شناسهٔ خبر: 952699 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برهان | لینک خبر

دکتر سعید خالوزاده؛ چشم‌انداز گسترش روابط اتحادیه‌ی اروپایی با ایران؛

مجلس قوی، مجلسی یک صدا و غیر متشتت است

صاحب‌خبر -

 

در روزهای منتهی به #انتخابات_یازدهم مجلس شورای اسلامی، مهمترین دغدغه‌ی جریان انقلابی، مشاهده‌ی تشتت و تنوع لیستهایی است که با نیت‌های متاسفانه سهم خواهی، دعواهای درون گفتمانی و …. ایجاد شده بود.
در شرایط کنونی، دغدغه‌های بسیار مهم ملی، به عملکرد مجلس آینده بستگی دارد. برخورد سیستماتیک و ایجاد بستر قانونی برای مبارزه با #فساد، ایجاد شفافیت در همه عرصه‌ها با شروع از خود مجلس، برخورد عزتمندانه در سیاست خارجی و …. در سطح قانون گذاری و نیز پیگیری اجرای قوانین کلان و یا مقطعی، در حیطه‌ی کاری مجلس است. مجلسی که در شرایط ایجاد بستر مطالبه مسائل فوق توسط مردم به مقطع انتخاباتش نزدیک می‌شویم، باید مجلسی برآورده کننده این مطالبات باشد. اما تاریخ به ما نشان می‌دهد در صورت ایجاد حواشی سیاسی برای جریان انقلاب، ایجاد تشتت در گروه‌های جبهه انقلاب در مقابل اتحاد جریان غربگرا، و نیز عدم کارآمدی؛ مجلسی تشکیل می‌شود که یا نیروهای انقلابی در آن سهم حداقلی داشته و یا تشتت در طیف‌های این مجلس مشاهده خواهد شد.
به دلیل بحران کارآمدی جریان فعلی غربگرای حاکم بر دولت و مجلس، همچنین وحدت جریان انقلابی با دو لیست اصلی #پایداری و #شانا، احتمال بیشتر بودن نیروهای انقلابی نسبت به جریان غربگرا و اصلاح طلب در مجلس بیشتر خواهد بود. اما اگر در صورت ارائه‌های راهبردهای وحدت شکن دقیقه نودی مثل آنچه در چند روز منتهی به انتخابات از سوی برخی جریانات مشاهده گردید، جریان انقلابی با اکثریت قاطع در مجلس همراه نخواهد بود. در چنین شرایطی با تکرار مجالسی انقلابی ولی بدون اکثریت قاطع مثل مجلس پنجم و هشتم، با بحران مبتلا شدن طرح‌ها و ایده‌های ملی با مصلحت اندیشی‌های غیر صحیح، پدیده‌ی شوم #لابی_گری، عدم انسجام و ….مواجه خواهیم شد.

به کانال تلگرام برهان – @Borhan_Ir بپیوندید.

 

نظر شما