شناسهٔ خبر: 10003507 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

نام‎نویسی ۶۳۳۲ داوطلب برای انتخابات مجلس

صاحب‌خبر -


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، حسین علی امیری در حاشیه نشست مسئولان ستاد انتخابات کشور با مسئولان ستاد پاسخگویی به استعلامات انتخابات مستقر در دادستانی کل کشور در جمع خبرنگاران افزود: ثبت نام ها حاکی از استقبال خوب داوطلبان برای انتخابات مجلس شورای اسلامی است.

وی گفت: آمار نهایی ثبت نام کنندگان انتخابات مجلس خبرگان رهبری نیز تا ساعت 14 امروز اعلام می شود.

سخنگوی وزارت کشور افزود: با توجه به اینکه در مجلس خبرگان رهبری 88 نفر با انتخاب مردم وارد این مجلس خواهند شد روند ثبت نام ها به گونه‌ای است که تقریباً برای هر کرسی مجلس خبرگان رهبری 10 نفر نام نویسی کرده اند که البته رقم نهایی داوطلبان پس از بررسی صلاحیت ها مشخص می شود.

وی درباره نام‎نویسی انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: نام‎نویسی عصر فردا به پایان می رسد، علاوه بر ستاد انتخابات کشور نام‎نویسی در 207 حوزه اصلی انجام می شود که ما درخواست مان از داوطلبان آن است که به جای مراجعه به ستاد انتخابات کشور به فرمانداری‌ها مراجعه کنند تا کارشان با سرعت بیشتری انجام شود.

سخنگوی وزارت کشور در پاسخ به این سوال که آیا تعداد داوطلبان مجلس خبرگان رهبری با توجه به دوره گذشته افزایش داشته است افزود: در این دوره رغبت برای نام‎نویسی بیشتر از دوره گذشته است.

امیری ادامه داد: بجز 78 نفر که سابقه نمایندگی در ادوار مختلف مجلس خبرگان رهبری را دارند بقیه داوطلبان چهره‌هایی جدید هستند.



نظر شما