شناسهٔ خبر: 921225 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

شرکت هواپيمايي گينه استوايي پروازهايش به غرب آفريقا را به حال تعليق درآورد

صاحب‌خبر - تهران / واحد مرکزی خبر/ سیاسی 1393/05/29
شرکت هواپیمایی « سیبا اینترکانتینانتال » متعلق به گینه استوایی روز سه شنبه اعلام کرد تا اطلاع ثانوی همه پروازهای خود را به غرب آفریقا که ویروس ابولا در آنجا به طور جدی شیوع یافته ، به حال تعلیق درآورده است.
بیشتر پروازهای این شرکت به مقصد غنا ، توگو ، ساحل عاج ، سنگال و بنین صورت می گیرد که در حال حاضر هیچ موردی از ابتلا به بیماری ابولا در این کشورها به طور رسمی گزارش نشده است. اما این کشورها همسایه گینه کوناکری ، لیبریا و سیرالئون هستند که این بیماری به شدت در آنها شیوع یافته است.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از مالابو ، تلویزیون دولتی گینه استوایی در بیانیه ای اعلام کرد دولت فعلا اعطای روادید به اتباع کشورهای غرب آفریقا را به حال تعلیق درآورده است.
نیکلاس اوباما انچاما ، وزیر امنیت ملی گینه استوایی هشدار داد : « اگر ابولا وارد گینه استوایی شود ، می تواند جان همه مردم این کشور کوچک را که کمتر از یک میلیون نفر جمعیت دارد ، بگیرد.»
تا به امروز هیچ موردی از ابتلا به ابولا در گینه استوایی گزارش نشده است ، اما مقامات مالابو یک کمیته بحران برای اتخاذ تدابیری پیشگیرانه در مقابل شیوع این بیماری تشکیل داده اند.
بنا بر اعلام رادیو دولتی گینه استوایی ، گروههایی از وزارت بهداشت به منظور غربالگری مسافران ، به فرودگاهها ، مرزهای زمینی و دریایی اعزام شده اند.
این منبع افزود یک کمپین ملی آگاهسازی نیز آغاز شده است که به ویژه از مردم می خواهد تا سفرهای خود را به غرب آفریقا محدود کنند.
بنا بر اعلام سازمان جهانی بهداشت ، تا کنون دست کم یک هزار و 229 نفر بر اثر ابتلا به تب ابولا جان خود را از دست داده اند. این بیماری مهلک فوریه 2014 در غرب آفریقا شیوع یافته و هنوز درمانی برای آن پیدا نشده است.
175/125

نظر شما