شناسهٔ خبر: 10183103 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه حمایت | لینک خبر

آل سعود در مسیر سقوط

صاحب‌خبر -

  دکتر حسین کنعانی مقدم:

روز گذشته وزارت کشور عربستان با صدور بیانیه‌ای از اجرای حکم اعدام آیت الله نمر باقر النمر رهبر شیعیان عربستان خبر داد؛ خبری مهم که جهان اسلام را در بهت و حیرت فرو برد و مقدمات تحولاتی جدید در منطقه را فراهم کرد.
 اعدام شیخ نمر و همراهانش ضایعه‌ بزرگی برای جهان اسلام به شمار می‌رود و این رویداد نشان می‌دهد رهبران راستین اسلام کسانی هستند که در مقابل نفاق صهیونیستی عربستان سعودی ایستادگی کرده و به شهادت می‌رسند.
این اقدام زشت در واقع خوش خدمتی آل سعود به استکبار و صهیونیسم به شمار می‌رود زیرا حکومت این خاندان، تحمیلی و بر پایه سیاست‌های استعمار پیر بنا نهاده شده است.
 مقامات حال و پیشین سعودی اساساً هیچ ریشه‌ای در سرزمین حجاز ندارند و تاریخ، پیوند ناگسستنی آل سعود و فرقه ضاله وهابیت با انگلیس را فاش کرده است.
پروژه اسلام‌هراسی، شیعه‌هراسی و ایران‌هراسی که سال‌هاست توسط صهیونیست‌ها طراحی شده و با حمایت آمریکا و برخی کشورهای عربی در حال اجراست، چهره نفاق خود را کاملاً‌ آشکار کرد و عربستان اکنون به عنوان رهبر محور عربی – عبری – غربی بدون هیچ ملاحظه‌ای دست به کشتار شیعیان در سراسر جهان می‌زند. این امر، اساساً طرحی صهیونیستی است که اجرای آن به حاکمان ریاض واگذار شده است. اجرای حکم اعدام این شیخ مجاهد در واقع امتداد طرح تفرقه‌‌افکنانه عربستان در جهان اسلام است که پیشتر در عراق، سوریه، یمن، نیجریه و بحرین در دستور کار قرار گرفته بود.
بر اساس اطلاعاتی که پیش از این منتشر شده بود، عربستان سعودی چه در داخل و چه در خارج به تحریف چهره واقعی شیخ نمر دست زده و به کشورهای غربی اعلام کرده بود که او عامل ایران در عربستان است تا از این طریق، چهره مجاهدانه او را تخریب و مانع اجماع هرگونه حمایت مردمی یا اعلام همبستگی با وی گردد.
این در حالی است که شیخ نمر قبل از دستگیر شدن بارها اعلام کرده بود پیش از پیروزی انقلاب اسلامی مخالف سیاست‌های آل سعود بوده و اگر مسئولین عربستان اعتقاد دارند وی عامل ایران است، جرأت به خرج دهند و به جنگ ایران بروند!
سم‌پاشی عربستان علیه اهداف آرمان‌گرایانه شیخ شهید تا آنجا بالا گرفت که بر سازمان‌ها و نهادهای حقوق بشری نیز تاثیر گذاشت. یکی از نهادهای بین‌المللی که قصد دفاع از ایشان را داشت، پس از دریافت گزارشات ساختگی محرمانه از سوی مقامات سعودی از اقدام خود منصرف گردید.
شیخ نمر مدافع حقوق همه زندانیان سیاسی اعم از شیعه و سنی در عربستان بود اما رژیم آل سعود با برچسب حمایت از تروریسم و طائفه‌گری وی را متهم نمود تا هر نوع حمایت داخلی و خارجی را متوقف کند.
جالب اینجاست که بدانیم «طائفه‌گری» عبارتی است که این روزها از سوی متحدین عربستان از جمله ترکیه و کشورهای حاشیه خلیج فارس بسیار شنیده می‌شود.
 به عبارت دیگر، این کشورها هرگاه از پاسخ منطقی به معترضین خود عاجز شوند به این عبارت متوسل می‌شوند. مبارزات مسالمت‌آمیز این روحانی برجسته که هیچگاه دست به سلاح نبرد و دفاع او از مستضعفین همه طوائف و اقوام عربستان، رژیم آل سعود را به خشم آورد، نقشه‌های خباثت‌آلود آنان را بر ملا کرد و شد آنچه شد‌! از این رو، رژیم عربستان به دنبال تخریب وجهه هر فردی است که با آنان مخالفت داشته باشد و مانند اقدامات گروه‌های دست پرورده تروریستی، اعدام معارضان را به نام دین توجیه می‌کند.
تاریخ نشان داده است که مستبدترین حکومت‌ها و خودکامه‌ترین حکمرانان نیز در صدور حکم اعدام علمای بزرگ و شهیر احتیاط می‌کنند و تا حد توان تلاش دارند یا آنان را تبعید و یا حبس نمایند.
 اینکه حکومت آل سعود با در نظر گرفتن عواقب وخیم چنین تصمیمی با چه پشتوانه‌ای دست به اعدام این عالم شجاع زده‌ است، پرسشی است که پاسخ آن دشوار نیست.
 شکی نیست که غرب و آمریکا در جریان این اعدام بوده‌اند و سکوت معنادار آنان به معنای رضایت و حمایت از آل سعود به صورت توأمان است.
کافی است هیاهوی غرب در قبال اعدام قاچاقچیان، تروریست‌ها و متجاوزین به نوامیس در ایران را با سکوت مرگبار کنگره آمریکا در قبال اعدام این شخصیت برجسته مقایسه کنیم تا دریابیم که استانداردهای دوگانه غربی تا چه میزان از مسیر عقلانیت انحراف دارد. این امر، نشان‌دهنده کذب بودن ادعای حمایت آنان از حقوق بشر و دموکراسی است.
 برخورد دوگانه غرب با پدیده تروریسم در سوریه، تقسیم آنان به تروریسم خوب و بد و عدم واکنش به اعدام معترضینی که دست به سلاح نبرده‌اند، نشان می‌دهد که آنان به هیچ وجه شایسته بلند کردن علم حقوق بشر در جهان نیستند.
پیام عربستان سعودی در این واقعه، اعلان جنگ رسمی به مسلمانان جهان و جبهه مقاومت است که اساساً طرحی صهیونیستی به شمار می‌آید. از منظر داخلی نیز این اعدام، نه تنها موجب شعله‌ور شدن آتش اختلافات مذهبی می‌شود بلکه حمایت آشکار از افراطیون و تروریست‌هایی است که کشتار پیروان اهل بیت(ع) را
مجاز می‌دانند.
اعدام شیخ نمر در واقع، نوعی جنون و دیوانگی است و حماقت آنان یقیناً زلزله‌ای ویرانگر و گسترده در منطقه را به همراه خواهد داشت. در خبرها آمده بود که صدها خودروی زرهی ضد شورش صبح روز گذشته به سوی القطیف اعزام شد‌ه‌اند تا با هر گونه اعتراض شیعیان مقابله کنند. اعتراضات مردم القطیف و کشمیر تنها گوشه‌ای از آتش خشمی است که هر ساعت به وسعت آن افزوده می‌شود.
 مقامات سعودی باید مطمئن باشند که هواداران شیخ شهید در سراسر جهان و منطقه، انتقام خون وی را خواهند گرفت و همانگونه که اعدام شهید محمد باقر صدر در عراق و مفقودالاثر کردن امام موسی صدر، صدام و قذافی را سرنگون کرد، به شهادت رساندن شیخ نمر نیز طومار حکومت آل سعود را در هم خواهد پیچید و این رژیم منفور را برای همیشه به زباله‌دان تاریخ خواهد فرستاد.

نظر شما