مدیرعامل شرکت متروی تهران و حومه گفت: متروی تهران بیش از یکهزار واگن کم دارد که فاینانس تامین این واگنها روی میز دولت است.
هابیل درویش در مراسم حرکت اولین قطار تست سرد در متروی مسیر فرودگاه مهرآباد که روزگذشته انجام شد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از پروژههای مهم برای تردد آسانتر مردم پایتخت امروز تست سرد آن انجام شد.
وی ادامه داد: خط فرودگاه به طول 2 کیلومتر و دارای چهار ایستگاه است که به خط چهار مترو متصل شده است.درویش ادامه داد: ترمینالهای 1، 2، 4 و 6 ایستگاههای این خط مترو هستند.مدیرعامل شرکت متروی تهران و حومه پیشنهاد کرد: در این خط روزانه 50 هزار نفر جابجا شوند.
به گفته وی قطارهای خط فرودگاه مهرآباد متفاوت از قطارهای دیگر خطها بوده و مبلمان و طراحی آن نیز خاص است.درویش همچنین بیان کرد: امیدواریم خط متروی فرودگاه مهرآباد تا پایان سال 94 به بهرهبرداری برسد و این پروژه عیدی به مردم پایتخت باشد. به گزارش فارس، مدیرعامل شرکت متروی تهران و حومه تاکید کرد: قطارهای خط فرودگاه توسط واگنسازی تهران ساخته شده است و این پروژه تاکنون 400میلیارد تومان هزینه در رداشته که با مشارکت بانک شهر ساخته شده است.درویش افزود: تمامی چهار ایستگاه این خط مترو با تجهیزات کامل از جمله نصب پلهبرقی به بهرهبرداری خواهد رسید.
وی خاطرنشان کرد: اقتصاد مقاومتی مد نظر مقام معظم رهبری را از سال90 در مترو آغاز کردهایم. براین اساس در این خطور واگنها و سیگنالین استفاده شده در خطوط مترو 100درصد بومی و تولید داخل است.مدیرعامل شرکت متروی تهران و حومه گفت: فرودگاه مهرآباد نخستین فرودگاه کشور است که به مترو متصل شده و از سالنهای فرودگاه نیز دسترسی برای مترو گذاشته شده است.درویش درباره توسعه مترو نیز اظهار کرد: زیرساختهای مترو این قابلیت را دارد که زمان ورود قطار به ایستگاه را کاهش دهد.براساس اظهارات وی درحالحاضر هزار واگن برای توسعه مترو کبود داریم که دولت میتواند از طریق فاینانس نسبت به تامین تجهیزات مترو اقدام کند.مدیرعامل شرکت متروی تهران و حومه افزود: فاینانس یکهزار و هشت واگن روی میز دولت است که باید هر چه سریعتر مورد بررسی قرار گیرد.وی گفت: با اضافه شدن واگنها به مترو 6 میلیون سفر اضافه می شود و مسافران 2 برابر خواهند شد.درویش درمورد بودجه سال95 متروی تهران نیز اظهار کرد: 6هزار میلیارد تومان برای سال آینده پیشنهاد شده است که بر اساس قانون 50 درصد آن باید
از سوی دولت تامین شود. البته ما به مشکلات دولت واقف هستیم و تاکنون نیز نهایت همکاری را داشتهایم. ولی دولت میتواند از طریق فاینانس کمک بیشتری به توسعه ناوگان مترو بکند.مدیرعامل شرکت متروی تهران و حومه تصریح کرد: امیدواریم تا پایان سال 95، خطوط 6 و 7 متروی تهران به بهرهبرداری برسد که اتصاع این 2 خط 70 کیلومتر به خطوط مترو اضافه میکند.درویشی بیان کرد: خطوط 8 و 9 مترو نیز در حال بررسی است که با تکمیل فاز اول متروی تهران فازهای بعدی آن نیز شروع میشود.
فاینانس 1008 واگن مترو روی میز دولت
افتتاح متروی مهرآباد تا پایان سال
صاحبخبر -
∎