شناسهٔ خبر: 10174928 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

تعطیلی حوزه ها و فراخوان تجمع مقابل سفارت عربستان

اساتید و طلاب حوزه های علمیه سراسر کشور در اعتراض به شهادت شیخ نمر صبح فردا در مسجد اعظم قم تجمع اعتراضی برپا می کنند. دانشجویان نیز اعلام کردند بعد از ظهر یکشنبه مقابل سفارت عربستان در تهران تجمع می کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، پس از آنکه وزارت کشور عربستان از به شهادت رساندن شیخ باقر النمر و سه نفر دیگر از بزرگان شیعه خبر داد، طلاب و دانشجویان ایرانی از برپایی تجمع اعتراضی خبر دادند.

امروز مراجع تقلید، علما و اساتید حوزه ها علاوه بر محکوم کردن به شهادت رساندن این روحانی برجسته، دروس فردا یکشنبه خود را تعطیل کردند.
آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری، مدیر حوزه‌های علمیه کشور با اعلام خبر تعطیلی حوزه های علمیه سراسر کشور در روز یکشنبه، افزود تجمع عظیم روحانیون، اساتید و طلاب حوزه علمیه قم فردا از ساعت 10 صبح در مسجد اعظم قم برگزار می شود.
مدیر حوزه های علمیه کشور این اقدام ظالمانه عربستان سعودی را محکوم و اظهار داشت: این اقدام عربستان سعودی نشان از عمق قصاوت و دشمنی با امت واحده اسلام است.

* دعوت به تجمع مقابل سفارت عربستان

اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل سراسر کشور در پیامی ضمن تسلیت شهادت شیخ نمر از عموم مردم انقلابی کشورمان را به برپایی تجمع برابر سفارت عربستان دعوت کرد.
در این پیام آمده است: در کمال تاسف باخبر شدیم رهبر شیعیان عربستان آیت‌الله شیخ باقر النمر به دست حکام سفاک آل سعود به شهادت رسید.
ایشان که با مدیریت منطقی و الهی خود توانسته بود خون تازه‌ای در رگ‌های شیعیان عربستان جاری کند خار چشم آل سعود بود که اکنون در جوار رحمت حق آرمیده است.
در ادامه تاکید شد: رژیم خونخوار سعودی که اکنون رو به اضمحلال قرار گرفته است و برای ادامه حیات خود دست به هرکاری از  جمله حمله به یمن، کودک‌کشی، سرکوب و اعدام مخالفین و ... می‌زند باید بداند که کاسه صبر آزادگان جهان لبریز گشته و اراده‌های برای نابودی آل سعود محکم‌تر گشته است.
اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور در خاتمه ضمن عرض تسلیت این واقعه هولناک به ولی امر مسلمین جهان حضرت آیت‌الله خامنه‌ای و سایر مراجع معظم تقلید و شیعیان و آزادگان جهان، عموم مردم انقلابی کشورمان را به برپایی تجمع برابر سفارت عربستان دعوت می‌کند.

* یکشنبه ساعت 15 مقابل سفارت عربستان

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق (ع) از برگزاری تجمع دانشجویان مقابل سفارت عربستان در محکومیت اعدام شیخ نمر توسط رژیم آل سعود در روز یکشنبه 13دی ماه خبر داد.

این تجمع ساعت 15 در مقابل سفارت عربستان در تهران برگزار می شود.

حسنلو افزود: جنبش دانشجویی ضمن محکومیت اعدام شیخ نمر اعلام می‌کند که رژیم آل سعود عواقب این جنایت خود را خواهد چشید. ملت های مسلمان و آزادی‌خواه جهان از این جنایت نخواهند گذشت.

نظر شما