شناسهٔ خبر: 9473109 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نیروهای پیشمرگ کرد، حمله شیمیایی عناصر داعش را دفع کردند

تهران-ایرنا- فرماندهی نیروهای پیشمرگ کرد اقلیم کردستان عراق روز شنبه اعلام کرد که نیروهای پیشمرگ موفق شدند حمله شیمیایی تروریست های داعش را در جنوب اربیل دفع کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری آلمان از اربیل، فرماندهی نیروهای پیشمرگ کرد در محور مخمور-کویر اقلیم کردستان عراق با صدور بیانیه ای اعلام کرد که تروریست های داعش در این محور، قصد داشتند جمعه شب گذشته دو خمپاره حاوی مواد شیمیایی را به سوی خطوط مقدم جبهه نیروهای پیشمرگ شلیک کنند.
در این بیانیه آمده است: یکی از یگان های ویژه نیروهای پیشمرگ توانست تلاش تروریست ها را در شلیک این دو خمپاره ناکام بگذارد.
فرماندهی اربیل همچنین افزود: یگان مهندسی وابسته به نیروهای پیشمرگ توانستند این دو خمپاره را خنثی کنند.
بر اساس این گزارش، فرماندهی نیروهای پبشمرگ کرد در محور کویر- مخمور برای اولین بار در ماه آگوست (مرداد- شهریور) گذشته اعلام کرد که داعش از سلاح های شیمیایی علیه نیروهای پیشمرگ استفاده کرده و با 45 خمپاره دارای کلاهک شیمیایی مواضع پیشمرگ را هدف قرار داده است که در اثر آن شماری از نیروهای کرد زخمی شدند.
این در حالی است که نیروهای ویژه نظامی آمریکا، فرانسه و آلمان نیز پس از این حملات، اعلام کردند که نیروهای پیشمرگ کرد در معرض حملات شیمیایی داعش قرار گرفتند.
داعش ازخرداد ماه سال گذشته تاکنون برخی مناطق را در عراق و سوریه به اشغال در آورده و طی این مدت جنایت های زیادی در این مناطق مرتکب شده است.
خاورم**9329**1144

نظر شما