شناسهٔ خبر: 9522834 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

780 بقعه متبرکه به زائران اربعين حسيني خدمت رساني مي کنند

موج- رئيس سازمان اوقاف و امور خيريه کشور گفت: خدمت‌رساني بقاع متبرکه به زائران حضرت سيدالشهداء (ع) 3 تا 5 روز بعد از مراسم اربعين ادامه دارد.

صاحب‌خبر - به گزارش خبرگزاري موج حجت الاسلام و المسلمين علي محمدي رئيس سازمان اوقاف و امور خيريه کشور اظهار داشت: دستگاه‌ها و سازمان‌هاي مختلف اقدامات مناسبي را براي بزرگداشت و برگزاري مراسم راهپيمايي اربعين حسيني انجام داده‌اند و سازمان اوقاف هم بنا بر وظايفي که در باب اجراي امينانه نيات واقفين براي اقامه عزاي حضرت سيدالشهدا (ع) و خدمت رساني به زائران بر عهده دارد، ستاد اربعين را در اين سازمان تشکيل داده است.
وي با اشاره به استقرار موکب‌هاي خدمت‌رساني سازمان اوقاف در سه مرز مهران، چذابه و شلمچه تصريح کرد: استان‌هاي ايلام و خوزستان به عنوان مجري و استان‌هاي همدان و کرمانشاه به عنوان پشتيبان براي خدمت‌رساني به زائران حسيني از يک ماه پيش در قالب ستاد اربعين شروع به فعاليت کردند و تاکنون بيش از 400 هزار زائر در نقاط مرزي مورد پذيرايي و اکرام قرار گرفته‌اند.
نماينده ولي فقيه ادامه داد: باتوجه به ازدحام جمعيت و نيازهاي زائران حضرت سيدالشهدا (ع) امکانات پذيرايي و خدمت‌رساني به بيش از 700 هزار نفر در مسير بازگشت از عراق در سه نقطه مرزي تدارک ديده شده و علاوه بر آن، 240 نفر از روحانيون براي پاسخگويي به سئوالات و احکام شرعي، اقامه نماز جماعت، سخنراني و عزاداري و کارهاي فرهنگي در مرزها استقرار يافته‌اند.
حجت الاسلام و المسلمين محمدي گفت: حمايت از اعزام هزار و 400 مبلغ روحاني به نقاط مختلف مسير پياده روي نجف تا کربلا و توزيع بيش از 300 هزار بسته محصولات فرهنگي ميان زائران اربعين از ديگر فعاليت‌هاي ستاد اربعين سازمان اوقاف است.
وي خاطرنشان کرد: 780 بقعه متبرکه منتهي به مسيرهاي عبور زائران امام حسين(ع) در استان‌هاي ايلام، خوزستان، همدان و کرمانشاه هستند حداقل سه تا پنج روز پس از اربعين به خدمت رساني و کمک به کاروان‌ها ادامه مي‌دهند.

نظر شما