شناسهٔ خبر: 9508051 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تین نیوز | لینک خبر

آمادگی برای پارک بیش از ۲۰۰ هزار خودرو در مرز مهران/ تامین روشنایی مسیر تا پایانه‌های مرزی

صاحب‌خبر -
تین نیوز | مدیرکل راه و شهرسازی ایلام درباره آمادگی جاده‌های استان برای ورود زائران اربعین حسینی به مرز مهران اعلام کرد: به رغم ازدحام زوار در مرز، با تدابیر اندیشیده‌شده هیچگونه نگرانی وجود ندارد. وی به عنوان نمونه پارکینگ‌های تدارک دیده شده را متذکر شد و گفت: تاکنون حدود ۱۳۰ هزار دستگاه خودرو در پارکینگ‌های موجود توقف کرده‌اند و ما آمادگی پارک بیش از ۲۰۰ هزار خودرو را داریم.
 
سید کمال الدین میرجعفریان که صبح امروز پس از بازدید از پایانه مرزی مهران درباره وضعیت کنونی راههای این شهر ضمن بیان این‌که مرز مهران الان ۱۰ روز است که میزبان سیل جمعیت و عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) است، اظهار کرد: مرز مهران نزدیک ترین فاصله را با کربلای معلی و نجف اشرف دارد به همین دلیل اکثر زائران اربعین حسینی از همین مرز و همین پایانه عبور می‌کنند.

وی افزود: در برگشت بیش از ۳۰ درصد به این جمعیت اضافه می‌شود یعنی بعضی از  زواری که از پایانه‌‌های چزابه و شلمچه به عتبات مشرف می‌شوند در بازگشت از مرز مهران می‌گذرند.

پارک ۱۳۰ هزار خودرو
مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام در خصوص امکانات پیش بینی شده در مرز مهران اظهار کرد: امسال هماهنگی‌های لازم صورت گرفته و مشکلی در ارائه خدمات به زوار نداریم. فاصله ۱۲ کیلومتری مهران تا مرز خوشبختانه ۴ خطه شده و در محل پل «زائر» نیز برای تعریض جاده یک پل دیگر ساخته شده است.

وی اضافه کرد: ظرفیت پایانه الحمدلله بالاست و امسال تعداد گیت‌ها در پایانه به ۹۳ گیت افزایش پیدا کرده است. شب هم روشنایی مسیر مهران تا پایانه مرزی را تأمین کرده‌ایم و زائران شب و روز می‌توانند با امنیت کامل در مسیر تردد کنند.

میرجعفریان همچنین در خصوص وضعیت پارکینگ‌های پیش بینی شده در مرز گفت:با این که در حال حاضر حدود ۱۳۰ هزار خودرو در این پارکینگ‌ها پارک شده‌است بازهم ظرفیت بیشتر از این را هم داریم به طوری آمادگی پارک بیش از ۲۰۰ هزار خودرو نیز هست.

وی افزود: پارکینگ‌های ذخیره را آماده کرده‌ایم و به محض پر شدن یک پارکینگ از پارکینگ دیگر استفاده می‌کنیم.

توصیه به زوار
مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام با اشاره به ترافیک موجود در جاده‌های استان به‌خصوص محور ایلام - مهران به زواران و رانندگان خودروهای شخصی توصیه کرد: برای ایجاد بستر امن برای هموطنان عزیز سعی کنند قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند،سرعت مجاز را رعایت کنند، در صورت خستگی استراحت کنند و بدون هیچ شتابی جاده‌های استان به سمت مرز را طی کنند.

وی تأکید‌کرد: در مواردی که ترافیک جاده گره خورده خواهش ما این است که به لاین مخالف نروند که خود این امر اختلال بیشتری در ترافیک جاده‌ها فراهم می‌آورد.
میرجعفریان یادآوری کرد:با توجه به توسعه پایانه و افزایش گیت‌های خروج، زائران نگران معطل شدن پشت گیت‌ها نباشند.

نظر شما