شناسهٔ خبر: 9468553 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

جانشین فرمانده ناجا:تردد بدون ویزا و گذرنامه به عراق، شایعه است

تهران- ایرنا - جانشین فرمانده نیروی انتظامی، تردد بدون ویزا و گذرنامه برای عراق را شایعه خواند و تاکید کرد: تحت هیچ عنوانی اجازه خروج بدون گذرنامه و ویزا داده نمی شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از اعلام روز شنبه پایگاه خبری پلیس، سردار اسکندر مومنی گفت: برخی تصور می کنند در روزهای منتهی به اربعین حسینی بدون ویزا و گذرنامه نیز می توان از مرز خارج شد اما تأکید می کنیم به شایعات در این خصوص توجه نکنند.
مومنی با اشاره به اینکه امسال نسبت به سال گذشته تسهیلات بهتری برای تردد زائران حسینی (ع)فراهم شده است از بسیج توان نیروی انتظامی در بعد انتظامی و ترافیکی و همکاری سایر دستگاه ها در قرارگاه اربعین، برای تسهیل تردد زوار، خبر داد.
وی با اشاره به اینکه خوشبختانه در مرزهای شلمچه و چزابه ترافیک روان تری داریم در عین حال اظهار کرد که در مرز مهران ترافیک بیشتر است.
این مقام انتظامی گفت: حدود 50 درصد زائران اربعین حسینی از مرز مهران و نیمی دیگر از مرز شلمچه و چزابه عبور کرده اند.
مومنی اظهار امیدواری کرد که با کمک مردم و دستگاه ها شاهد برقراری امنیت مطلوب و بستر مناسب برای تردد زائران باشیم.
وی با اشاره به اینکه تسهیلاتی در شهرهای خرمشهر، سوسنگر، اهواز، مهران و ایلام برای تسریع در صدور روادید فراهم شده است، افزود: افرادی که گذرنامه داشته باشند و به مراکز تعیین شده مراجعه کنند در همان روز ویزا دریافت می کنند.
مومنی با بیان اینکه توقف های طولانی در مرز نداریم، تصریح کرد: افرادی که به مرزها مراجعه می کنند، می توانند با استفاده از تسهیلات تعیین شده در شهرهای خرمشهر، سوسنگرد، اهواز و همچنین مهران و ایلام برای اخذ ویزا اقدام کنند.
این مقام ارشد انتظامی تاکید کرد که زائران در روزهای منتهی به اربعین برای حضور در این کنگره عظیم، حتما از مبدأ برای اخذ گذرنامه و ویزا، اقدام کنند.
سال گذشته در ایام منتهی به اربعین بیش از یک میلیون و 500 هزار زائر برای شرکت در آیین های سوگواری و زیارت عتبات عالیات به عراق سفر کردند که پیش بینی می شود، این شمار در اربعین امسال تا دو میلیون تن افزایش یابد.
اجتمام(1)9105**1776

نظر شما