زودی این پروژه به عنوان عیدی به مردم ولایتمدار تهران هدیه خواهد شد تا سفرهای نوروزی خود را بتوانند با این خط انجام دهند. این پروژه طبق فهرست سال 94 بیش از 400 میلیارد تومان هزینه در برداشته که با مشارکت بانک شهر اعتبارات آن تامین شده است.
درویش افزود: قطارهای این خط قابلیت حرکت بدون راهبر را دارد و آماده بهرهبرداری هستند. این 4 ایستگاه با تجهیزات کامل از جمله پله برقی راهاندازی خواهد شد.
وی با بیان اینکه 4 ایستگاه این خط به طور همزمان به بهرهبرداری خواهد رسید، در پاسخ به پرسش خبرنگار تسنیم مبنی بر اینکه چرا هزینه قابل توجه ساخت تونلهای مترو صرف تامین واگنهای موردنیاز سایر خطوط نمیشود، گفت: در حال حاضر زیرساختهای مترو این قابلیت را دارد که سرفاصله حرکت آنها را کاهش دهیم اما برای این امر به هزار واگن نیازمند هستیم که دولت باید در خصوص آن به ما کمک کند.
مدیرعامل شرکت متروی تهران افزود: اگر فاینانس روی میز دولت در این خصوص به مترو تعلق گیرد، با زیرساخت های کنونی میتوانیم ظرفیت جابهجایی مسافران را دوبرابر یعنی به 6 میلیون نفر در روز افزایش دهیم.
درویش با اشاره به اینکه در حال حاضر خط 8، 9 و فرودگاه امام خمینی در دست بررسی قرار دارد، گفت: خدماتدهی این خط از مترو فعلا به صورت عادی و مانند سایر خطوط است و ممکن است در آینده به این نتیجه برسیم که فعالیت آن را به صورت شبانهروزی کنیم.
انتهای پیام/
∎