شناسهٔ خبر: 4329497 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: نود | لینک خبر

بهنام اسبقي رقابتهاي قهرماني جهان را از دست داد

قهرمان سال 2013 تکواندو جهان که در جريان جام باشگاه‌هاي آسيا دچار آسيب ديدگي شده بود حضور در مسابقات جهاني 2015 را از دست داد.

صاحب‌خبر -

بهنام اسبقي که سال 2013 تنها چند روز قبل از اعزام تيم ملي به بيست و يکمين دوره مسابقات قهرماني جهان در مکزيک جواز حضور در اين مسابقات را کسب کرد و اتفاقا با کسب تنها طلاي ايران موجبات نايب قهرماني تيم ملي کشورمان را رقم زد به دليل آسيب ديدگي شانس حضور در بيست و دومين دوره اين رقابتها را از دست داد. وي 26 بهمن ماه گذشته در جريان ديدار با عليرضا نصر آزاداني در پنجمين دوره رقابتهاي جام باشگاه‌هاي آسيا دچار آسيب ديدگي شد.

پيش از اين گفته شده بود که آسيب ديدگي وي جدي نيست و او بعد از فيزيوتراپي و آبدرماني مي تواند به تمرينات تيم ملي بازگردد. اما بعد از چند هفته و بهبودي نسبي اسبقي تصميم گرفت براي جلوگيري از تشديد آسيب ديدگي قسمت آسيب ديده را تحت عمل جراحي قرار دهد. رباط صليبي قدامي ACL پاي راست اسبقي پاره شده و به احتمال زياد وي تا 20 فروردين ماه نزد دکتر رازي در بيمارستان آتيه تحت عمل جراحي خواهد گرفت.

بيژن مغانلو در خصوص وضعيت اسبقي به مهر گفت: من از بهنام تشکر مي کنم که براي بازگشت به اردوي تيم ملي خيلي تلاش کرد و از آغاز اردوها در سال جديد تمرينات خود را پيگيري کرد. وي پيش ما آمد و اعلام کرد که مي خواهد قسمت آسيب ديده پاي خود را جراحي کند و ما نيز از تصميم او حمايت کرديم چرا که سلامتي ورزشکار مهم‌تر از هر چيز ديگري است.

وي در خصوص اينکه اسبقي مي تواند به مسابقات جايزه بزرگ براي کسب سهميه المپيک برسد يا خير گفت: نزديک به شش ماه تا اولين مرحله مسابقات جايزه بزرگ فاصله داريم و اميداوريم با پيگيري جدي وضعيت درمان، او بتواند خيلي زود به تمرينات تيم ملي بازگشته و در مسابقات کسب امتياز ورودي المپيک شرکت کند.

بهنام اسبقي قهرمان سال 2013 جهان، دارنده دو مدال طلاي قهرماني آسيا و بازيهاي آسيايي در سال 2014 با 240 امتياز نفر دوم رنکنيگ جهاني است که شانس زيادي براي کسب سهميه المپيک در وزن 68- کيلوگرم دارد.

قابل ذکر است رقابتهاي جهاني طي روزهاي 22 تا 28 ارديبهشت ماه در روسيه برگزار خواهد شد و اولين مرحله از مسابقات جايزه بزرگ در سال 2015 براي کسب امتياز ورودي المپيک بازهم در روسيه طي روزهاي 23 تا 25 مردادماه در مسکو ميزباني خواهد کرد.

نظر شما