شناسهٔ خبر: 9362552 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

روزانه حدود 30 هزار زائر از مرز بین المللی مهران تردد می کنند

ایلام - ایرنا - جانشین رئیس ستاد اربعین استان ایلام گفت: از اواخر هفته گذشته تاکنون هر روز بطور متوسط حدود 30 هزار نفر از طریق مرز بین المللی مهران عازم شهرهای مذهبی کشور عراق برای شرکت در آیین های اربعین حسینی شدند.

صاحب‌خبر -

حسین کلانتری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: پیش بینی می شود روز بروز به این تعداد افزوده شود بطوریکه ظرف مدت امروز و فردا تا 40 هزار نفر تردد روزانه از مرز مهران نیز برسد.
وی افزود: با توجه به رعایت نظم و انضباط توسط زائران و داشتن گذرنامه و اخذ روادید ورود به عراق، شرایط بسیار خوبی در تردد زائران از مرز مهران وجود دارد و در سایه تلاش مسئولان و دست اندرکاران، امنیت کامل در این نقطه مرزی برقرار است.
معاون سیاسی، امنیتی استاندار ایلام از زئرانی که قصد شرکت در آیین های اربعین را دارند خواست نسبت به اخذ ویزا از شهرهای خود یا شهرهای همجوار که دفاتر نمایندگی کنسولی عراق در آنها دایر است، اقدام کنند.
کلانتری یادآور شد: مجموعه مدیریتی استان ایلام تمام توان خود را بکار گرفته تا زمینه رفاه حال زائران و رفع نواقص و مشکلات سال گذشته را فراهم کند ضمن اینکه تاکنون مشکل خاصی در تردد زائران و ارائه خدمات به آنها نداشته ایم.
وی از کمک جمهوری اسلامی به طرف عراقی برای تجهیز مرز زرباطیه خبر داد و گفت: 50 درصد گیت های این مرز آمده شده و تا عصر امروز نیز 50 درصد باقی مانده راه اندازی می شوند تا در بخش ورود زائران به عراق تناسبی با حجم خروجی ها ایجاد شود.
معاون استاندار ایلام تاکید کرد: یک هزار دستگاه اتوبوس ایرانی نیز از مرز زرباطیه تا شهر کوت عراق و سایر استان های این کشور به منظور انتقال زائران در نظر گرفته شده که بتدریج این اتوبوس ها در حال خروج از مرز و ارائه خدمات حمل و نقل به زائران در آنسوی مرزها هستند.
کلانتری با اشاره به جلوگیری از تردد خودروهای شخصی از پل زائر به سمت پایانه مرزی مهران گفت: زائران باید خودروهای خود را در پارکینگ های در نظر گرفته شده پارک کنند و از 500 دستگاه اتوبوسی که برای انتقال آنها از پارکینگ ها به پایانه مرزی پیش بینی شده برای عزیمت به پایانه استفاده کنند.
وی پیش بینی کرد اوج ورود زائران به مهران در روزهای پنجم و ششم آذر ماه باشد و ابراز امیدواری کرد در سایه همراهی و همکاری مردم و تلاش تمامی ارگان ها عزیمت زائران به عراق در کمال سلامت و امنیت انجام شود.
مرز بین المللی مهران مرز کانون اصلی تردد زائر و صادرات کالا ایرانی به کشور عراق است، شمار زیادی از زائران اربعین حسینی برای شرکت در آیین های ویژه این روز از طریق این مرز به عراق عزیمت می کنند.
سال گذشته در ایام منتهی به اربعین حسینی بیش از یک میلیون و 500 هزار زائر از این مرز تردد کردند پیش بینی می شود امسال این میزان تا دو میلیون زائر افزایش یابد.
6119/9002

نظر شما