شناسهٔ خبر: 10014839 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: هدانا | لینک خبر

19 داوطلب در حوزه انتخابیه ایلام برای مجلس شورای اسلامی ثبت نام کردند

ایرنا

صاحب‌خبر -

ناصر خوشخبر عصر پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا گفت: با احتساب تعداد داوطلبان روز ششم، در مجموع تعداد داوطلبان ثبت نام شده در این حوزه انتخابیه به 60 نفر رسید.
وی اظهار کرد: در پنج روز گذشته از نیز در مجموع 41 داوطلب برای حضور در رقابت های انتخابات مجلس دهم در این حوزه انتخابیه شامل شهرستان های دهلران، آبدانان، دره شهر و بدره ثبت نام کرده بودند.
خوشخبر افزود: در این حوزه انتخابیه تنها یک زن برای حضور در رقابت های انتخابات مجلس شورای اسلامی داوطلب شده و باقی داوطلبان (59) نفر مرد هستند.
وی با بیان اینکه روز جمعه (فردا) چهارم دی ماه آخرین مهلت نام نویسی داوطلبان برای این حوزه انتخابیه است، تاکید کرد: ثبت نام در ستاد انتخابات مستقر در فرمانداری ایلام و ستاد انتخابات وزارت کشور امکان پذیر است.
استان ایلام با افزون بر 20 هزار کیلومترمربع مساحت و جمعیتی حدود 600 هزار نفر و 10 شهرستان، سه کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی (2 نماینده برای شهرستان های ایلام، مهران، چرداول، سیروان، ایوان و ملکشاهی) و (یک نماینده برای شهرستان های دهلران، دره شهر، بدره و آبدانان) و یک نماینده نیز در مجلس خبرگان رهبری دارد.
انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی همزمان با انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری هفتم اسفندماه سال جاری برگزار می شود.
9002

نظر شما