شناسهٔ خبر: 9090004 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

رویدادهای دانشگاهی؛

کوتاه از واحدهای اراک، علوم دارویی، تربت حیدریه، هشتگرد، سیرجان، شهرمجلسی، نی‌ریز، مشهد و سما رشت

همه کارکنان اعزامی دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی در چهارمین دوره از مسابقات سراسری قرآن و عترت بخش شفاهی خوش درخشیدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دبیر شورای قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی در بازگشت از مسابقات سراسری قرآن و عترت به آنا گفت: چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی لاهیجان برگزار شد.

مریم قاسمی اظهار کرد: از شش نفر کارکنان اعزامی از استان مرکزی به این دوره از مسابقات، محبوبه نوری از واحد اراک در بخش ترتیل رتبه اول، محبوبه صل اعلایی از واحد آشتیان در بخش حفظ جزء 30رتبه اول، فاطمه سروش از واحد محلات در بخش حفظ سه جزء متوالی رتبه دوم و سمیرا گنجی از واحد اراک در بخش قرائت به روش تحقیق رتبه سوم را به خود اختصاص دادند. در بخش برادران احمد فرخی ار واحد اراک در بخش ترتیل و عبدالرضا هدایتی از واحد فراهان در بخش قرائت به روش تحقیق رتبه سوم را کسب کردند.

مسابقات شفاهی کارکنان در رشته‌های قرائت به روش ترتیل، قرائت به روش تحقیق، حفظ جزء سی، حفظ سه جزء متوالی و حفظ پنج جزء در بخش برادران و خواهران و اذان ویژه برادران برگزار شد.

دبیر شورای قرآن و عترت استان مرکزی از زحمات اداره کل فعالیت‌های قرآن و عترت دانشگاه و همکاران استان گیلان و واحد لاهیجان تشکر و قدردانی کرد.

دعوت دانش آموز سما واحد رشت به تیم ملی مینی بسکتبال

ارشیا نوبخت دانش آموز دبیرستان پسران سما واحد رشت(دوره اول) به تیم ملی مینی بسکتبال کشور دعوت شد

نوبخت به همراه تیم تیم منتخب گیلان پس از نایب قهرمانی کشور به تیم ملی راه یافت.

ارشیا نوبخت بسکتبال را از مدرسه به صورت آماتور شروع وبا کسب چندین مقام استانی و کشوری پس از گذشت چهار سال فعالیت حرفه ای بسکتبال، در حال حاضر عضو تیم ملی مینی بسکتبال ایران است.

کرسی آزاداندیشی با محوریت نماز در واحد علوم دارویی برگزار شد

ستاد اقامه نماز واحد علوم دارویی با هدف ترویج و توسعه فرهنگ نماز اقدام به برگزاری کرسی آزاد اندیشی کرد.

ستاد اقامه نماز واحد علوم دارویی به همت معاونت دانشجویی و فرهنگی این واحد اقدام به برگزاری کرسی های آزاد اندیشی درباره نماز در دانشکده داروسازی و علوم و فناوریهای نوین کرد.

در دانشکده داروسازی دکتر مهری هدهدی از استادان گروه معارف این واحد دانشگاهی درباره مسائل درباره راز و رمز اسرار عرفانی نماز و در دانشکده علوم و فناوریهای نوین دکتر عبدالله علیزاده درباره اثرات توجه به نماز در دنیا و آخرت نکاتی را ذکر کردند.

در پایان این جلسه با حضور استادان، دانشجویان شرکت کننده به بحث و تبادل نظر پیرامون موضوع مربوطه پرداختند.

مسئول امور فرهنگی واحد علوم دارویی هدف از برگزاری این کرسی‌ها و نشست ها را ترویج و توسعه فرهنگ نماز دانست و گفت: نماز به افراد جامعه مصونیت می بخشد و از آنها در برابر گناهان محافظت می کند.

معصومه لشگری افزود: بسیاری از مشکلات امروز جامعه ما به سبب بی توجهی به این مسأله الهی است که اگر به خوبی در جامعه نهادینه شود، در همه ابعاد رشد و ارتقا پیدا خواهد کرد.

انتصاب مدیر مالی و مسئول صندوق رفاه دانشجویان دانشگاه آزاداسلامی تربت حیدریه

در احکام جداگانه ای از سوی دکتر محمدعلی علیزاده رئیس دانشگاه آزاداسلامی تربت حیدریه، حسین شیبانی به سمت مدیر امور مالی و سیدمهدی قاسمی به مسئولیت صندوق رفاه دانشجویان منصوب شدند.

حسین شیبانی دانشجوی کارشناسی ارشد حسابداری و سیدمهدی قاسمی کارشناس حسابداری کارمند امور مالی دانشگاه آزاداسلامی تربت حیدریه با سابقه مفید کاری در حوزه های مالی هستند.

مسئولیت تصدی این سمت ها برعهده مجید نیرویی بود که با توجه به نایل شدن به درجه بازنشستگی سمت‌ها واگذار شد.

برگزاری جلسه ستاد شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی واحد هشتگرد

جلسه ستاد شاهد و ایثارگران واحد با حضور همه اعضا به ریاست رئیس دانشگاه برگزار شد که در آن سامانی پور دبیر ستاد گزارشی از فعالیت ها و برنامه های پیش رو دانشجویان شاهد و ایثارگر ارائه کرد.

رئیس واحد هشتگرد با گرامیداشت یاد شهدا و ایثارگران انقلاب اسلامی خدمت به این عزیزان و خانواده‌هایشان را وظیفه همگانی دانست و با یادآوری رشادت‌ها و فداکاری‌های این دلاوران ابراز امیدواری کرد که تا بتوانیم در محیط دانشگاه به رشد و تعالی علمی و فرهنگی این دانشجویان در حد توان کمک کنیم.

دکتر سید شاپوررضا شجاعی آمادگی خود و مجموعه دانشگاه را برای کمک به مشکلات دانشجویان شاهد و ایثارگر اعلام کرد.

در ادامه جلسه رئیس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان ساوجبلاغ با تشکر از شجاعی برای برگزاری جلسه ستاد شاهد و ایثارگران نکاتی را درباره اقدامات بنیاد شهید و امور ایثارگران برای جامعه ایثارگران را توضیح داد.

رجبی از تعامل مثبت واحد هشتگرد با بنیاد شهید و دانشجویان شاهد و ایثارگر صمیمانه قدردانی و تشکر کرد.

در ادامه قرار شد جلسه توجیهی دانشجویان جدیدالورود ایثارگر تا پایان آبان ماه برنامه ریزی و اجرا شود .

تشکیل کمیته صرفه جویی برای نخستین بار در واحد سیرجان

به همت حوزه اداری مالی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سیرجان کمیته صرفه جویی متشکل از معاونین ،مدیران و کارکنان واحد تشکیل شد.

معاون اداری مالی دانشگاه آزاد اسلامی سیرجان گفت: صرفه جویی نیاز امروز دانشگاه آزاد است و رئیس واحد نیز بر این موضوع تاکید دارند.

دکتر محمدحسین نکویی از اعضای کمیته صرفه جویی واحد درخواست کرد نظرات ،پیشنهادات خود را مطرح کنند تا بتوانیم از نظرات کارشناسی برای صرفه جویی در هزینه های واحد استفاده کنیم.

در پایان نقطه نظرات همکاران کمیته گرفته شد و قرار شد نتیجه آن به اطلاع همکاران رسانده شود.

کارمند واحد شهر مجلسی نفر سوم حفظ جزء 30قرآن کریم در کشور شد

مدیر روابط‌ عمومی دانشگاه آزاد اسلامی شهر مجلسی از کسب مقام سوم کشوری در مسابقات قرآن و عترت دانشگاه ازاد اسلامی از سوی حسام کفاش کارمند واحد شهر مجلسی خبر داد.

با توجه به اعلام فراخوان دبیر شورای قرآنی استان اصفهان و نامه ارسالی از سوی سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی حسام کفاش کارمند واحد شهر مجلسی به عنوان نفر برتر استان اصفهان برای شرکت در رقابتهای کشوری قران و عترت دانشگاه ازاد اسلامی به واحد لاهیجان اعزام و حائز مقام سوم شد.

موسوی تعداد قاریان شرکت کنندگان در رشته‌های تحقیق،ترتیل ،حفظ واذان را 140 نفر بیان کرد و افزود: از بین قاریان ممتاز استانی که به مرحله کشوری راه یافته بودند در یک رقابت فشرده دو روزه در واحد لاهیجان نفرات برتر هر رشته به عنوان ممتازین کشوری شناسایی شدند که دراین بین حسام کفاش کارشناس تحصیلات تکمیلی واحد شهر مجلسی در رشته حفظ به مقام سوم دست یافت.

مدیر روابط‌ عمومی واحد سبزوار خاطرنشان کرد: کفاش در کارنامه قرانی خود تحصیلات تکمیلی در رشته علوم قرآن و حدیث و عنوان متعدد استانی را داراست.

اعزام دانشجویان و کارمندان دانشگاه آزاد اسلامی واحد نی‌ریز به حرم مطهر ثامن الحجج (ع)

به همت دفتر فرهنگ اسلامی و حوزه معاونت اداری مالی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نی‌ریز،در راستای تلطیف روحیع معنوی و کسب فیوضات روحانی، تعدادی از دانشجویان و کامندان این واحد دانشگاهی در قالب اردوی زیارتی به حرم مطهر امام علی بن موسی الرضا (ع) اعزام شدند.

در مراسم بدرقه زائران بارگاه ملکوتی ثامن الحجج (ع)، دکتر محمد شعبانی رئیس واحد نی‌ریز و هیات رئیسه این واحد دانشگاهی و اکبر رحمتی عضو شورای اسلامی شهر نی‌ریز حضور داشتند.

هر ساله دفتر فرهنگ اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نی ریز اردوهای زیارتی سیاحتی مختلفی از جمله اردوی زیارتی حرم مطهر حضرت معصومه (س) و مسجد جمکران و اردوی زیارتی مرقد منور امام خمینی (ره) را به عنوان برنامه های فرهنگی قابل اجرا در کارنامه خود دارد.

برگزاری سمینار زبان شناسی عمومی و تطبیقی

سمینار زبان شناسی عمومی و تطبیقی با سخنرانی دکتر نیلسون استاد زبان شناسی دانشگاه گوتنبرگ سوئد در سالن اجتماعات دانشکده حقوق ، علوم سیاسی و زبانهای خارجه دانشگاه آزاد اسلامی مشهد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از مشهد : دکتر بمانی مدیر گروه زبان انگلیسی دانشکده حقوق ، علوم سیاسی و زبانهای خارجه دانشگاه آزاد اسلامی مشهد هدف از برگزاری این سمینار را آشنایی دانشجویان با زبان شناسی و آموزش زبان انگلیسی در دنیا دانست و گفت : این نشست مورد توجه دانشجویان قرار گرفت .

در این جلسه دکتر نیلسون استاد زبان شناسی دانشگاه گوتنبرگ سوئد دررابطه با مقوله زبان شناسی و مقایسه بین زبان فارسی و سایر زبانهای توضیحاتی داد .

وی در پایان این جلسه به سئوالات مطرح شده از سوی دانشجویان پاسخ گفت .

نظر شما