شناسهٔ خبر: 10226624 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

گسترش واکنش های جهانی به جنایت آل سعود

اعتراض ها به جنایت حکام آل سعود در دیگر کشورها هم در حال گسترش است. مسلمانان در هند، پاکستان، بلژیک، کانادا و آمریکا با برگزاری تظاهرات و تجمع اعتراض‌آمیز جنایت سعودی ها را محکوم کردند. تظاهرات کنندگان اقدام فوری مجامع و سازمان های بین المللی و حقوق بشری را برای پایان دادن به جنایات خواستار شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، اعتراضات مردم عربستان به جنایت رژیم آل سعود در به شهادت رساندن آیت‌الله نمر در مناطق شرق این کشور تشدید شده است. خبرها حاکیست نیروهای امنیتی سعودی با حمله به معترضان در عوامیه، قطیف و صفوه و تیراندازی به سوی آنها دو نفر را شهید و دهها نفر را زخمی کردند.

معترضان در شهر قطیف سرنگونی رژیم آل سعود را فریاد زدند. از زمان اعلام خبر شهادت آیت الله نمر، مناطق شرقی عربستان به خصوص شهرهای قطیف و عوامیه کاملاً امنیتی شده است و نظامیان سعودی با صدها خودروی زرهی برای سرکوب معترضان در این مناطق مستقر شده اند.

آیت الله سیستانی مرجع عالی عراق در پیامی به مردم منطقه قطیف عربستان، جنایت دربار سعودی در به شهادت رساندن آیت‌الله نمر را نمونه بارز ظلم و تجاوز دانست. شهرهای مختلف عراق هم سومین روز پیاپی شاهد تظاهرات گسترده در محکومیت جنایت آل سعود است.

در بحرین اعتراض های مردمی، با دخالت نظامیان آل خلیفه به درگیری و زخمی شدن ده ها نفر منجر شد.

سفارت عربستان در دهلی نو امروز شاهد خشم و انزجار مسلمانان هند از حکام آل سعود بود. مسلمانان دهلی نو عصر امروز با تجمع در نزدیکی سفارت عربستان در دهلی نو اعدام روحانی برجسته عربستان آیت الله شیخ نمر باقر النمر را محکوم کردند.

تجمع کنندگان  با در دست داشتن پلاکاردهایی در محکومیت آل سعود شعارهای مرگ بر آل سعود ،مرگ بر دولت عربستان، مرگ بر ملک سلمان سردادند. همچنین تظاهرات کنندگان پلاکاردهایی با مضمون حکام سعودی پایه و اساس تروریسم جهانی و حامی داعش و پرچم های سبز و سیاه لبیک یا حسین در دست داشتند. در این تجمع اعتراضی"مولانا محسن تقوی" رئیس مجلس علمای هند با اشاره به اینکه آل سعود شایستگی خادم الحرمین بودن را ندارد، گفت: سیاست های حکام سعود با احکام اسلام منافات دارد و برای خوش خدمتی به آمریکا و اسرائیل تروریسم را در منطقه ترویج کرده است. او با بیان اینکه  سیاست آل سعود، تفرقه بین مسلمانان است، افزود: اعدام شیخ باقر النمر که یک عالم آزادی خواه بود سیاست های ظالمانه و ضد آزادی و جمهوریت  آل سعود را به نمایش گذاشت.

مسلمانان اندونزی هم عصر امروز با تجمع مقابل سفارت عربستان در اندونزی اقدام این کشور در به شهادت رساندن آیت الله نمر را محکوم کردند. تجمع کنندگان با سر دادن شعارهایی برضد دولت سعودی انزجار خود را از این اقدام عربستان نشان دادند. معترضان همچنین پلاکاردهایی را با خود حمل می کردند که تصاویر آل سعود به همراه  بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس را در کنار یکدیگر نشان می داد و تجمع کنندگان سیاست های ریاض و تل آویو را در یک راستا دانستند.

مسلمان اندونزی هم به شهادت رساندن آیت الله نمر را نشانه عجز رژیم عربستان در برابر اعتراض های مسالمت آمیز دانسته و تاکید کردند کشورهایی که شعار دفاع از حقوق بشر می دهند باید به این وضعیت در عربستان پایان دهند.

 

 

دانلود

 

نظر شما