شناسهٔ خبر: 9556657 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون اجرایی پلیس راهور ناجا: بحث ایمن سازی و تعریض جاده های منتهی به مرز ضروری است

اهواز- ایرنا- معاون اجرایی پلیس راهور ناجا گفت: بحث ایمن سازی و تعریض جاده های منتهی به مرز یک ضرورت است که در این خصوص باید اقدامات بهتری صورت گیرد.

صاحب‌خبر -

سردار محسن مهرائی روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از پایانه مرزی چذابه به آخرین وضعیت ترافیکی محورهای منتهی به مرزهای مهران، چذابه و شلمچه اشاره کرد و گفت: مرز مهران به دلیل محدودیت های ترافیکی به سمت عراق بسته و تنها زائران از سمت عراق وارد کشور می شوند.
وی با بیان این که در شلمچه و چذابه هیچ گونه مشکل ترافیکی وجود ندارد افزود: در این دو مرز مراجعه برای خروج از کشور به حداقل رسیده است زیرا که زیرساخت های خوبی در خوزستان برای زائران فراهم شده است و همین امر باعث سهولت در تردد زائران شده است.
معاون اجرایی پلیس راهور ناجا با اشاره به اجرایی شدن پیش بینی ها برای برگشت زائران گفت:انتظار می رود باتوجه به این که روز پنجشنبه در کشور عراق اربعین اعلام شده است در پنجشنبه شب شاهد اوج ورود زائران به کشور باشیم.
وی افزود: تعدادی از زائران نیز روز جمعه و تعدادی دیگر با دو روز تاخیر به کشور باز می گردند اما اوج بازگشت را در روزهای جمعه و شنبه خواهیم داشت.
مهرائی بر حفظ امنیت زائران در مسیر بازگشت تاکید کرد و گفت: دارندگان وسایط نقلیه شخصی باتوجه به خستگی راهی که طی کرده اند انتظار می رود شرایط جاده ها را در نظر بگیرند و شتاب و عجله نکنند.
وی ادامه داد: تاکنون در خوزستان هیچ حادثه ترافیکی رخ نداده است و امید است با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی تا پایان بازگشت زائران هیچ حادثه ای را شاهد نباشیم.
معاون اجرایی پلیس راهور ناجا با بیان این که با متخلفان جاده ای برخورد خواهیم کرد گفت: احترام زائران برهمه ما واجب و ما خدمتگزار آن ها هستیم اما این شرایط باعث نمی شود که اجازه کارهای مخاطره آمیز به زائران داده شود.
مهرائی با بیان این که خودروهای ناوگان عموم نیز بشدت در سطح کشور کنترل می شوند گفت: باتوجه به نیروهایی که در جاده های کشور مستقر شده اند با هرگونه تخلف به صورت جدی برخورد خواهد شد.
وی بیان کرد: در این ایام علاوه بر این که از استان های همجوار در جنوب و غرب کشور تمامی امکاناتشان به صورت کامل به کار گرفته شده است بیش از یک هزار نفر از نیروهای سواره و پیاده ما نیز در خوزستان و ایلام مستقر شده اند.
معاون اجرایی پلیس راهور ناجا گفت: درحوزه زیرساخت ها درخوزستان به ویژه در محور چذابه از ابتدای جاده سوسنگرد اقدامات خوبی صورت گرفته و محدودیت های ترافیکی نیز باتوجه به شرایط موجود به خوبی انجام شده است.
7152/6064/ 6042

نظر شما