شناسهٔ خبر: 9942710 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

روز ثبت نام روحانی و هاشمی و داوطلبانی که با لباس محلی برای نام نویسی آمدند

تهران - ایرنا - ستاد انتخابات کشور در ابتدای پنجمین روز کاری خود میزبان رئیس دولت تدبیر و امید بود که انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی را برای ملت ایران مبارک خواند و از دست اندرکاران برگزاری انتخابات قدردانی کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا مستقر در ستاد انتخابات کشور، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی که حوالی ساعت 8 و 30 پس از ورود به وزارت کشور و بازدید از روند نام نویسی ها برای پنجمین دوره انتخابات خبرگان رهبری نام خود را در فهرست داوطلبان خبرگان رهبری ثبت کرد گفت: از تمام دست اندرکاران انتخابات، وزارت کشور، مجریان، هیات های اجرایی، ناظران و شورای نگهبان به خاطر بار سنگینی که بر دوش گرفته اند تشکر می کنم که با موفقیت آن را به مقصد خواهند رساند.
روحانی که فاصله زمانی آمدنش در جمع خبرنگاران پس از بازدید و نام نویسی به یک ساعت هم نکشید به نمایندگان رسانه های حاضر در سالن 600نفره وزارت کشور گفت: مردم اسفندماه پای صندوق های رای می آیند که انشاءالله هر دو انتخابات برای ملت ما مبارک خواهد بود.
روحانی افزود: مذاهب و اقوام مختلف و همه مردم در سایه قانون، انسجام و وحدت را احساس می کنند؛ رقابت بسیار خوب است اما رقابت سالم و اخلاقی، احزاب، گروه ها و جناح ها همه حضور یابند و اگر رقابت نباشد، انتخابات حرارت، گرمی و نشاط لازم را ندارد.
یکی از موارد تاکید رئیس جمهوری ضرورت نشاط در سایه رقابت بود که با بیان این نکته افزود: به نشاط در سایه رقابت نیاز داریم اما رقابت سالمی که پایانش منجر به دلگرمی، وحدت و انسجام بیشتر در کشور شود.
رئیس جمهوری این را هم گفت که این روزها به دلیل حضور داوطلبان در مراکز نام نویسی، شور و هیجان بسیار خوبی را در میان مردم به وجود آورده و این برای ما خیلی مهم است.
وی هر دو انتخابات را مهم خواند و گفت: امسال سی و سومین انتخابات را داریم، انتخابات مجلس شورای اسلامی برای ما مهم است، چرا که مرکز قانون گذاری کشور مرکزی است که نمایندگان مردم بر دستگاه اجرایی کشور نظارت می کنند و با آرای این نمایندگان وزرا مجوز فعالیت، کار و مسئولیت را آغاز می کنند.
روحانی ادامه داد: همچنین امسال انتخابات مجلس خبرگان رهبری را داریم؛ رهبر معظم انقلاب اسلامی مهمترین ستون این نظام است و اگر امروز در کشور، اتحاد، انسجام و هماهنگی است و می توانیم از مشکلات مهم به راحتی عبور کنیم در سایه ولایت فقیه و شخص ولی فقیه است و این یکی از ستون ها و ارکان نظام جمهوری اسلامی ایران و مهمترین و بالاترین آنها است.
خبرنگاران رسانه هایی که اخبار نام نویسی روحانی را از بدو حضور تا نام نویسی و گفت و گو با اصحاب رسانه پوشش دادند از حوالی ساعت 6 و 30 دقیقه امروز در ستاد انتخابات کشور حاضر شده بودند که در ساعت هفت به داخل ستاد راه یافتند.
البته از شب گذشته مسئولان برگزاری انتخابات خبر از حضور روحانی در ستاد را داده و بر ضرورت حضور بموقع خبرنگاران تاکید کرده بودند که رسانه ای ها امروز شاید اولین های پنجمین روز کاری ستاد بودند.
* پیش از حضور رئیس جمهوری تعدادی از افراد برای نام نویسی در ستاد انتخابات کشور حضور داشتند که پیش از ورود روحانی کار نام نویسی آنها انجام شد.

*ثبت نام آیت الله هاشمی رفسنجانی با حضور چشمگیر خبرنگاران
آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی که بر اساس اعلام اینستاگرامی خود در شب گذشته قرار بود در ساعت 15 امروز در ستاد انتخابات کشور حاضر شود حوالی ساعت 16 وارد ستاد شد و نام نویسی کرد.
محسن و فاطمه از فرزندان رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، وی را در ورود به ستاد انتخابات کشور همراهی می کردند.
حضور خبرنگاران و تصویربرداران برای ثبت ورود آیت الله هاشمی رفسنجانی به ستاد انتخابات چشمگیر بود.
وی پس از ورود، از حوزه انتخابیه تهران برای خبرگان رهبری نام نویسی کرد.
پس از نام نویسی، آیت الله هاشمی رفسنجانی در جمع خبرنگاران حاضر شد و دقایقی سخن گفت.
یکی از داوطلبان نیز به همراه همسر و کودک شیرخوارش برای نام نویسی انتخابات مجلس شورای اسلامی آمده بود و هدف خود را تلاش برای رفع مشکلات مردم عنوان کرد.

*داوطلبان و انگیزه های حضور/ خدمت به همنوع
یکی از داوطلبان زن دهمین دوره مجلس شورای اسلامی که در ستاد انتخابات وزارت کشور حضور یافته بود در خصوص انگیزه خود گفت: آمده ام تا خدمت کنم.
وی که سابقه نامزدی در شورای اسلامی یکی از شهرهای آذربایجان غربی را نیز دارد افزود: انگیزه من خدمت به همنوع است و از آنجایی که فرهنگی هستم و این قشر ضعیف ترین قشر در کشور محسوب می شوند حداقل کاری که می توانم انجام دهم خدمت به همنوعان خودم است.
این داوطلب گفت به دلیل فرهنگی بودنم مستقل می آیم و در فهرست هیچ طیف و حزبی قرار نخواهم گرفت.
بانوی دیگری هم که با 34 سال سن برای داوطلبی مجلس شورای اسلامی از حوزه تهران به ستاد انتخابات آمده بود به خبرنگار ایرنا گفت: احساس مسئولیت کردم و آمده ام تا نام نویسی کنم. امیدوارم تایید شوم و بتوانم هر انچه از دستم برمی آید در جهت خدمت به مردم به کار گیرم.

* برخی هنوز تصمیم نگرفته اند از کدام حوزه داوطلب شوند
یکی از داوطلبان خبرگان رهبری که به وزارت کشور آمده بود به خبرنگار ایرنا گفت: هنوز تصمیم نگرفته ام از کدام حوزه انتخابیه داوطلب شوم و می خواهم از مسئولان ستاد سوال کنم که کدام حوزه کمترین داوطلب را دارد تا از آن حوزه نام نویسی کنم.
امروز برخی نمایندگان احزاب و برخی مسئولان سابق نیز در ستاد انتخابات وزارت کشور برای نام نویسی حضور یافته بودند.
همچنین خبرنگار نابینای یکی از روزنامه ها برای نام نویسی مجلس شورای اسلامی به ستاد انتخابات وزارت کشور آمده بود.
یکی از حواشی امروز نام نویسی در ستاد انتخابات کشور حضور استاندار سیستان و بلوچستان بود که از نزدیک در جریان فرآیند وروند نام نویسی داوطلبان قرار گرفت.
البته داوطلبانی از سیستان و بلوچستان هم امروز با به تن داشتن لباس قومی و محلی خود برای نام نویسی در ستاد انتخابات کشور حضور داشتند.
ستاد انتخابات کشور امروز (دوشنبه) با استقبال بیشتر داوطلبان نمایندگی پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی رو به رو است.
حجت الاسلام سید جعفر مصطفوی نیز صبح امروز در پنجمین روز نام نویسی با حضور در ستاد انتخابات کشور از حوزه انتخابیه استان البرز داوطلب انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری شد.
همچنین آیت الله محسن قمی از استان تهران، حجت الاسلام سید رضا حسینی از استان سیستان و بلوچستان، حجت الاسلام محمد رضا عباسی فر از استان تهران، حجت الاسلام سید عباس حسینی قائم مقامی از استان تهران، حجت الاسلام سید هاشم حمیدی از استان تهران امروز برای نمایندگی پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری ثبت نام کردند.

علیرضا رحیمی داوطلب آزاده و رزمنده ای بود که امروز با حضور در ستاد انتخابات کشور در انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوره انتخابیه تهران نام نویسی کرد.
وی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: رویکرد ما احیای جایگاه واقعی مجلس است و می خواهیم مجلس را در مسیر واقعی خود که قانونگذاری و نظارت است قرار دهیم تا تحت تاثیر التهاب های سیاسی قرار نگیرد.
یکی از جلوه های ویژه امروز حضور جمع بسیاری از بانوان و چهره های جوان برای نام نویسی در هر دو انتخابات بود.
حضور داوطلبان انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز امروز چشمگیر بود.
نام نویسی داوطلبان نمایندگی دوره دهم مجلس شورای اسلامی که از روز شنبه آغاز شد تا پایان روز جمعه چهارم دی ماه ادامه خواهد داشت.
همچنین نام نویسی از داوطلبان انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری که از 26 آذرماه آغاز شده تا دوم دی ماه ادامه دارد.
براساس توافق ستاد انتخابات کشور و شورای نگهبان، معتمدین هیات های اجرایی دو انتخابات یکسان خواهند بود.
مهدی کوچک زاده به همراه سیدمحمود نبویان که برای نام نویسی در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی به ستاد انتخابات کشور آمده بودند در جمع خبرنگاران آمد و گفت: استعفای من در اعتراض به رویه ای بود که با جمهوریت و اسلامیت نظام سازگاری نداشت و می خواستم از حقوق مردم دفاع کنم و نام نویسی امروز من در ادامه همان اعتراض است.
آیت الله محسن قمی معاون امور بین الملل دفتر مقام معظم رهبری هم که برای نام نویسی به ستاد انتخابات کشور آمده بود گفت: به دلیل فرمایش و توصیه حضرت امام راحل(ره) مبنی بر حضور و احساس تکلیف و درخواست تعداد بسیاری از خانواده های معظم شهدای استان تهران برای انجام وظیفه در مجلس خبرگان مانند دوره های سوم و چهارم اعلام آمادگی کردم.
امروز یک زن خلبان نیز با حضور در ستاد انتخابات کشور از حوزه انتخابیه رفسنجان داوطلب دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی شد.
وی با نشان دادن کارت خلبانی خود به خبرنگاران خظاب به آنان گفت: آیا این اقدام تبلیغات زودهنگام تلقی نمی شود؟
وی همچنین گفت: دانشجوی کارشناسی ارشد است و در مرحله دفاع از پایان نامه خود قرار دارد و نمی داند می تواند نام نویسی کند یا خیر.

* امروز هم با وجود اتمام زمان نام نویسی داوطلبان، همچنان تعداد بسیاری از داوطلبان در ستاد انتخابات کشور حضور داشتند و برای انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری نام نویسی کردند.
سیام *6084*9254*1058 /1449

نظر شما