شناسهٔ خبر: 10006138 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

شبستان گزارش می دهد:

روز ششم نام نویسی از داوطلبان انتخابات مجلس چگونه گذشت؟

خبرگزاری شبستان: امروز ستاد انتخابات کشور شاهد حضور داوطلبان شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی در یک روز مانده به پایان مهلت نام نویسی بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان مستقر در ستاد انتخابات کشور، امروز پنجشنبه ۳ دی ۹۴ ششمین روز از نام نویسی داوطلبان حضور در انتخابات مجلس دهم شورای اسلامی بود.

مجموعه اخبار منتشر شده در خبرگزاری شبستان در خصوص امروز به شرح زیر است:

آغاز نام نویسی/ثبت نام لاله افتخاری

از ساعت ۸ صبح امروز نام نویسی آغاز شد.

همزمان با آغاز ششمین روز ثبت نام از داوطلبان شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی صبح امروز لاله افتخاری نماینده فعلی مردم تهران در مجلس نهم شورای اسلامی با حضور در ستاد انتخابات کشور در دهمین دور انتخابات مجلس نام نویسی کرد.

۵۹۲۱ نفر در انتخابات مجلس ثبت نام کردند

ساعت ۸:۴۰ علی پورعلی مطلق، دبیر ستاد انتخابات کشور با حضور در جمع خبرنگاران در مورد آمار انتخابات تا این لحظه گفت: دیروز ثبت نام داوطلبان خبرگان تمام شد و آخرین آمار ثبت نام از داوطلبان مجلس پنجم خبرگان 801 نفر در سراسر کشور است که فقط دیروز 295 نفر ثبت نام کردند و از این آمار 16 نفر از بانوان هستند.

وی در مورد فراوانی ثبت نام داوطلبان خبرگان در استانها گفت: تهران با ثبت نام 176 نفر، اصفهان 61 نفر، آذربایجان شرقی 46 نفر در صدر جدول هستند. کمترین سن خبرگان 23 سال و بالاترین آن 92 سال است.

وی افزود: فراوانی مدرک تحصیلی در خبرگان 103 نفر دکتری، 95 نفر فوق لیسانس، 49 نفر لیسانس، 4 نفر فوق دیپلم، 87 نفر دیپلم هستند.

دبیر ستاد انتخابات اظهار کرد: از سراسر کشور تا این لحظه 5 هزار و 921 نفر تا این لحظه در انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت نام کرده اند که از این آمار 562 نفر زن بوده اند و طبق آخرین آمار تا این لحظه امروز سوم دی ماه 81 نفر ثبت نام کرده اند.

وی در مورد فراوانی سنی داوطلبان مجلس افزود: 51 تا 55 سال 777 نفر و 30 تا 35 سال 1012 نفر در فراوانی سنی ثبت شدند.

وی در مورد مدارک تحصیلی داوطلبان مجلس گفت: 4 هزار و 118 نفر فوق لیسانس، 295 نفر لیسانس، 944 نفر دکتری و 314 نفر تحصیلات حوزوی دارند.

وی در مورد آمار ثبت نام کنندگان داوطلبان مجلس در روز گذشته گفت: 1689 نفر از ساعات آغاز ثبت نام دیروز تا پایان ثبت نام داوطلبی خود را برای ورود به مجلس اعلام کردند.

دبیر ستاد انتخابات اظهار کرد: روز گذشته زمان ثبت نام در وزارت کشور تا ساعت 12 شب تمدید شد و در استان ها نیز اعلام کردیم تا ساعت 18 ستادهای انتخاباتی پذیرای داوطلبان باشند و آنها که آمدند تا هر ساعتی که به طول انجامید ثبت نام شان انجام شود.

وی افزود: در مورد تمدید زمان ثبت نام تاکید می کنم برای روز آخر نگذارند.

وی در مورد احراز صلاحیت ها و تاریخ دقیق آن گفت: بر اساس جدول زمان بندی این پروسه ادامه دارد و امشب تمام پرونده ها به شورای نگهبان فرستاده می شود و بررسی صلاحیت ها پس از آن به شورا ارسال خواهد شد.

وی در مورد پروسه احراز صلاحیت مجلس نیز گفت: پس از پایان ثبت نام هیئت های اجرایی و رسیدگی فعالیت خود را آغاز می کنند. وقتی بررسی از صلاحیت ها در مرحله اول انجام شد به شورای نگهبان و هیئت نظارت استان ها ارسال می شود.

نام نویسی وحید دستجردی در انتخابات مجلس دهم

مرضیه وحید دستجردی وزیر بهداشت دولت دهم با حضور در ستاد انتخابات کشور به منظور شرکت در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی نام نویسی کرد.

بنابراین گزارش، وی در پاسخ به شبستان در خصوص نحوه حضورش در این انتخابات گفت: از حوزه انتخابیه تهران داوطلب می شوم و فعلا جزو داوطلبان مستقل هستم.

پیش از او نیز تعدادی از وزرای کابینه های نهم و دهم در این انتخابات نام نویسی کرده بودند.

سهیلا جلودارزاده خود را به داوطلبان انتخابات مجلس دهم رساند

سهیلا جلودارزاده با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور داوطلبی خود را در دهمین دور از مجلس شورای اسلامی اعلام کرد.

بنا بر این گزارش، وی رییس اتحادیه زنان کارگر را در پرونده اجرایی خود دارد. همچنین این داوطلب نماینده دور پنجم و ششم و میان دوره هفتم مجلس شورای اسلامی بوده است و عضویت دفتر سیاسی و مسئول سازمان های حزب اسلامی کار را در سوابق اجرایی خود دارد.

ازدحام ثبت‌نام‌کنندگان در ستاد انتخابات و ارجاع آنها به فرمانداری

همزمان با یک روز مانده به اتمام ثبت نام مجلس خبرگان امروز سوم دی ماه ستاد انتخابات کشور با ازدحام ثبت نام کنندگان در دهمین دور مجلس شورای اسلامی مواجه است.

بنا بر این گزارش، زمان لازم برای ثبت نام هر شرکت کننده تقریبا یک ساعت و 30 تا 2 ساعت به طول می انجامد و صندلی های انتظار برای داوطلبان مجلس در ستاد انتخابات وزارت کشور مملو از جمعیت اقشار مختلف مردمی است که آمده اند داوطلبی خود را در این دوره از انتخابات مجلس اعلام کنند.

حضور بانوان و جوانان در میان شرکت کنندگان امروز بیشتر از گذشته خود را نشان می دهد.

متصدی ثبت نام از داوطلبان انتخابات مجلس در پاسخ به داوطلبان ثبت نام برای از دست ندادن زمان ثبت نام و صرفه جویی در وقت آنها را به فرمانداری ارجاع می دهد زیرا فرمانداری از ازدحام کمتری برای ثبت نام کنندگان مجلس برخوردار است و داوطلبان در زمان ثبت نام صرفه جویی می کنند.

بادامچیان و حبیبی نیز خود را به سیل داوطلبان مجلس دهم رساندند

اسدالله بادامچیان، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه و محمدنبی حبیبی، دبیر کل حزب موتلفه با حضور در ستاد انتخابات کشور نام خود را در لیست داوطلبان مجلس دهم ثبت کردند.

بنا بر این گزارش، اسدالله بادامچیان، متولد 1320 است که دارای مدرک فوق لیسانس علوم سیاسی و دکترای روابط بین الملل است و با علوم حوزوی در حد سطح آشناست.

این داوطلب انتخابات مجلس دهم در دوره هشتم کرسی مجلس را از آن خود کرده بود که در دور نهم موفق به کسب رای لازم برای حضور در کرسی مجلس نشد.

محمدنبی حبیبی نیز در کسوت دبیر کل حزب موتلفه متولد 1324 است که از سال 1373 وارد حزب موتلفه شده است و در سال 83 دبیر کل حزب موتلفه شد.

حبیبی استانداری تهران، فارس و خراسان رضوی را در کارنامه سوابق اجرایی خود دارد و دارای فوق لیسانس جامعه شناسی از دانشگاه تهران است و در دوره ای کوتاه نیز به عنوان شهردار تهران منصوب شد.

این داوطلب نمایندگی مجلس تاکنون در انتخابات مجلس شرکت نداشته است.

حضور داماد آیت الله امینی/ انتقاد یکی از داوطلبان از اطلاعیه وزارت کشور

در میان شرکت کنندگان امروز جوانان آمار بالاتری دارند و برخی از آنها از زمان طولانی شدن انتظار برای ثبت نام انتقاد می کنند.

عبدالله پورجوان از حوزه انتخابیه تهران متولد 1363 است که با مدرک دکترای اقتصاد برای داوطلبی در انتخابات مجلس در ستاد انتخابات حضور یافته است.

این داوطلب انتخابات مجلس از فرم ثبت نام اطلاع رسانی در اطلاعیه شماره 4 وزارت کشور گلایه دارد و می گوید فرم ثبت نام وزارت کشور به طور کامل داوطلبان را تفهیم نکرده است که گواهی اشتغال به همراه داشته باشند و یا کپی کارت ملی خانواده یعنی همسر و فرزندان را برای تشکیل پرونده به همراه بیاورند؛ این موضوع در اطلاعیه شماره 4 وزارت کشور قید نشده است و ثبت نام کنندگان را با مشکل مواجه می کند. این داوطلب شغل خود را کارشناس بازار بورس و سهام عنوان کرد.

این داوطلب گفت: از ساعت 9 و 15 دقیقه در اینجا حضور دارم و ساعت الان 11 است و هنوز موفق به ثبت نام نشده ام، بهتر بود فرم اولیه ثبت نام را به صورت الکترونیکی در سایت وزارت کشور قرار می دادند تا ثبت نام اولیه داوطلبان در سایت به شکل الکترونیکی انجام می شد و امروز داوطلبان برای احراز هویت به اینجا مراجعه می کردند، این روند رسیدگی به پرونده های داوطلبان را تسریع می کرد.

محمدرضا وفایی، متولد 1339 در کسوت ریاست دانشگاه معصومیه از حوزه انتخابیه قم نیز از دیگر داوطلبان انتخابات مجلس دهم است که در ستاد انتخابات حضور یافت. وفایی داماد آیت الله امینی امام جمعه موقت قم است که از ثبت نام پدرزن خود در پنجمین دور از انتخابات مجلس خبرگان نیز خبر داد.

وفایی دیگر همراهان خود را که برای ثبت نام در انتخابات مجلس دهم آمده بودند نیز معرفی کرد.

غلامعلی نادری همراه محمدرضا وفایی بود که استاد دانشگاه شاهد و متولد 1338 از حوزه انتخابیه قوچان است. این داوطلب ریاست دانشگاه های غیرانتفاعی شاهد را بر عهده دارد.

سیدمجید موسویان، متولد 1336 همراه دیگر وفایی است که از حوزه انتخابیه اصفهان برای حضور در انتخابات مجلس دهم اعلام داوطلبی کرده است. موسویان عضو هیئت مدیره صندوق بازنشستگی کشور است و پایه گذاری صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر را در پرونده اجرایی خود دارد.

حسین گودرزی از دیگر داوطلبان جوان مجلس دهم است که متولد 1361 است و کارمند وزارت علوم. وی انگیزه خود را برای حضور در این دوره از انتخابات مجلس شخصی عنوان می کند که از گفتن آن امتناع کرد. این داوطلب برای اولین بار حضور خود را در انتخابات مجلس دهم به ثبت رساند.

غلامرضا دلاوری، متولد 1344 نیز از دیگر داوطلبانی بود که برای انتخابات مجلس دهم در ستاد انتخابات حضور پیدا کرد. این داوطلب کارمند شهرداری است و انگیزه خود را خدمت به مردم عنوان می کند.

بنا بر این گزارش، پرویز داودی، معاون اول دولت احمدی نژاد از دیگر داوطلبانی بود که در ستاد انتخابات وزارت کشور حضور یافت و داوطلبی خود را برای شرکت در این دوره اعلام کرد.

همچنین حسین نقاشی، عضو شورای مرکزی حزب اتحاد و محمدحسین خلیلی اردکانی، نماینده اسبق کرج و وحید احمدی، نماینده اسبق مجلس نیز از دیگر داوطلبانی بودند که در این دوره از انتخابات حضور خود را به ثبت رساندند.

امید کریمیان، نماینده فعلی مجلس از حوزه سیروان و سروآباد نیز با لباس محلی کردی ثبت نام خود را برای دهمین دور مجلس شورای اسلامی اعلام کرد.

وی انگیزه خود را برای حضور در این دوره از انتخابات مجلس اشتغال و رفع کاستی های حوزه انتخابیه خود اعلام کرد.

این نماینده مجلس فعلی در مورد ارزیابی کار خود در مجلس نهم گفت: بنده بحث منطقه آزاد تجاری صنعتی مریوان را به صحن مجلس آوردم که به تصویب مجلس برسد.

پرونده داوطلبین انتخابات خبرگان روی میز شورای نگهبان

 حسینعلی امیر سخنگوی وزیر کشور از ارسال پرونده نام نویسان شرکت در پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری از سوی ستاد  انتخابات کشور به شورای نگهبان خبرداد.

وی اعلام کرد: با توجه به این که نام نویسی از داوطلبان شرکت در پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری شب گذشته به پایان رسید پرونده های این افراد امروز در اختیار شورای نگهبان قرار گرفت.

امیری همچنین افزود: نام نویسی از متقاضیان حضور در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز جمعه ۴ دی به پایان می رسد و پرونده نام نویسان این انتخابات هم شنبه به دست شورای نگهبان خواهد رسید.

به گزارش شبستان، صلاحیت داوطلبان نمایندگی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز از پنجم تا 14 دی ماه توسط هیات های اجرایی بررسی می شود و پس از آن، افراد رد صلاحیت شده فرصت دارند از 16 تا 19 دی، اعتراضشان را ارائه دهند تا هیات های نظارت بر انتخابات آنها را بررسی کنند و نتیجه را تا 26 دی به شورای نگهبان دهند.

اسامی نهایی در 20 بهمن از طرف شورای نگهبان به وزارت کشور اعلام می شود و این وزارتخانه اسامی نامزدهای دارای صلاحیت را در 27 بهمن به حوزه های انتخابیه می دهد تا فردای این روز، فرمانداران اسامی را منتشر کنند.
زمان تبلیغات نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی از 29 بهمن تا پنجم اسفند 94 به مدت یک هفته خواهد.

صلاحیت داوطلبان انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری نیز از شش دی ماه الی پنجم بهمن 94 توسط شورای نگهبان بررسی می شود.

شورای نگهبان نتایج بررسی صلاحیت داوطلبان خبرگان را تا هفتم بهمن ماه اعلام می کند و داوطلبان رد صلاحیت شده می توانند تا 10 بهمن ماه اعتراض خود را اعلام کنند و شورای نگهبان نیز تا 20 بهمن ماه اعتراض داوطلبان رد صلاحیت شده را بررسی می کند.

اسامی نامزدهای انتخابات مجلس خبرگان رهبری 21 بهمن ماه منتشر می شود و تبلیغات این نامزدها نیز از 22 بهمن الی پنجم اسفند 94 خواهد بود.

نام نویسی۷هزارو۲۹۶نفردرانتخابات مجلس/ادامه ثبت نام تاساعت۲۴فردا

محمد حسین مقیمی رئیس ستاد انتخابات کشور اعلام کرد: تا ساعت ۱۳ امروز پنجشنبه ۳ دی ۹۴ ششمین روز از نام نویسی متقاضیان شرکت در انتخابات مجلس دهم شورای اسلامی ۷ هزار و ۲۹۶ نفر در سراسر کشور نام نویسی کرده اند.

وی ادامه  داد: ۶۲۱۹ نفر از این افراد نام نویسیشان تکمیل شده و باقی در حال تکمیل است.

مقیمی افزود: از بین نام نویسان تا کنون ۶۲۸ نفر زن بوده اند و ما بقی مرد بوده اند.

وی اعلام کرد: امروز هم تا ساعت ۱۳، ۱۴۶۶ نفر در سراسر کشور نام نویسی کرده اند.

رئیس ستاد انتخابات کشور با بیان این که نام نویسان انتخابات مجلس پنجم خبرگان رهبری ۸۰۱ نفر بوده اند، خاطرنشان کرد: این تعداد نسبت به دوره قبل این انتخابات که ۴۹۳ نفر نام نویسی کرده بودند رشد ۶۲ درصدی داشته است.

معاون سیاسی وزیر کشور گفت: همچنین در دوره سوم انتخابات مجلس خبرگان رهبری۳۹۶ نفر و دوره دوم ۱۸۰ داوطلب و دوره اول این انتخابات ۱۶۸ نام نویسی کرده بودند.

مقیمی همچنین اظهارداشت: بیشترین تعداد ثبت نام کنندگان در پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری مربوط به حوزه انتخابیه تهران با ۱۶۸ نفر، اصفهان ۶۱ نفر، خراسان رضوی ۴۷ نفر و آذربایجان شرقی ۴۶ نفر بوده است.

وی در خصوص زمان نهایی نام نویسی داوطلبان انتخابات مجلس دهم  شورای اسلامی، گفت: امروز هم ثبت نام در سراسر کشور تا ساعت ۱۶:۳۰ ادامه دارد و فردا در آخرین روز از نام نویسی داوطلبان شرکت در انتخابات مجلس دهم ثبت نام تا زمانی که مراجعین تا ساعت ۲۴ حضور یابند صورت خواهد گرفت.

فاطمه رهبر با حضور در ستاد انتخابات ثبت نام کرد

فاطمه رهبر نماینده مردم تهران با حضور در ستاد انتخابات کشور داوطلب انتخابات مجلس شورای اسلامی شد.

وی از حوزه انتخابیه تهران ثبت نام کرد.

نام نویسی محجوب در انتخابات مجلس دهم

علیرضا محجوب دبیرکل خانه کارگر و نماینده فعلی مردم تهران در مجلس شورای اسلامی داوطلبی خود را برای شرکت در دهمین دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی اعلام کرد.

مظلوم نمایی سیاسی نکنید/پرچمداری سه فقیه در ائتلاف اصولگرایان

اسدالله بادامچیان عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی پس از نام نویسی در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران، گفت: انتخابات در نظام های دنیا یک فعل سیاسی است که فعالان سیاسی به طور طبیعی در آن حضور می یابند.

وی با بیان این که در جمهوری اسلامی ایران انتخابات یک تکلیف الهی است، افزود: همانگونه که امام (ره) فرمودند انتخابات ضابطه گرایان را از رابطه گرایان جدا می کند.

بادامچیان ادامه داد: انتخابات در جمهوری اسلامی ایران تا کنون به صورت صحیح و سالم برگزار شده مثلا در زمان ریاست جمهوری آقای هاشمی، حجت الاسلام ناطق نوری رئیس مجلس شد و این نشان از فعالیت همه گروه های سیاسی در ایران دارد.

فعال سیاسی اصولگرایان در خصوص ائتلاف اصولگرایان اظهارداشت: اصولگرایان قبول کرده اند که سه فقیه بزرگوار آیت الله محمد یزدی، آیت الله محمد تقی مصباح یزدی و آیت الله موحدی کرمانی به عنوان پرچمداران ائتلاف تلقی شوند.

وی درمورد حضور لاریجانی در این ائتلاف گفت: نماینده آقای قالیباف هم در ائتلاف بود و رسانه ها از حضور او در ائتلاف خبردادند این در حالی است که نماینده آقای لاریجانی هم در این جلسه حضور یافته بود.

بادامچیان در پاسخ به سوالی در خصوص ایجاد تنش در سخنرانی فعالان سیاسی اصلاح طلب عنوان کرد: در طول این مدت جلسات گوناگون زیادی برگزار شده است که در تعدادی از آن ها درگیری وجود داشته و این امری طبیعی است و من توصیه می کنم در کارهای سیاسی مظلوم نمایی نکنند.

وی به یادآوری جلسه سخنرانی خودش در یکی از دانشگاه ها و برخورد تند دانشجو با او پرداخت و گفت: این ها همه به دلیل آزادی بیان موجود در کشور است که باید آن را قدر بدانیم.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی تصریح کرد: شورای نگهبان یک نهاد سیاسی است که باید اجازه دهیم که بررسی صلاحیت ها را انجام دهد و کسانی که عدم احراز صلاحیت می شوند می توانند اعتراض کنند.

وی گفت: شورای نگهبان تعدادی را رد صلاحیت می کند و تعدادی را معتقد است که احراز صلاحیت نمی شوند واین به معنی آن است که این افراد در یک انتخابات خاص نمی توانند شرکت کنند.

نام نویسی رئیس مجلس نهم در انتخابات دهم/لاریجانی از اصولگرایان جدا شد

علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی و نماینده کنونی مردم قم در مجلس نهم، بعدازظهر امروز (پنجشنبه 3 دی) با حضور در فرمانداری شهرستان قم برای شرکت در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت نام کرد.

وی پس از حضور در ستاد انتخابات استان قم و ثبت نام در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: برای من باعث افتخار است که در انتخابات اخیر هم از استان مهم قم ثبت نام کردم.

رئیس مجلس شورای اسلامی درباره ثبت نام از حوزه انتخابیه قم، توضیح داد: علت این موضوع، امتثال امر مراجع عظام تقلید، بزرگان کشور، فضلا و دانشمندان حوزه علمیه قم و اقشار مختلف از جمله معلمان، اساتید دانشگاه ها، کارگران، کشاورزان، دامداران، حقوقدانان، دانشجویان، ورزشکاران و هنرمندان در قم است که نگاه همراه با لطف به من داشته و در مراجعاتی که داشتند، هم به دلیل شرایط کلان کشور و هم آبادانی استان قم، نظر آنها بر این بود که این بار هم من از قم نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی شوم که این مسئله برای بنده هم افتخاری است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: استان قم به عنوان ام القرای جهان تشیع همیشه مورد توجه همه مسلمانان بوده و برای من هم با توجه به آنکه سال های طولانی در قم زندگی کردم این موضوع دارای اهمیت است.

وی با بیان اینکه آبادانی شهر مقدس قم باید به نحوی درست انجام و دنبال شود گفت: بسیاری از پروژه ها باید دراین استان به سامان رسیده و پیشرفت ملت ایران و جمهوری اسلامی و در کنارش آبادانی در استان قم هم تعریف شود از این رو تلاش می کنیم که خواست عموم مردم به درستی اجرایی شود.لاریجانی تاکید کرد: با توجه به شرایط عمومی کشور در صحنه بین المللی و شرایط حساس منطقه ای و اقتضائات وضعیت اقتصادی کشور تا آنجایی که بتوانم تلاش می کنیم که این مسیر به درستی طی شود.

لاریجانی تصریح کرد: انتخابات اسفند ماه دو مسیر بسیار مهم که همان انتخابات مجلس خبرگان و انتخابات مجلس شورای اسلامی است را طی می کند و هر دوی این موضوعات برای آینده کشور مهم است از این رو اقتضا می کند که حضور مردم در انتخابات در یک فضای آرام، با شکوه و رقابتی، به درستی سامان پیدا کند زیرا قطعا یک انتخابات با شکوه، جایگاه ایران را درصحنه بین المللی و منطقه بالا خواهد برد.

وی افزود: حل مشکلات کشور در شرایط کنونی در گرو این است که افراد راه یافته به مجلس و مجلس خبرگان، کارآمد، باتجربه، کلان نگر باشند تا بتوانند پیچیدگی مسائل اقتصادی را به درستی فهم و برای آن راه حل بیابند و امیدوارم ملت ایران با سرافرازی این مرحله را طی کند تا این موضوع دستاوردی برای کشور شود تا در پناه انتخاب خوب و صحیح نتایج خوبی برای ملت ایران داشته باشد.

رئیس مجلس با اشاره به تقسیم بندی جریان های سیاسی و برنامه ریزی آنها برای حضور در انتخابات گفت: در شرایط کنونی اصل موضوع و هدف اصلی این است که بخش های مختلف کشور ذهنشان درگیر این مسئله باشد که انتخابات با شکوه و دارای صحت انجام شود از این رو هر چه رقابت با حضور جریان ها و گروه های بیشتری باشد و آنها با انگیزه به عرصه انتخابات وارد شوند این مسئله بهتر است البته این گروه ها هم خودشان باید تصمیم بگیرند و ربطی به من ندارد.

وی با اعلام اینکه من به صورت مستقل وارد انتخابات شدم، گفت: مهم این است که اصول و اهداف انقلاب را به درستی دنبال کنیم زیرا این انقلاب آرمان هایی داشت که در فکر امام تبلور پیدا کرد و در راه شهدای بزرگوار تجلی یافت از این رو آنچه که دغدغه من این بوده با توجه به اینکه کشور امروز در یک گردنه خاص قرار دارد، آرمان های انقلاب به خوبی طی شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دغدغه من اصل، ماهیت و شرایط انقلاب است و هر گروهی به این موضوعات نزدیک باشد ما جزء آن گروه محسوب می شویم.

ثبت نام ۱۵۱۶ داوطلب از حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر

شهاب الدین چاووشی رییس ستاد انتخابات استان تهران در جمع خبرنگاران گفت: تا کنون 1516 نفر داوطلب انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر شدند.

وی اظهار کرد: تعداد داوطلبان حوزه انتخابیه شهر تهران که تا به امروز ثبت نام کرده اند 1342 نفر بوده اند.

وی تصریح کرد: تعداد داوطلبان مجلس خبرگان رهبری که در حوزه انتخابابی تهران ثبت نام کرده اند176 نفر است.

ثبت نام هشت هزار و ۱۶۷ نفر برای انتخابات مجلس

محمد حسین مقیمی رییس ستاد انتخابات مجلس با حضور در جمع خبرنگاران گفت: تاکنون ۸ هزار و ۱۶۷ نفر برای انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت نام کرده اند که از این تعداد ثبت نام ۷ هزارو ۳۳ نفر ثبت نامشان تکمیل شده است.

وی با بیان اینکه از این تعداد ۷۱۱ نفر خانم هستند و بقیه آقا هستند گفت: بیشتر سن ۷۵ سال و کمترین سن ۳۰ سال است که داوطلب حضور در انتخابات مجلس شده اند.

مقیمی بیان کرد: دو هراز ۲۹۹ نفر برای مجلس امروز به ستاد انتخابات و ۲۰۷ حوزه انتخاباتی مراجعه کرده اند.

وی همچنین تصریح کرد: تعداد ۱۶ نفر از ثبت نام کنندگان جزو اقلیتهای دینی بوده اند که برای حوزه های مختلفت ثبت نام کرده اند.

رییس ستاد انتخابات کشور تصریح کرد: فردا ساعت ۸ ثبت نام آغاز می شود و تا قبل از ساعت ۲۴ ادامه خواهد داشت و این زمان قابل تغییر نیست.

نظر شما