شناسهٔ خبر: 9471605 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تخصیص500 تن آرد برای تامین نان زائران به نانوایی های ایلام

ایلام - ایرنا - مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی ایلام از تخصیص 500 تن آرد مازاد از سوی شرکت خدمات بازرگانی دولتی ایران به نانوایی های استان ایلام برای ایام اربعین و تامین نان زائران این استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

کامران سیلمان پور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده تمام نانوایی های شهر مهران به صورت 24 ساعته در حال پخت نان هستند و آرد مورد نیاز این نانوایی ها و برخی از ایستگاه های صلواتی که تجهیزات و توان پخت نان دارند نیز تامین شده است.
وی افزود: با همکاری بخش خصوصی و هماهنگی ستاد اربعین استان از امروز نان رایگان به ظرفیت توزیع روزانه 30 هزار قرص نان بین ایستگاه های صلواتی استان در مسیر تردد مهران توزیع می شود و در صورت نیاز این میزان به 50 هزار قرص نان در روز افزایش می یابد.
وی با اعلام اینکه فهرست ایستگاه های صلواتی برای تامین نان آنها به نانوایی های نقاط مختلف استان ارائه شده ، ادامه داد: همچنین این شرکت با هماهنگی شرکت خدمات بازرگانی دولتی ایران تامین نان و آرد مورد نیاز ایستگاه های صلواتی متعلق به کشور که از پایانه مرزی تا کربلا و نجف دایر شده اند را بر عهده دارد.
سلیمان پور گفت: هم اکنون 2 هزار کیسه آرد در 2 انباری این شرکت ذخیره شده است و هر روز نیز یک کامیون با ظرفیت حمل 450 کیسه آرد به مهران اعزام می شود تا آرد مورد نیاز نانوایی ها و ایستگاه های صلواتی این شهرستان با مشکل مواجه نشود.
وی تاکید کرد: بر مبنای برنامه ستاد اربعین استان این شرکت موظف به تامین نان مورد استفاده برای سه میلیون زائر است که تا کنون در این راستا برخلاف سال گذشته مشکل خاصی بروز نکرده است و دیروز نیز توسط شرکت خدمات بازرگانی ایران 100 هزار قرص نان از فرودگاه بین المللی امام به نجف اشرف ارسال شده است.
22 نانوایی در شهر مهران و 2 واحد نیز در بخش های گلان و صالح آباد به صورت 24 ساعته به زائران خدمات رسانی می کنند.
در چند روز گذشته 600 هزار زائر برای شرکت در آیین اربعین حسینی از مرز بین المللی مهران در 95 کیلومتری جنوب غربی ایلام گذرکردند .
در ایام منتهی سال گذشته به اربعین حسینی بیش از یک میلیون و 500 هزار زائراربعین حسینی از پایانه مرزی مهران تردد کردند که پیش بینی می شود امسال به دو میلیون نفر افزایش یابد.
7172/6034

نظر شما