شناسهٔ خبر: 9322229 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

توطئه داعش برای حمله به زائران اربعین حسینی در بغداد خنثی شد

صاحب‌خبر -

سرویس خارجی:نیروهای امنیتی عراق با کشف و خنثی‌سازی ۱۸ عروسک بمب‌گذاری شده در شمال بغداد مانع از یک حمله بزرگ داعش به زائران کربلا در اربعین شدند. قرار بود این عروسک‌ها در جاده بغداد تا کربلا و در میان زائران اربعین توزیع شود.این عروسک‌هادر منطقه شیعه‌نشین حسینیه در شمال شرق بغداد کشف شده است. دولتمردان عراقی از مردم خواستند که هرگونه مورد مشکوک را گزارش دهند .

از طرفی،ارتش آمریکا اذعان کرد ، در حملات هوایی این کشور در مارس گذشته در عراق، به احتمال زیاد چهار شهروند عراقی از جمله یک کودک کشته شده‌اند.طبق بیانیه فرماندهی نیروهای آمریکایی در خاورمیانه، در بررسی‌های ارتش آمریکا مشخص شد که در حملات ۱۳ مارس گذشته که یک ایست بازرسی تروریست‌ها هدف قرار گرفت، احتمالا چهار غیرنظامی از جمله یک کودک کشته شده‌اند.

در این حال،یک عضو امنیتی در استان الانبار عراق اعلام کرد، ۵۰درصد شهر «رمادی» مرکز این استان تحت کنترل ارتش و نیروهای بسیج مردمی عراق درآمد.«راجع برکات» عضو کمیته امنیتی شورای استانداری الانبار عراق از آزاد شدن ۵۰ درصد شهر «الرمادی» مرکز استان، خبر داد.در چنین شرایطی،دو هواپیمای حامل سلاح برای منطقه کردستان عراق در فرودگاه بغداد فرود آمد.شبکه تلویزیونی «آفاق» عراق، از فرود دو هواپیمای حامل سلاح که از آلمان به‌ سوی منطقه کردستان در حال پرواز بودند، در فرودگاه بغداد، خبر داد.

در تحولی دیگر،صدها تن از مردم عراق با برگزاری تظاهرات در استان‌های مختلف این کشور، ضمن اعتراض به فساد اداری و کمبود خدمات اساسی، خواهان رسیدگی هرچه سریع‌تر مسئولان عراقی به خواسته هایشان شدند.صدها عراقی بار دیگر با تجمع در میدان “التحریر” در مرکز “بغداد”، اجرای اصلاحات، محاکمه عاملان فساد اداری را خواستار شدند و تهدید کردند این اعتراضات تا تحقق تمامی خواسته‌هایشان ادامه خواهد یافت .معترضان با تاکید بر لزوم توقف حملات علیه فعالان سیاسی و تحقق حق آزادی بیان و نیز اجرای اصلاحات و عدالت اجتماعی با سردادن شعارهایی، بهبود وضعیت خدماتی را خواستار شدند.

نظر شما