شناسهٔ خبر: 9640388 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

با ادامه بارندگی ها رخ داد؛

مدارس هشترود تعطیل شد/۷۰ روستای شهرستان در محاصره برف و کولاک

هشترود - مدیر آموزش و پرورش هشترود از تعطیلی تمامی مدارس روستاها و مدارس پیش دبستانی و ابتدایی شهر هشترود بدلیل بارش برف همراه با کولاک خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، شهرستان هشترود از جمله مناطق واقع در استان آذربایجان شرقی است که بارش های سنگین برف و وجود کولاک در دو روز گذشته، موجب تعطیلی برخی از مدارش و بسته شدن راه های ارتباطی بویژه در نقاط روستایی آن شده است.

بر همین اساس مسئولان آموزش و پرورش و راه و شهرسازی هشترود از تعطیلی برخی مدارس و نیز تداوم انسداد مسیرهای روستایی این شهرستان خبر می دهند.

تعطیلی مدارس بدلیل شدت بارش ها

سلیمان بهشتی نیا مدیر آموزش و پرورش هشترود پیش از ظهر دوشنبه به خبرنگاران گفت: با توجه به بارش برف همراه با کولاک در محورهای روستایی این شهرستان تمامی مدارس روستایی تعطیل اعلام شدند.  

وی گفت : با توجه به اینکه اکثر دبیران و معلمان که در مدارس روستایی تدریس می کنند از سایر نقاط و حتی شهر هشترود می روند جون تردد در این محورها امکان پذیر نبود این مدارس تعطیل اعلام شدند.  

مدیر آموزش و پرورش هشترود افزود: مدارس پیش دبستانی و ابتدایی نیز دیروز با یک ساعت تاخیر شروع شده بودند اما امروز به خاطر افت دما و وزش باد همراه با کولاک تعطیل اعلام می شوند.  

بهشتی نیا از خانواده ها خواست در فصل سرما مواظب فرزندان خود باشند و آنها را با لباس گرم و با تغذیه مناسب به مدارس بفرستند تا به بیماری هایی مانند سرماخوردگی نخورند.

راه ارتباطی ۷۰ روستای هشترود همچنان مسدود است

رئیس اداره راه و شهرسازی هشترود نیز پیش از ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران گفت: برف و کولاک راه ارتباطی ۷۰ روستای این شهرستان را همچنان مسدود کرده است و هر چند محور هشترود به مراغه تا نظر کهریزی بازگشایی شده اما به خاطر کولاک محور نظرکهریزی به مراغه نیز همچنان بسته است.  

علیرضا اوشال در ادامه افزود : تمامی عوامل و اکیپ های راهداری این شهرستان از شامگاه روز یکشنبه اقدام به بازگشایی محور هشترود به مراغه کرده اند اما به خاطر وزش باد همراه با کولاک کار بازگشایی میسر نشد و تنها ۶۰ کیلومتر از این محور بازگشایی شد.  

وی گفت : محور هشترود به میانه نیز به خاطر کولاک شدیدی تنها با زنجیر چرخ امکان پذیر است.  
وی ادامه داد محورهای هشترود قره چمن - تبریز - آزاد راه پیامبر اعظم (ص) و چاراویماق نیز نمک پاشی شده و تردد در آنها ادامه دارد.  

اوشال افزود: اگز کولاک تا عصر امروز فروکش کند و وزش باد نیز قطع شود راه ارتباطی ۷۰ روستای گرفتار شده در محاصره برف و کولاک این شهرستان بازگشایی خواهند شد.  

رییس اداره راه و شهرسازی هشترود یادآور شد: هفت گروه راهداری در نقاط مختلف این شهرستان در حال آماده باش با تجهیزات کامل هستند و در صورت نیاز اقدام به بازگشایی مسیرهای برفگیر می کنند.  

وی خاطرنشان کرد: رانندگان به منظور کاهش خطرات احتمالی در جاده ها باید از تردد غیر ضروری خودداری و در صورت نیاز علاوه بر داشتن تجهیزات زمستانی از طریق سامانه ۱۴۱ و شماره تلفن های ۰۴۱۵۲۶۲۲۲۸۸ و ۰۴۱۵۲۶۲۲۱۲۹ از وضعیت راه ها باخبر شوند.  

اوشال در پایان با تاکید بر لزوم رعایت نکات ایمنی برای سفر در چنین شرایط آب و هوایی تصریح کرد: رانندگان همچنین باید زنجیرچرخ، سوخت کافی و لباس گرم را به همراه داشته باشند.

نظر شما