شناسهٔ خبر: 9311152 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ثبت نام 12 هزار نفر از مردم استان در سایت سماح

12 هزار نفر از مردم استان که برای شرکت در اربعین حسینی در سایت سماح ثبت نام کرده بودند، ویزا و گذرنامه معتبر را دریافت کردند.

صاحب‌خبر -
به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ؛مدیر حج و زیارت استان گفت: 17 هزار نفر از مردم استان در سایت سماح ثبت نام کرده بودند ولی به دلیل نگرفتن ویزا و گذرنامه معتبر، 5 هزار نفرشان قادر به اعزام نیستند.

علیرضا کلانتری با اشاره به اینکه ثبت‌نام برای اربعین حسینی رایگان و به صورت اینترنتی انجام می‌شود، افزود: ثبت نام در سایت سماح تا چهارم آذرماه ادامه دارد و افرادی که تمایل دارند در اربعین  امسال شرکت کنند، می توانند با ثبت‌نام در سامانه سماح و داشتن گذرنامه معتبر نسبت به اعزام خود اقدام کنند.

وی اظهارداشت: از دیروز جمعی از  زائران حسینی  از استان سفرشان به سوی کربلا  را آغاز کرده اند و هم استانی هایی که ویزا وگذرنامه معتبر دارند می توانند به مرزهای کشور برای اعزام مراجعه کنند.

بگفته مدیر حج و زیارت استان،ظرفیت اعزام استان در اربعین 8 هزار نفر بوده اما با استقبال مردم این میزان به 12 هزار نفر رسیده است .

کلانتری اضافه کرد: اولویت برای اعزام زائران استان به پیاده‌روی اربعین حسینی از طریق ثبت‌نام در شرکت‌های مجاز زیارتی با داشتن ویزای معتبر کشور عراق است.

 
اعزام ها در استان آغاز شده است و برگشت زائران  نیز تا پایان ماه صفر ادامه دارد.

انتهای پیام/ش


نظر شما