شناسهٔ خبر: 9473975 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

پایان شانزدهمین جلسه دادگاه علنی بابک زنجانی

شانزدهمین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات بابک زنجانی متهم اصلی پرونده نفتی و دو متهم دیگر این پرونده، به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی با ادامه قرائت دفاعیات از موکل خود برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،  این جلسه با ادامه قرائت دفاعیات کوهپایه زاده وکیل بابک زنجانی که از جلسه چهاردهم آغاز شده بود برگزار شد.
تاکنون 15 جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده بابک زنجانی و «م.ش» و «ح.ف.ه» دو متهم دیگر این پرونده، در شعبه 15 دادگاه انقلاب اسلامی تهران برگزار شده است.
نماینده دادستان در سه جلسه نخست، کیفرخواست 238 صفحه ای متهمان نفتی را قرائت کرد و بابک زنجانی متهم اصلی پرونده نفتی از جلسه چهارم شروع به قرائت دفاعیات خود کرد.
وکیل شرکت نفت «اچ کی» به نمایندگی از شرکت ملی نفت ایران نیز درجلسه هشتم به نمایندگی از شرکت ملی نفت ایران، طرح شکایت را تقدیم دادگاه کرد.
افساد فی الارض از طریق اخلال در نظام اقتصادی کشور با تشکیل و رهبری سازمان یافته بمنظور ارتکاب جرایمی مانند جعل سند، پولشویی با علم به موثر بودن در ضرر به کشور، کلاهبرداری در سطح گسترده از شرکت نفت، سازمان تامین اجتماعی و بانک مسکن، جعل 24 فقره اسناد و صورت حساب بانکی، استفاده از اسناد مجعول و پولشویی به مبلغ 1967 میلیون یورواز جمله اتهامات بابک زنجانی است که براساس کیفرخواست صادر شده در دادگاه انقلاب،عنوان شده است.
 فردا یکشنبه قرار است میلیاردر نفتی و دو متهم دیگراین  پرونده  برای هفدهمین بار در شعبه 15 دادگاه انقلاب تهران حاضر شوند.

 

نظر شما