شناسهٔ خبر: 10017633 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفاف | لینک خبر

آغاز بررسی صلاحیت داوطلبان از پنجم دی‌ماه

سخنگوی وزارت کشور گفت: روند بررسی پرونده داوطلبان انتخابات مجلس از فردا از سوی هیات‌های اجرایی آغاز می‌شود.

صاحب‌خبر -
خبرآنلاین: حسین‌علی امیری با حضور در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه براساس قانون امکان تمدید زمان نام‌نویسی انتخابات مجلس شورای اسلامی وجود ندارد، اظهار داشت: از داوطلبان سراسر کشور می‌خواهیم که نام‌نویسی را به ساعات پایانی موکول نکنند.

وی با اشاره به استقبال نام‌نویسی داوطلبان برای انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: امروز آخرین روز نام‌نویسی داوطلبان است و می‌خواهیم که داوطلبان تنها به ستاد انتخابات وزارت کشور مراجعه نکنند چرا که در این مکان شاهد تراکم و ازدیاد جمعیت هستیم و می‌خواهیم که به مراکز فرمانداری‌های استانی هم جهت ثبت نام مراجعه کنند.

سخنگوی وزارت کشور گفت: نام‌نویسی از داوطلبان تا پایان وقت امروز ادامه دارد و تا زمانی که افراد برای نام‌نویسی در مکان‌های تعیین شده حضور داشته باشند، مراحل ثبت‌نام آنها انجام می‌شود.

امیری اقدام بعدی مسئولان اجرایی ثبت‌نام انتخابات مجلس شورای اسلامی را اینگونه تصریح و افزود: پرونده داوطلبان دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی بعد از پایان نام‌نویسی به هیات‌های اجرایی که معتمدان مردم و برگزارکننده انتخابات هستند، ارسال می‌شود و از پنجم دی‌ماه کار بررسی صلاحیت‌ داوطلبان از سوی آنها آغاز می‌شود.

سخنگوی وزارت کشور اضافه کرد: هیات‌های اجرایی براساس استعلام از مراکز چهارگانه، که نیروی انتظامی، ثبت‌احوال، دادستانی و وزارت اطلاعات است، روند بررسی صلاحیت‌ها را انجام می‌دهند و البته هیات‌های اجرایی علاوه بر انجام این امور اجازه تحقیقات محلی در مورد افراد را دارند.

امیری خاطر نشان کرد: نتایج بررسی صلاحیت‌ها از سوی هیات‌های اجرایی به هیات‌های نظارت استان‌ها ارسال می‌شود و آنها هم به عنوان مرکز بررسی مجدد صلاحیت داوطلبان اقدام می‌کنند که سپس نتایج را به شورای نگهبان اعلام می‌کنند و پس از بررسی نهایی نظر شورا به وزارت کشور ارائه می‌شود.

امیری گفت: داوطلبان رد صلاحیت‌شده طبق قانون چند روزی جهت اعتراض نسبت به نتیجه فرصت دارند.

وی گفت: براساس جدول زمان‌بندی شده وزارت کشور کار انتشار اسامی را انجام می‌دهد و پس از آن به طور رسمی روند تبلیغات داوطلبان آغاز می‌شود.

نظر شما