شناسهٔ خبر: 10031641 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

درستاد انتخابات کشور چه گذشت؟

چند و چون هفت روز نام نویسی ازداوطلبان انتخابات مجلس دهم

خبرگزاری شبستان: نام نویسی از داوطلبان شرکت در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از ۲۸ آذر تا ۴ دی ماه در ستاد انتخابات کشور ۲۰۷ حوزه فرمانداری در سراسر کشور انجام شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان که در مدت نام نویسی از داوطلبان شرکت در انتخابات مجلس دهم در ستاد انتخابات کشور مستقر بود از ساعت 8 صبح روز 28 آذر 94 این روند از وزارت کشور کلید خورد و تا ساعت 24 روز 4 دی ماه ثبت نام ادامه داشت که جزئیات این هفت روز را در گزارش زیر می توانید بخوانید:

روز اول: نام نویسان تحت الشعاع داوطلبان خبرگان

در روز اول، هنوز نام نویسی از داوطلبان شرکت در انتخابات مجلس خبرگان رهبری داغ تر از روند حضور داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی بود.

دراین روز در ستاد انتخابات کشور، سیدکاظم دلخوش نماینده صومعه‌سرا در مجلس هشتم ، عزت‌الله تقواییان دبیر شورای هماهنگی جبهه اصلاحات  و احمدعلی مقیمی نماینده کنونی بهشهر و گلوگاه برای انتخابات نام نویسی کردند.

حسینعلی امیری سخنگوی وزیر کشور پس از پایان نخستین روز نام نویسی متقاضیان شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران گفت: آمار متقاضیان برای ثبت نام در ۲۰۷ حوزه در سراسر کشور برای انتخابات مجلس بسیار خوب و پرشور بوده است و براساس آخرین آماری که تا کنون دریافت کرده ایم در مجموع ۸۴۵ نفر برای انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت نام کرده اند که مدارک ۴۲۱ نفر تکمیل شده است و ۴۲۴ نفر نیز در حال تکمیل شدن است.

روز دوم: از بازدید بروجردی تا نام نویسی غرضی

در روز دوم یعنی 29 آذر ستاد انتخابات کشور پیش از آغاز نام نویسی شاهد حضور علاءالدین بروجردی نه به عنوان ثبت نام کننده که به عنوان بازرس بود.

علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس برای بازدید از ستاد انتخابات وزارت کشور به این ستاد مراجعه کرد.

پس از آن،  عوض حیدرپور نماینده مردم شهرضا در مجلس نهم شورای اسلامی برای شرکت در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در ستاد انتخابات کشور حضور یافت.

وی برای نمایندگی ازحوزه انتخابیه تهران در وزارت کشور ثبت نام کرد.

علاوه براین، بعد از ظهر روز دوم سید محمد غرضی با حضور در وزارت کشور برای شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری نام نویسی کرد.

وی اعلام کرد: از حوزه انتخابیه تهران نامزد می شوم.

بنابراین گزارش، وی یکی از کاندیداهای دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بود.

حجت الاسلام هادی غفاری از فعالین اصلاح طلب، الیاس حضرتی مدیرمسئول روزنامه اعتماد، محمد علی وکیلی مدیر مسئول روزنامه ابتکار، حسن رنجبر سخنگوی حزب حاما و جواد اطاعت نماینده سابق مجلس شورای اسلامی نیز از دیگر نام نویسان روز دوم بودند.

محمدحسین مقیمی رئیس ستاد انتخابات در مورد روز دوم نام نویسی گفت: هزار و 689 نفر در این روز برای شرکت در دهمین دوره انتخابات مجلس ثبت نام کرده اند.

روز سوم: نام نویسی پایداری ها در سایه ثبت نام بزرگان خبرگان

در روز سوم نیز مهدی کوچک زاده و حجت الاسلام نبویان از اعضای جبهه پایداری در ستاد انتخابات کشور نام نویسی کردند.

همچنین محمود احمدی بیغش نماینده حوزه انتخابیه شازند، علاالدین بروجردی نماینده فعلی بروجرد هم در انتخابات مجلس دهم ثبت نام کردند.

این درحالی بود که روز 30 آذر ثبت نام این افراد در سایه حضور حسن روحانی و آیت الله هاشمی رفسنجانی در ستاد انتخابات کشور انجام شد.

در پایان ساعت ثبت نام رئیس ستاد انتخابات کشور اعلام کرد: تا ساعت ۱۶ امروز دوشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۴، ۲۷۰۲ نفر برای شرکت در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی نام نویسی کردند.

روز چهارم: روز داغ اصلاح طلبان در ستاد انتخابات کشور

در روز چهارم نام نویسی از داوطلبان شرکت در انتخابات مجلس دهم شورای اسلامی، محمدرضا عارف رییس شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان، مصطفی کواکیبان، حجت الاسلام مرتضی اشراقی و حجت الاسلام فلاحیان از جمله افرادی بودند که به ستاد انتخاباتی کشور مراجعه و ثبت نام کرده اند.

همچنین از دیگر نام نویسان می توان به حسن غفوری فرد، حسین طریقت منفرد، علی صوفی وزیر تعاون دولت اصلاحات، سید محمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، پرویز کاظمی وزیر رفاه دولت نهم، محسن مهر علیزاده وزیر ورزش کابینه هشتم، احمد مازنی، معاون بنیاد شهید، محمد عباسی وزیر ورزش دولت دهم، حجت الاسلام سعید رحمانی، رییس سابقه اداره فناوری اطلاعات، حجت الاسلام ابوالحسن نواب عضو جامعه روحانیت مبارز و حجت‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی نماینده تهران در مجلس نهم اشاره کرد.

علاوه براین خدیجه جدا، سجاد سالک، مجتبی حسن خانی، فائزه توکلی، کامران رحیمی، سودابه رادفر، معصومه بیات از جمله اعضای شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان بودند که در ستاد انتخابات حضور یافتند و در دهمین دوره از مجلس شورای اسلامی ثبت نام کردند.

رئیس ستاد انتخابات کشور هم اعلام کرد که در روز چهارم این نام نویسی سه هزار و 910 داوطلب در انتخاب مجلس شورای اسلامی ثبت نام کردند.

روز پنجم: نام نویسی پرحاشیه های مجلس شورای اسلامی

در پنجمین روز نام نویسی از داوطلبان شرکت در انتخابات مجلس دهم شورای اسلامی از حاضرین در مجلس نهم اشخاصی چون حسین سبحانی نیا، حمید رسایی، غلامرضا مصباحی مقدم، علی مطهری، غلامعلی حداد عادل، علیرضا زاکانی و مجتبی رحماندوست ثبت نام کردند.

در این روز همچنین سیامک ره پیک، سخنگوی هیئت عالی نظارت بر انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی از ستاد انتخابات کشور بازدید کرد.

بهنام محمودی والیبالیست اسبق تیم ملی والیبال کشورمان هم در انتخابات ثبت نام کرد.

محمدجواد حق‌شناس عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملی و همچنین حجت‌الاسلام منتجب‌ نیا قائم مقام حزب اعتماد ملی با حضور در ستاد انتخابات کشور داوطلب انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه تهران شده‌اند.

همچنین طیبه صفاوردی همسر محمدعلی رامین معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد در دروه دولت نهم نیز با حضور در ستاد انتخاباتی کشور از حزوه انتخابابیه تهران داوطلب شد.

محمدحسین مقیمی رئیس ستاد انتخابات کشور در پایان این روز گفت: امروز 5 هزار و 574 نفر در انتخابات مجلس نام نویسی کرده‌اند.

روز ششم: نام نویسی زنان مجلس نهم

در روزی که تنها یک روز مانده بود تا نام نویسی از داوطلبان شرکت در انتخابات مجلس دهم شورای اسلامی به پایان برسد، زنان مجلس نهم اعم از  زهره طبیب زاده، فاطمه آلیا، فاطمه رهبر و لاله افتخاری در این انتخابات ثبت نام کردند.

همچنین علیرضا محجوب، اسدالله  بادامچیان، محمد نبی حبیبی،  مرضیه وحید دستجردی و سهیلا جلودارزاده هم به همراه پرویز داوودی معاون اول احمدی نژاد در این انتخابات نام نویسی کردند.

در پایان این روز هم محمد حسین مقیمی رییس ستاد انتخابات مجلس با حضور در جمع خبرنگاران گفت: تاکنون ۸ هزار و ۱۶۷ نفر برای انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت نام کرده اند که از این تعداد ثبت نام ۷ هزارو ۳۳ نفر ثبت نامشان تکمیل شده است.

روز آخر: از نام نویسی فرزندان هاشمی تا گیر و دار حضور جلالی

روز آخر نام نویسی از داوطلبان شرکت در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از ساعت 8 صبح تا 24 بود و در این مدت طولانی در ستاد انتخابات کشور اتفاقات مختلفی رخ داد.

اولین رخداد خبری روز هفتم نام نویسی داوطلبان انتخابات مجلس دهم بازدید وزیر کشور از ستاد انتخابات و حضور او در جمع خبرنگاران بود.

رحمانی فضلی در جمع خبرنگاران با ارایه آخرین آمار ثبت نام کنندگان در این انتخابات به سوالات آن ها در خصوص پول های کثیف انتخاباتی، تبلیغات مدیران کل و نگرانی رئیس مجلس خبرگان از تعداد زیاد داوطلبان این انتخابات پاسخ داد.

همچنین بعد از ظهر این روز حضور محسن و فاطمه هاشمی فرزندان آیت الله هاشمی به همراه مادرشان عفت مرعشی درستاد انتخابات کشور حائز اهمیت بود.

علاوه براین، سید محمد حسن ابوترابی فرد و محمد رضا باهنر نواب رئیس فعلی مجلس نهم شورای اسلامی نیز در واپسین ساعات نام نویسی در ستاد انتخابات کشور حضور یافتند.

از دیگر رخدادهای خبری ستاد انتخابات کشور در روز آخر نام نویسی از داوطلبان شرکت در انتخابات مجلس دهم شورای اسلامی جریان ثبت نام کاظم جلالی نماینده شاهرود و رئیس مرکز پژوهش های مجلس نهم بود که وی در طول روز بیانیه ای مبنی بر عدم حضورش در انتخابات مجلس دهم منتشر کرد اما با نامه علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی وحضور وی در منزل کاظم جلالی به منظور اصرار براو برای شرکت در انتخابات وی به ستاد انتخاباتی کشور آمد و ثبت نام را انجام داد.

همچنین یونس اسدی مشکین شهر، اکبر اعلمی، احمد خرم، زهره الهیان، عابد فتاحی، اندرزگو، حمید رضا حاجی بابایی، قاسم شعله سعدی، مصطفی معین و حسین شیخ الاسلام از دیگر نام نویسان انتخابات مجلس دهم شورای اسلامی بودند.

نظر شما